Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس اداره محیط زیست شهرستان مریوان گفت: هدف از حذف درختان خشک و بیمار محدوده گردشگری تالاب بین المللی زریوار و جایگزینی با گونه‌های بومی جلوگیری از ایجاد خسارت‌های جانی در سقوط درختان، رعایت بهداشت جنگل و ایجاد بستر برای کاشت درختان بومی می‌باشد.
ابراهیم همت بلند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اجرای برنامه های مدیریت زیست بومی تالاب زریبار و برابر مصوبات کارگروه تنوع زیستی و کمیته شهرستانی اجرای برنامه مزبور، درختان خشکیده اقاقیا و پالونیای موجود در محدوده تالاب زریبار (زریوار) با هدف جلوگیری از سقوط درختان و ایجاد خسارت های جانی احتمالی، بهداشت جنگل، ممانعت از بروز آتش سوزی و جایگزینی با گونه های بومی حذف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همت بلند عنوان کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده و به تشخیص کارشناسان متخصص در امر و با استعلام کتبی از منابع طبیعی شهرستان این اقدام صورت گرفته و جایگزینی درختان خشکیده با گونه های بومی و واکاری و غنی سازی محدوده در آذر ماه سال جاری در برنامه کاری این محیط زیست قرار دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گونه های بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه اشاره کرد و گفت: این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در این منطقه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز تصاویر خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شد، افزود: این موضوع نشان دهنده پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستداران محیط زیست و حیات وحش بتوانیم شاهد احیای بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت ثبت تصاویر از گونه‌های شاخص، آنها را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده انجام شود.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند و حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور است.

دیگر خبرها

  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • تالاب‌های چهارمحال‌وبختیاری؛ جاذبه‌های منحصر بفرد
  • مراکز تفریحی و گردشگری نصف‌جهان ۱۳ فروردین تعطیل است/ایجاد دومین کمپ گردشگری در شرق اصفهان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر