Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

شهرام مکری موفق شد هوگوی نقره‌ای جشنواره شیکاگو را برای فیلم « جنایت بی‌دقت » به تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر به‌دست آورد. امسال و در پنجاه و ششمین دوره برگزاری این جشنواره، «جنایت بی‌دقت» در رقابت با ۱۱ فیلم دیگر قرار داشت.

به این ترتیب، سینمای ایران بعد از عزت‌الله انتظامی، جعفرپناهی و اصغر فرهادی ، برای چهارمین بار از بخش اصلی جشنواره شیکاگو جایزه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینمای ایران برای اولین بار درسال ۱۹۷۱، جایزه هوگوی نقره‌ای بهترین بازیگر این جشنواره را برای عزت‌الله انتظامی و بازیش در فیلم «گاو» به دست آورد. جعفرپناهی با فیلم «دایره» و اصغر فرهادی با فیلم «چهارشنبه سوری»، برندگان هوگوی طلایی جشنواره شیکاگو شده بودند.

هوگوی نقره‌ای شیکاگو که بعد از جایزه بهترین فیلمنامه منتقدان ونیز به دست آمده است، مسیر پیشِ روی «جنایت بی‌دقت» برای نمایش در دیگر جشنواره‌های جهانی را هموارتر خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنایت بی دقت سینمای ایران اصغر فرهادی عزت الله انتظامی اصغر فرهادی سینمای ایران شهرام مکری جشنواره شیکاگو جنایت بی دقت جشنواره شیکاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مستند، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.
این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.
«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد
  • ایران بیشترین کشفیات موادمخدر دنیا را دارد