Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@13:14:37 GMT

قیمت گازوئیل امسال و سال آینده افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۱۱۷

قیمت گازوئیل امسال و سال آینده افزایش نمی‌یابد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با رد ادعای افزایش قیمت گازوئیل تا پایان امسال گفت: نه امسال و نه سال آینده به هیچ عنوان قیمت گازوئیل تغییر نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگویی درباره نحوه تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: خودروهای سنگینی که در سراسر کشور در طول ماه پیمایش مفید به صورت حمل بار داشته باشند، طبق توافق سازمان راهداری و وزارت نفت بر اساس سهمیه، به آنها سوخت ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: برخی خودروهای سنگین که بیشتر کار می‌کنند با شرکت نفت به این توافق رسیده‌ایم تا این خودروها بر اساس پیمایش بیشتر، میزان سوخت بیشتر از سهمیه به آنها داده شود.   رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: مثلاً اگر ناوگانی ماهانه ۱۵ هزار لیتر سوخت مصرف می‌کند، در یک ماه کارکرد بیشتری داشت و نیاز به ۱۸ هزار لیتر سوخت داشت، بر اساس توافق مذکور، این میزان مصرف بیشتر سوخت که بر اساس پیمایش بیشتر و حمل بار بوده، ماه آینده به حساب کارت سوخت راننده ناوگان واریز می‌شود تا کسری آنها جبران شود.   حسن‌نیا، ملاک صحت ادعای پیمایش مفید ناوگان را «بارنامه» عنوان و اظهار کرد: مسیر ذکر شده در بارنامه از مبدأ به مقصد که در سامانه سازمان راهداری ثبت می‌شود، ملاک پیمایش ناوگان برای تخصیص سوخت خواهد بود بنابراین رانندگان دیگر نمی‌توانند ادعا کنند که مثلاً مسیری را خالی از تهران تا مشهد برای دریافت بار به مقصد بندرعباس طی کرده‌اند بلکه آنچه به عنوان مبدأ و مقصد حمل بار در بارنامه ذکر شده، ملاک پیمایش و دریافت سهمیه سوخت است.   وی ادامه داد: بعضاً رانندگان اعتراض می‌کنند که سهمیه سوخت دریافتی معادل ۲۵ روز است و معادل ۵ روز از سوخت آزاد مصرف می‌کنند. پاسخ ما این است که اگر اسناد و مدارک پیمایش حمل بار در مدتی که ادعا می‌کنند به ما ارائه دهند، ما نیز معادل سوخت ادعایی آنها در سهمیه ماه بعدشان منظور می‌کنیم یا اینکه از تنخواه سازمان راهداری به آنها پرداخت می‌کنیم.   معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام خودروهایی که بیشتر از سهمیه سوخت برای حمل بار مصرف می‌کنند، وظیفه ما است که آن را جبران کنیم.   حسن‌نیا با رد ادعای افزایش قیمت گازوئیل تصریح کرد: این اظهارات به هیچ وجه صحت ندارد، مبنای قیمت سوخت کلیه ناوگان حمل بار جاده‌ای در سراسر کشور ۳۰۰ تومان است و یک ریال افزایش نمی‌یابد؛ قطعاً هم امسال و هم سال آینده قیمت گازوئیل تغییر نمی‌کند. انتهای پیام/ منبع: مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان راهداری قیمت گازوئیل بر اساس جاده ای حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از توزیع ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی در ایام نوروز در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا عابدانی گفت: فعالیت‌ها و اقدام‌های حوزه سوخت‌رسانی و تأمین انرژی موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی به همت مدیران جهادی استان سرعت بیشتری یافته است.

وی افزود: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز (گازوئیل) در حوزه مسافربری به ناوگان حمل‌ونقل استان خراسان جنوبی تحویل شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: از این ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر نفت‌گاز توزیع شده، ۲ میلیون لیتر سوخت به ناوگان ریلی استان و ۱۲۰ هزار لیتر سوخت هوایی از طریق دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در بیرجند و طبس به ناوگان هواپیمایی استان تحویل شده است.

عابدانی با بیان اینکه در بازه‌ زمانی یادشده ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در استان خراسان جنوبی توزیع شده است، بیان کرد: این فرآورده‌ها از انبار نفت بندرعباس و اصفهان به انبار نفت سردار حاج‌قاسم سلیمانی در بیرجند ارسال شده که این منطقه با توزیع ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر سوخت در مدت یادشده، وظیفه خود را در زمینه رونق صنعت گردشگری انجام داده است.

وی یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های تولید کالا و خدمات در اولویت اجرایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۳ قرار دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم با عرضه کافی و به‌موقع انواع فرآورده‌ نفتی، نقش خود را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا کنیم.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توزیع بیش از ۴ میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی
  • کشف ۲۰ میلیارد تومانی سوخت قاچاق در جنوب تهران
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • کشف سوخت قاچاق در فریمان
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • کشف بیش از ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!