Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@16:45:36 GMT

بازار تمبر در تهران

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۱۴۶

به گزارش صدای ایران، سعید شاهمیر معاون اجتماعی شهردار منطقه 12 تهران در حاشیه افتتاح جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه موزه‌ها در کشور بحث دیرینه‌ای است که از 120 سال پیش در تهران مورد توجه قرار گرفته و اگر بخواهیم فرهنگ هر شهری را بشناسیم باید به موزه‌های ‌آن مراجعه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موزه‌ها نماد فرهنگی و اجتماعی هر شهر است، گفت: اولین موزه تهران در منطقه 12 افتتاح شده و امروز جمعه بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در موزه ارتباطات راه‌اندازی شد و شهرداری با همکاری سازمان میراث فرهنگی اقداماتی را جهت فعالیت این جمعه بازار و احیای موزه انجام داده است.

معاون اجتماعی شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه گذر مقابل موزه ارتباطات فضایی بی‌دفاع شهری محسوب می‌شد و متأسفانه تجمعی از معتادان متجاهر و افراد آسیب‌دیده را در این بافت تاریخی داشتیم گفت: ورودی موزه ارتباطات همزمان با راه‌اندازی جمعه بازار تمبر پس از 37 سال بازگشایی شد و این محل می‌تواند مکان مناسبی برای نمایش انواع تمبرها در پایتخت باشد.

شاهمیر خاطرنشان کرد: شهرداری برنامه‌های گسترده‌ای جهت توسعه رینگ گردشگری و احیای مراکز میراثی در تهران انجام داده است و توجه به مبحث گردشگری و مرمت بافت‌های قدیمی مدنظر ما قرار دارد.

وی گفت:‌24 موزه در منطقه 12  تهران فعال است و یک موزه نیز توسط مدیریت شهری تحت عنوان موزه عروسک‌ها ساخته شده که زیرساخت و زیربنای آن را شهرداری تهران فراهم کرده و به صورت مشارکتی با برخی از فعالین این حوزه مانند مرضیه برومند و میراث فرهنگی همچنین شهرداری اداره می‌شود.

معاون اجتماعی شهردار منطقه 12 تهران از تفاهم‌نامه شهرداری با عموم موزه‌ها در منطقه 12 خبر داد و گفت: علاوه بر پذیرش عموم مردم در این موزه‌ها گردشگرانی که از طریق تور ثبت‌نام کرده باشند نیز می‌توانند از موزه‌ها دیدن کنند و ما برنامه‌های زیادی جهت تقویت رینگ گردشگری در تهران داریم.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تمبر تهران پست جمعه بازار بازار تمبر منطقه 12 موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری

وحیدرضا انارکی محمدی؛ شهردار منطقه۱۲ در گفتگو با خبرنگار همشهری‌ آنلاین به تشریح آخرین تغییرات در محدوده تاریخی میدان مشق پرداخت و گفت: میدان مشق یک محوطه تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در محدوده بین خیابان امام‌خمینی(ره) و سی‌تیر واقع شده است. نیم‌نگاهی به تاریخچه این میدان نشان می‌دهد که ساختمان‌های مهمی چون اداره پست ایران (موزه ارتباطات)، شهربانی کل کشور (ساختمان شماره۹ وزارت خارجه کنونی)، وزارت امور خارجه، موزه ملی ایران (موزه ایران باستان)، کتابخانه و موزه ملی ملک، اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور در آن واقع است و همچنین بنای نخستین شرکت ملی نفت ایران (ساختمان کنونی شماره‌۳ وزارت امور خارجه) در این میدان جای دارد.

او افزود: سردر باغ ملی میان ساختمان پستخانه (موزه وزارت ارتباطات) و ساختمان پیشین شرکت ملی نفت (ساختمان شماره۳ وزارت امور خارجه) جای دارد و راه ورودی به خیابان تاریخی ملل متحد از خیابان امام‌خمینی(ره) است.

به گفته شهردار منطقه ۱۲ «با توجه به اهمیت تاریخی و گردشگری این منطقه قرار است با همکاری مشترک وزارت امورخارجه، سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، مشکلات میدان مشق رفع و رجوع شود، چرا که در ایام نوروز نزدیک به یک میلیون گردشگر از منطقه۱۲ بازدید کردند و بارها از سوی این گردشگران اعلام شد که برای تماشای میدان مشق و تاریخ به‌جای مانده در این نقطه از تهران مشتاق هستند.»

انارکی محمدی در رابطه با همکاری مشترک با وزارت امورخارجه و سازمان میراث فرهنگی در این پروژه توضیح داد: بر این اساس بود که همراه با مدیرکل پشتیبانی وزارت امور خارجه به میدان مشق رفتیم و از پروژه مجموعه‌ فرهنگی-ورزشی مشق که پس از سال۱۳۹۵ و گودبرداری رها شده بود، بازدید کردیم. به‌منظور رفع خطر گود و همچنین نیاز مبرم این محدوده به مجموعه فرهنگی-ورزشی، ساخت آن با ۷۵۰مترمربع زیربنا در ۴طبقه مجدد در دستور کار منطقه۱۲ و وزارت‌ امورخارجه قرار گرفت.

او افزود: در ادامه بازدید از میدان مشق مقرر شد تعاملات بین شهرداری تهران و مجموعه وزارت خارجه درخصوص بازسازی و مرمت آب‌نمای خیابان ملل، در و پنجره دانشگاه هنر مشرف به میدان مشق و مرمت سر در باغ ملی در میدان مشق انجام و کمیته‌ای از طرف شهرداری و پشتیبانی وزارت خارجه برای انجام این کار تشکیل شود.

شهردار منطقه ۱۲ در مورد سرنوشت سر در باغ ملی، گفت: سردر باغ ملی از نیمه‌های شهریور سال۱۴۰۲ بسته و دسترسی به خیابان ملل متحد و میدان مشق محدود شد. با توجه به‌وجود موزه ملک، موزه پست، عمارت قزاق‌خانه، دانشکده هنر و ساختمان‌های وزارت‌ خارجه ازجمله کاخ شهربانی در این محور، بازگشایی سردرباغ ملی در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است سردر باغ ملی و ساختمان‌های مجاور آن که از دوره قاجار به‌جا مانده است، پیش از برج آزادی، نماد شهر تهران بود. این دروازه تاریخی اردیبهشت‌ سال۱۳۷۶ در فهرست میراث ملی ثبت شده است. درحال حاضر مسئولیت باز و بسته نگهداشتن این دروازه با وزارت امور خارجه است، هرچند متولی نگهداری و حفاظت از این اثر تاریخی ملی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است.

کد خبر 845138 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران قدیم شهرداری شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب