Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه وال استریت ژورنال در مطلبی اعلام کرد دولت دونالد ترامپ قصد دارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با تشدید کمپین تحریمی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، امکان رفع آن‌ها را در صورت پیروزی رقیب دموکراتش در انتخابات دشوار کند.

در حال تکمیل...

 .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و نمایندگانش نتوانستند کاملاً به تعهدات خود طبق این قرارداد انتخاباتی پایبند بمانند؛ بنابراین مجوز نقل و انتقال نفت و گاز ونزوئلا تمدید نخواهد شد».

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای دانشجو به نقل از الجزیره، آمریکا تحریم‌های خود علیه بخش نفت ونزوئلا را به خاطر آنچه شکست دولت این کشور در پایبندی به اصول دموکراتیک در آستانه انتخابات اعلام کرده، دوباره وضع کرد.

دولت بایدن اعلام کرد مجوز ونزوئلا را که در روز پنجشنبه منقضی شده بود تمدید نمی‌کند. این مجوز تا حدی اقدامات تنبیهی علیه بخش نفت ونزوئلا را از ماه اکتبر برداشته بود. یک قرارداد انتخاباتی در آن زمان با پشتوانه آمریکا بین دولت ونزوئلا و مخالفان آن در باربدوس بسته شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و نمایندگانش نتوانستند کاملاً به تعهدات خود طبق این قرارداد انتخاباتی پایبند بمانند؛ بنابراین مجوز نقل و انتقال نفت و گاز ونزوئلا تمدید نخواهد شد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد یک مجوز جایگزین صادر کرده که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد کسب و کار و نقل و انتقال نفت و گاز با این کشور عضو اوپک را خاتمه دهند.

میلر اضافه کرد: «مادورو و نمایندگانش مانع ثبت نام آزادانه گروه مخالف در انتخابات شده‌اند، مخالفان سیاسی را ترسانده‌اند و بسیاری را بازداشت کرده‌اند».

دولت مادورو علیرغم توافق ماه اکتبر برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، چندین مخالف مهم سیاسی را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ جولای منع کرده است.

مجوز آمریکا برای نقل و انتقال نفت و گاز ونزوئلا به دنبال توافق دولت این کشور برای برگزاری انتخابات رقابتی‌تر با حضور ناظران بین‌المللی صادر شده بود.

با وضع دوباره تحریم‌های نفتی، فروش سوخت در ونزوئلا ضربه سختی خواهد خورد و شرکت‌های نفت آمریکایی فعال در ونزوئلا باید به دنبال کسب مجوز‌های خاص باشند.

اگر آمریکا مجوز‌های شخصی کافی صادر نکند، شرکت نفت دولتی ونزوئلا باید به سراغ میانجی‌هایی برای فروش نفت خود زیر قیمت بازار مخصوصاً به آسیا برود.

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند