هنرمندان با تولید آثار در دوران کرونا، نقش مهمی در امیدبخشی جامعه ایفا میکنند/ تعطیلی پروژهها عقلانی نیست
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۲۷۷
این بازیگر سینما و تلویزیون به دانشجو گفت: تعطیلی دایمی سریالها و فیلمهای سینمایی در شرایط کرونایی کار معقولی نیست و بهتر است با رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کار تولید ادامه پیدا کند.
حبیب دهقان نسب، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو در خصوص آخرین فعالیتهای خود در دوران کرونا گفت: هم اکنون در حین ایفای نقش در یک سریال تلویزیونی هستم که بنا به دستور تهیه کننده اجاره ندارم از جزئیات این سریال چیزی بگویم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: به هر حال هر تهیه کنندهای سیاست خاص خود را برای روند تولید سریال های تلویزیونی دارد و تهیه کننده این سریال هم فعلا ترجیح داده است که پروژه در سکوت خبری به کارش ادامه دهد.
ای بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه در خصوص سختی هایی که تولید سریال ها و فیلم های سینمایی در دوران کرونا با آن روبرو هستند، گفت: در وهله نخست باید به این نکته اشاره کرد که مردمی که این روزها شرایط سخت و ناراحت کنندهای در اثر شیوع ویروس کرونا سپری میکنند، به شدت به تماشای آثار جدید در تلویزیون نیاز دارند همچنین سرگرم شدن افردای که این روزها بیشتر در منزل هستند هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اینجاست که هنرمندان باید با تولید آثار جدید به تزریق روحیه و امیدبخشی به جامعه ایفاگر نقش مهمی در این شرایط خواهند بود.
وی در ادامه تصریح کرد : صادقانه بابد بگویم، تولید سریال در این شرایط سخت کرونایی که همه کشور را درگیر خود کرده است برای همه عوامل بسیار سخت و نفسگیر شده است اما همه عوامل سریالی که بنده در آن ایفای نقش میکنم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کار تولید را جلو می برند تا با تولید اثری قابل دفاع، در ترزیق روحیه به مردم در شرایط سخت کرونایی نقش موثری داشته باشند و در نهایت امیدوارم خروجی سریال چنین سرنوشتی را برای عوامل آن رقم بزند.
حبیب دهقان نسب ادامه داد: البته متاسفانه یک جاهایی قدرت کرونا به عوامل سریال غلبه کرد و چندین نوبت مراحل تولید سریال با تعطیلی مواجه شد اما در نهایت با همه سختی های موجود این روزها مشغول تصویربرداری سریال هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: روند تولید یک سریال در تلویزیون چیزی حدود یک تا دوماه زمان میبرد و در این شرایط سخت اقتصادی تهیه کننده با هر زحمتی است شرایط تولید را مهیا میکند و با هر تعطیلی تصویربرداری سریال، عوامل سازنده ضرر و زیان بسیاری متحمل میشوند که واقعا تعطیلی دایمی سریال کار معقولی نیست و بهتر است با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کار تولید ادامه پیدا کند.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: دهقان نسب کرونا سریال تلویزیونی تولید سریال تهیه کننده شرایط سخت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تلویزیون و سازمانهای سینمایی آثار برتر رویداد استارتآپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
نشست هماندیشی فیلمنامه نویسی و هماهنگی برگزاری رویداد استارت آپی فیلمنامه نویسی با حضور رئیس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، مدیران این رویداد و جمعی از مدیران، فیلمنامه نویسان و کارگردانهای مطرح کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در نشست هماندیشی فیلمنامه نویسی و هماهنگی برگزاری رویداد استارت آپی فیلمنامه نویسی که عصر روز سه شنبه 28 فروردین ماه در پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس این پارک، مهدی سجاده چی رئیس کانون فیلمنامه نویسان سینما، پوران درخشنده نویسنده و کارگردان، دکتر محمود اربابی نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه، هومان فاضل عضو هیات مدیره کانون فیلمنامه نویسان، مهدی احمدی فیلمنامه نویس و تهیه کننده، حجت الاسلام حسین رحیمزاده عضو شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش و همچنین مدیران بخشهای مختلف این رویداد حضور داشتند و در مورد مسائل مختلف فیلمنامه نویسی در سینمای ایران و فرایند برگزاری این رویداد سینمایی، هم اندیشی کردند.
رئیس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی با تشریح نحوه شکلگیری این پارک و ضرورت و اهمیتِ اقتصادِ فرهنگ، گفت: رشتههای علوم انسانی و هنر ظرفیت بسیار بالایی در کمک به تمدن سازی و توسعه اقتصاد فرهنگ در کشور دارند، اما کمتر مورد توجه قرار گرفتهاند. خوشبختانه امروز پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی به محل رجوع دستگاههای مرتبط و صنوف مختلف تبدیل شده ست.
دکتر ایمانی خوشخو با اشاره به نقش و اهمیت ایده و فیلمنامه در صنعت سینما، گفت: رویداد استارت آپی فیلمنامه نویسی با شناسایی استعدادهای جدید و جوان و پرورش ایدهها تا رسیدن به فیلمنامه، به دنبال کمک به هنر - صنعت سینما است و انشالله این رویداد تا رسیدن به اهداف خود تداوم خواهد یافت.
در ادامه نشست دکتر محمود اربابی گفت: رویداد استارتآپی فیلم نامه نویسی کار مهم و مبارکی است و در صورتی موفق خواهد شد که بتواند مراکزی همچون سازمان سینمایی، رسانه ملی، حوزه هنری و سرمایه گذاران بخش خصوصی را پای کار بیاورد تا آثار برگزیده این رویداد به تولید برسند و یا حداقل طرحهای برگزیده توسط آنها خریداری شود.
در ادامه این نشست پوران درخشنده نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به سوابق و اعتبار جهاد دانشگاهی، این سوابق را پشتیبان رویداد فیلمنامه نویسی قلمداد کرد و آنرا دلگرم کننده خواند و تاکید کرد: تجربههای قبلی در مورد جشنوارههای فیلم نامه نویسی نشان میدهد همیشه در مرحله تولید آثار برتر، سرمایهگذاران حضور نداشته اند و کار به نتیجه نرسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد با وجود روحیه پیگیری و جدیتی که در مدیران جهاد دانشگاهی وجود دارد این رویداد بتواند مدیران سینمایی، سازمانها، افراد سرمایه گذار و صاحبان آثار برگزیده را کنار هم جمع کند تا آثار برگزیده به تولید برسند.
این فیلم ساز مطرح کشور با اشاره به نگاه حاکم بر رسانه ملی، افزود: متاسفانه پژوهش و فیلمنامه ارزش چندانی در تلویزیون ندارد و این رسانه ملی تعامل و همکاری مطلوبی با سینما گران ندارد. امیدوارم پارک فناوریهای نرم بتواند مشارکت مدیران سینما و سایر سرمایه گذاران را جلب کند.
مهدی سجاده چی در ادامه این نشست سخن گفت. رئیس کانون فیلمنامه نویسان سینما با اشاره به تجربههای ناموفق قبلی در زمینه رویدادهای فیلمنامه نویسی، گفت: صرف وجود ایده لزوماً کافی نیست و ما باید همیشه به یک داستان قانع کننده و جذاب هم برسیم.
وی حلقه مفقوده این رویدادها را حضور و مشارکت جدی سرمایهگذارانی مثل فارابی، سازمان سینمایی، اوج و حوزه هنری و همچنین سرمایهگذاران حقیقی و بخش خصوص دانست و گفت: امروز دیگر ماموریتها و رویکردهای این سازمانها شفاف و مشخص است و این دستگاهها می توانند درست در راستا و چارچوب ماموریتشان بیایند و آثار برگزیده ای که با آنها همسو و هماهنگ است را تولید کرده و یا مورد حمایت قرار دهند.
در ادامه نشست مهدی احمدی فیلمنامه نویس و تهیه کننده سینما رویداد فیلمنامه نویسی را مهم خواند و گفت: چنین رویدادهایی میتوانند سینمای ایران را نجات بدهند به شرط اینکه سرمایهگذاران دولتی و خصوصی همراه آن باشند.
در ادامه هومان فاضل عضو هیئت مدیره کانون فیلمنامه نویسان سینما موفقیت رویداد استارتآپی فیلمنامه نویسی را مستلزم دائمی شدن دبیرخانه و تداوم آن دانست و گفت: اگر مخاطبان ببینند دورههای قبلی، به ثمر رسیده و آثقاری به تولید رسیده، حتماً حضور و مشارکتشان روز به روز بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام حسین رحیمزاده نیز در این رویداد گفت این رویداد مسیر زایش، پرورش و گسترش ایدهها را هموار میکند و پیشنهاد داد: پارک فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی بازار ایده تا تولید را در سینما شکل دهد.
این کارشناس فرهنگی و سینمایی با اشاره به مشکلات جوانان و هنرمندان حاضر در صنعت سینما، گفت: اگر چنین رویدادهایی بتوانند به این قشر کمک کنند آثار و برکات زیادی برای سینمای ایران خواهد داشت.
در ابتدای این نشست نیز دکتر برزین ضرغامی مدیر برگزاری رویداد، سید جلال چاوشیان دبیر هنری رویداد و بهزاد رشیدی مدیر روابط عمومی پارک علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی هریک گزارشهایی در مورد فعالیتهای دبیرخانه و فرایند ارزیابی آثار و نحوه برگزاری آن ارائه کردند.