Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@06:27:57 GMT

جمع‌گرایی؛ رویکرد کره جنوبی برای مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۳۸۳

جمع‌گرایی؛ رویکرد کره جنوبی برای مهار کرونا

دورکاری، فراوانی ایستگاه‌های تست کرونا و محدودیت سفر از مهم‌ترین اقدامات موثر بر مهار ویروس کرونا در کره جنوبی به حساب می‌آید، اما چیزی که تا کنون بیشتر از همه در این زمینه مفید واقع شده، وجود فرهنگ جمع‌گرایی در میان مردم بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه ویروس کرونا با سرعتی باورنکردنی در سراسر جهان مردم را به خود آلوده می‌کند، اما در این بین، کره جنوبی به خاطر مهار موفقیت‌آمیز بیماری، منجر به شگفتی در میان محققان کرونایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری کووید-۱۹ در همان ابتدای ظهور در کره جنوبی به طرز عجیبی در میان مردم شیوع داشت، اما پس از مدت زمان بسیار کمی نمودار گسترش ویروس در آن به شکل هموار درآمد. از مهم‌ترین اقداماتی که در این کشور خودمختار برای مهار کرونا صورت گرفت، می‌توان به ترویج دورکاری، استفاده از ماسک و سایر تجهیزات ایمنی و همچنین انجام بیشمار تست کرونا در میان مردم اشاره کرد. با این حال، بسیاری از منتقدان در کنار این عوامل مشهود، راز دیگری را در مهار موفق ویروس کرونا در کره جنوبی سهیم می‌دانند و آن‌ وجود فرهنگ جمع‌گرایی در میان مردم است.

نقش اتحاد در بحران کرونا

فرهنگ جمع‌گرایی مردم کره جنوبی، متاثر از ایدئولوژی‌های کنفوسیوسی، مبتنی بر ساختار اجتماعی سلسله‌ مراتبی است و برتریت منافع جمعی بر حقوق فردی را مورد تمرکز قرار می‌دهد. این نگرش تقریبا در تمام ساکنان کره جنوبی وجود دارد و همین عامل مهمی در مهار ویروس کرونا به شمار می‌رود. در واقع، تفکر جمع‌گرایی از شهروندان کره جنوبی می‌خواهد به مردم خود وفادار باشند و بهترین اقدامات را در مسیر بهبودی از بحران‌ها انجام دهند. این گرایش بر روابط بین تمام گروه‌های اجتماعی، خانواده‌ها، همکاران و همسایگان حاکم است و در آن‌ها، حس یکی بودن را به وجود می‌آورد.

به عنوان مثال، در بسیاری از نقاط جهان، استفاده از ماسک برای مهار کرونا، امری اجباری از سوی مقامات رسمی است، در حالی که در کره جنوبی هیچ اجباری برای پوشیدن ماسک وجود ندارد و تمام مردم، بدون استثنا، استفاده از ماسک را عمل مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌دانند. اخباری از این کشور خودمختار به گوش می‌رسد که افراد مشهور نظیر بازیگرها، میلیون‌ها دلار برای تهیه ماسک و دیگر تجهیزات ایمنی شخصی هزینه کرده‌اند تا پرسنل درمانی خود را در مقابل بیماری ایمن نگه دارند.

گاهی اطمینان از رفاه جامعه برای یک فرد می‌تواند به معنای از خودگذشتگی یا قربانی ‌کردن آزادی‌های شخصی باشد، مثلا اینکه فرد اطلاعات حساس را به گوش عموم مردم برساند تا آن‌ها را از یک خطر نجات دهد. در کره جنوب، مسیریاب‌هایی روی تلفن همراه هوشمند افراد نصب می‌شود که دیگران را از وجود شخص مبتلا به کووید-۱۹ در نزدیکی خود باخبر می‌سازد. اگرچه چنین نرم‌افزارهایی وضعیت خصوصی مردم را عمومی می‌کند، با این حال، در کنترل بیماری کووید-۱۹ کمک زیادی کرده است.

شتاب، شتاب: تمایل ذاتی مردم کره جنوبی برای سرعت بخشیدن در انجام یک کار

در میان مردم کره جنوبی طرز تفکری به نام Ppalli, ppalli وجود دارد به معنای "شتاب، شتاب" و گرایش سیری‌ناپذیر این مردم در سرعت بخشیدن به انجام کارها را به تصویر می‌کشد. وجود همین نگرش باعث شد کره جنوبی به عنوان پیشرو اینترنت پرسرعت در جهان، ازدواج‌های ۳۰ دقیقه‌ای و خدمات تحویل غذای فوق پر سرعت شناخته شود و در زمینه‌های دیگر نیز بسیار موفق عمل کند. بسیاری از منتقدان بر این باورند که فرهنگ ppalli, ppalli باعث شد این کشور پس از فقر ناشی از جنگ کره، به یکی از اقتصادهای قدرتمند جهانی تبدیل شود.

جای شگفتی نیست اگر بگوییم که مقامات محلی کره جنوبی در واکنش به بیماری کووید-۱۹ بسیار سریع وارد عمل شدند و با سرعت زیاد اقدامات سختگیرانه‌ای را بر مردم اعمال کردند. روسای مراکز درمانی بدون اتلاف وقت، آزمایش کرونا را به طور گسترده در میان مردم انجام دادند و همین امر به تعیین نرخ انتشار ویروس کرونا و جداسازی افراد آلوده کمک زیادی کرد.

کد خبر 451417

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کره جنوبی ویروس کرونا مهار کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری کووید ۱۹ کره جنوبی کره جنوبی میان مردم ویروس کرونا جمع گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود

به گزارش «نماینده»، اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اصلاح طرح دو فوروریتی ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی و رفع ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی مجلس گفـت: در ماده ۱۱ این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود. که اصلاح آن امروز( ۴ اردیبهشت ماه) با رای بالا از سوی نمایندگان به تصویب رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: این اقدام بعد از مذاکرات متعدد و بررسی نظرات متخصصان، کارشناسان این حوزه، دانشگاهیان و پژوهشکده‌ها در راستای سند تحول قضایی به ثمر نشسته و منجر به کاهش اسناد عادی و افزایش وحدت مردم جهت معامله می شود. در کشورهای مورد مطالعه هم این امکان برای همه مردم وجود داشته تا به صورت الکترونیکی و غیر حضوری امور ثبتی دارایی های خود را انجام دهند.

وی در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس"انجام شده و مردم خود مختار هست برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از ۱۸۰ هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

شاکری در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی اظهار کرد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بها در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اضافه کرد :همچنین برای مشاوران املاک تعرفه‌ای مجزا از قیمت معامله با مکانیزم جدید پیش بینی شده است. از سوی دیگر برای مالکانی که معاملات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، تشویق و برای افرادی که ثبت نمی‌کند جرائمی دیده شده است ضمن اینکه برای مشاوران املاکی که قرار دادها را ثبت نکند متناسب با دفعات تکرار این امر جریمه و اعمال قانونی در نظرگفته شده است.

شاکری در خصوص با اشاره به یکی دیگر از ضمانت های اجرایی ثبت قراردادها در سامانه املاک و اسکان افزود: مقرر شده دستگاه خدمات‌رسان، آدرس مراجعه کنندگان را صرفا از روی سامانه املاک و اسکان استعلام کرده و اقدام به دریافت آدرس دستی نکند، بنابراین اگر فردی در این سامانه هویت مکانی خودش را ثبت نکرده باشد، امکان خدمات نیز وجود نخواهد داشت. این امر موجب می‌شود سامانه املاک و اسکان که یک سامانه قدرت برای اتخاذ تصمیمات درست است، دارای اطلاعلات کافی باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح این است که تعیین عوارض برای خانه‌های خالی، برای زمین‌های رها شده نیز عوارض تعیین شده و از کمک شهرداری ها در این موارد نیز استقبال شده است

دیگر خبرها

  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود