Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@08:17:10 GMT

استرالیا از ائتلاف دریایی آمریکا خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۷۲۸

به گزارش ایرنا از شبکه ای بی سی استرالیا، "لیندا رینولدز" وزیر دفاع این کشور جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور از این پس هر سال ناوگان نیروی دریایی سلطنتی استرالیا را به خاورمیانه اعزام نخواهد کرد.

بر همین اساس، آخرین کشتی نیروی دریایی استرالیا (HMAS Toowoomba) که به خاورمیانه اعزام شده بود، در ماه ژوئن (خرداد آینده) به استرالیا باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمات جدید استرالیا به معنای پایان حضور ۳۰ ساله این کشور در عملیات دریایی در خاورمیانه برای مقابله با تروریسم و دزدان دریایی به حساب می‌آید.

وزیر دفاع استرالیا تصریح کرد که اولویت‌های دولت تغییر یافته است.

رینولدز افزود: نیروی دفاعی استرالیا حضور دریایی خود را در خاورمیانه کاهش می‌دهد تا بیشتر در منطقه ما (آسیا اقیانوسیه) مستقر شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا

ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده در ۳۰ مارس ۲۰۲۴ اعلام کرد که بزرگترین پهپاد نیروی دریایی و یکی از توانمندترین دارایی‌های گشت دریایی آن – پهپاد MQ-۴C Triton – برای اولین بار در اروپا مستقر شده است.

به گزارش روزیاتو، به عنوان بخشی از اسکادران گشتی بدون سرنشین (VUP-۱۹) و با نام مستعار “قرمز بزرگ”، چندین پهپاد تریتون اکنون در ایستگاه هوایی نیروی دریایی (NAS) سیگونلا در سیسیل، ایتالیا مستقر هستند. این استقرار به فرماندهان آمریکایی این امکان را می‌دهد تا نقاط حساس اروپا و آفریقا مانند دریای مدیترانه، دریای سیاه، و با برد ۱۵،۱۸۶ کیلومتر، حتی بخشی از آفریقا تا خاورمیانه را به دقت زیر نظر داشته باشند.

با وجود قابلیت‌های چشمگیر، نیروی دریایی در استقرار MQ-۴C در سطح بین المللی نسبتاً محتاط عمل کرده است. به غیر از سیگونلا، مرکز اصلی استقرار دیگر تریتون‌ها در گوام است، جایی که تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) پهپادی برای نظارت بر پهنه اقیانوس آرام و رقبای اصلی آمریکا در منطقه مانند چین استفاده می‌شود. بنابراین، چه چیزی تریتون را از سایر هواپیما‌های بدون سرنشین در زرادخانه ارتش ایالات متحده متمایز می‌کند؟

MQ-۴C Triton ۱۰۱

MQ-۴C Triton به خودی خود یک طراحی “اورجینال” نیست. در عوض، این یک گونه از پهپاد RQ-۴ Global Hawk است که طراحی و هدف کلی مشابهی به عنوان برترین پلتفرم شناسایی بدون سرنشین در ارتفاع بالا و با دوام پروازی طولانی دارد. با این حال، تریتون به‌گونه‌ای از تجهیزات مجهز شده است که نیروی دریایی آن را «دارایی اطلاعات، نظارت، گشت دریایی شناسایی» می‌نامد. تریتون با توانایی پرواز بیش از ۳۰ ساعت در ارتفاعات تا ۵۵،۰۰۰ پا، برای این نقش عالی است.

مرکز قابلیت‌های تریتون، حسگر اصلی آن، رادار سنسور فعال چند منظوره AN/ZPY-۳ (MFAS) است. این سیستم راداری پیشرفته با آرایه اسکن الکترونیکی فعال (AESA)، تریتون را قادر می‌سازد تا گستره وسیعی از زمین و خطوط ساحلی را که میلیون‌ها مایل مربع را پوشش می‌دهد، بدون توجه به شرایط آب و هوایی تحت نظارت داشته باشد. این قابلیت استثنایی نظارتی مورد توجه متحدان ایالات متحده قرار گرفته است، به ویژه استرالیا که ناوگانی متشکل از هفت تریتون را برای نظارت بر آب‌های سرزمینی خود خریداری کرده است.

در حالی که تریتون طراحی کلی مشابهی با گلوبال هاوک دارد، چندین تغییر کلیدی آن را متمایز می‌کند. تریتون دارای یک بدنه تقویت شده است که برای مقاومت در برابر چالش‌های عملیات در ارتفاعات پایین‌تر مانند تگرگ، برخورد پرندگان و صاعقه طراحی شده است. این پایداری افزایش یافته به تریتون اجازه می‌دهد تا به ارتفاعات کمتر از ۱۰،۰۰۰ پایین بیاید و با استفاده از حسگر الکترواپتیکی/مادون قرمز چند طیفی خود، اهداف را به دقت بررسی کند. در مقابل، گلوبال هاوک محدود به فعالیت در ارتفاعات ۵۰،۰۰۰ پا یا بالاتر است.

نقش MQ-۴C تریتون به عنوان یک “بال همراه” برای هواپیمای P-۸A Poseidon نیروی دریایی یک جنبه حیاتی از سهم آن در میدان جنگ است. دوام پرسه زنی بالای تریتون تا ۳۰ ساعت امکان نظارت تقریباً ثابت بر مناطق مورد نظر را فراهم می‌کند و P-۸A را برای پاسخ به تهدیدات شناسایی شده آزاد می‌کند یا کشتی‌های سطحی نیروی دریایی مانند ناوشکن‌ها را موظف می‌کند تا تحقیقات بیشتری را انجام دهند.

تریتون‌های اروپایی احتمالاً مجهز به سیستم چندگانه (Multi-Int) خواهند بود که به آن توانایی‌های اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی (ELINT/SIGINT) بیشتری می‌دهد. به اصطلاح می‌تواند امواج رادیویی را بو بکشد، و چت‌های ارتباطی را که قرار است در پایگاه اصلی تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل شوند، را کاملاً شناسایی و جدا می‌کند. این قابلیت به ویژه در منطقه دریای سیاه، جایی که دارایی‌های ایالات متحده مانند گلوبال هاوک از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به طور مداوم نظارت می‌کند، ارزشمند است. آخرین و نه کم اهمیت‌ترین موضوع این است که MQ-۴C به عنوان یک گره رله، برای دریافت و انتقال داده‌ها از منابع مختلف در سراسر میدان جنگ عمل می‌کند.

مشخصات پهپاد جاسوسی The MQ-۴C Triton

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم