Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد در حالی که کارت بانکیش نزد خودش بوده مبلغی به مقدار بیش از ۵۵۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.

او گفت : پس از دریافت این گزارش و همچنین تشکیل چند فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب با روش مشابه، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که برداشت غیرمجاز از حساب‌ها به روش اسکیمر صورت گرفته و فرد کلاهبردار با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید در فروشگاه‌های استان‌های دیگر کرده است.

او افزود: اسکیمر دستگاهی است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت بانکی و سپس ایجاد یک کارت مشابه می‌کند، باید توجه داشت این دستگاه رمز کارت را کپی نکرده و رمز توسط خود قربانی در اختیار مجرمان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: پس از اقدامات گسترده سایبری و بررسی‌های تخصصی افسران این پلیس در کمتر از چند روز محل فعالیت مجرمان که چهار نفر بودند شناسایی و مشخص شد آن‌ها در نقاط مختلف شهر و در پوشش فروش میوه کارت‌های عابر بانک قربانیان را کپی کرده‌اند.

کسانی افزود: با هماهنگی مرجع قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه اعضای این باند دستگیر و تعدادی دستگاه مینی اسکیمر، گوشی تلفن همراه و اطلاعات ۶۰ کارت بانکی متعلق به اشخاص مختلف کشف شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های مشابه و افزایش آگاهی‌های عمومی از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند.

او گفت: پلیس فتا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ پاسخگوی سوالات و مشکلات سایبری شهروندان است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی نیروی انتظامی سرقت مسلحانه سارق حرفه ای پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری

(تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • (تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک