Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@06:34:57 GMT

السیسی: از تلاش‌ها برای برقراری صلح حمایت می‌کنیم!

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۷۹۵

السیسی: از تلاش‌ها برای برقراری صلح حمایت می‌کنیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به توافق سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی از اقدام سودان در پذیرش سازش با رژیم صهیونیستی قدردانی و از آن به عنوان گامی درست یاد کرد.

السیسی بدون اشاره به اقدامات تنش زای رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان، مدعی شد که قاهره از تلاش ها برای برقراری صلح و ثبات حمایت به عمل می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از نقش ایالات متحده آمریکا در فراهم کردن زمینه سازش میان سودان و رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

دولت انتقالی سودان روز جمعه موافقت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است؛ موافقتی که با مخالفت های گسترده در سودان مواجه شده است.

روز گذشته نیز ائتلاف الاجماع الوطنی که گروه های سیاسی اصلی در سودان را در برمی گیرد با صدور بیانیه ای از تصمیم دولت انتقالی این کشور مبنی بر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت انتقالی سودان، سند قانون اساسی را از طریق حرکت در مسیر عادی سازی روابط زیر پا گذاشته است.

همچنین دفتر سیاسی انصارالله یمن اقدام شورای انتقالی سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که ملتهای این رژیم های خائن عربی نقض آشکار حقوق ملت فلسطین را نخواهند پذیرفت.

گروه های مختلف فلسطین نیز از جمله حماس و جنبش جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان روز گذشته این اقدام سودان را به شدت محکوم کردند.

کد خبر 5054972

منبع: مهر

کلیدواژه: مصر عبدالفتاح السیسی قاهره سودان رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با اسرائیل ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی ایران ترکیه روسیه لبنان مناقشه قره باغ رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السیسی: از مقامات اروپایی خواستم برای آتش‌بس فوری بیش‌ترتلاش کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در سخنانی بیان کرد که در گفت‌وگو با مقامات کشورهای اروپایی بر حتمی‌بودن آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرده است.

رییس جمهور مصر ادامه داد: من از مقامات کشورهای اروپایی خواستم که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه بیش‌تر تلاش کنند.

السیسی افزود: با مقامات کشورهای اروپایی در خصوص مخالفت با عملیات نظامی اسراییل در رفح و کوچاندن فلسطینیان توافق کردم.

رییس جمهور مصر ادامه داد: باید پیام خود درباره ضرورت به رسمیت‌شناختن کشور فلسطین و اجرای راه حل دو دولتی را یکپارچه کنیم.

پیش از این نیز عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر از آمادگی این کشور برای ورود هر مقدار کمک بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح سخن گفت.

السیسی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بیش‌ترین میزان حجم کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کنیم. ما از استفاده از غذا به عنوان یک سلاح در رویارویی با غیرنظامیان بی‌گناه هشدار می‌دهیم.

رییس جمهور مصر گفت: ۷۰ درصد از تاسیسات و ساختمان‌های نوار غزه در جریان جنگ ویران شده‌اند. مبالغ و سنوات مورد نیاز برای بازسازی نوار غزه هولناک است.

وی افزود: تمام تلاش خود را به خرج می‌دهیم که برای دفاع از مردم غزه به ویژه غیرنظامیان بی‌گناه و نجات آنان به آتش‌بس در این باریکه دست پیدا کنیم.

السیسی اعلام کرد: ما نسبت به خطر یورش به شهر رفح هشدار می‌دهیم. باید به آوارگان مستقر در مرکز و جنوب نوار غزه اجازه داده شود که به شمال این باریکه بازگردند.

کد خبر 6057608

دیگر خبرها

  • سورپرایز ترامپ در فاکس نیوز: عادی سازی روابط ایران و اسرائیل!
  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • اردوغان: به غزه پشت نکردیم
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • السیسی: از مقامات اروپایی خواستم برای آتش‌بس فوری بیش‌ترتلاش کنند
  • قاچاق سلاح و مواد مخدر؛ راهبرد جدید تل آویو برای بی ثبات سازی جنوب سوریه/گزارش اختصاصی
  • احتمال ادامه گفتگو‌های برقراری آتش‌ بس در غزه
  • احتمال ادامه گفت‌وگوهای برقراری آتش‌بس در غزه
  • مورخ صهیونیست: بی‌برنامگی اسرائیل مانند شکست است