Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:08:46 GMT

هنگام احساس خطر از مومو با ۱۲۳ تماس بگیرید

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۸۷۶

هنگام احساس خطر از مومو با ۱۲۳ تماس بگیرید

محمود علیگو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با یادآوری اینکه خط اورژانس ۱۲۳ برای رسیدگی به مواردی مانند کودک‌آزاری، خودکشی و همسرآزاری درنظر گرفته شده، افزود:‌ اعتماد بیش از حد به محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، عدم آگاهی کامل از قابلیت‌های فضای مجازی و استفاده ناصحیح از فضای مجازی از آسیب‌های فضای مجازی است که باید نسبت به آن توجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: متاسفانه هرگونه محتوایی در فضای مجازی به سرعت فراگیر می‌شود و افراد هر مطلبی را بدون تعقل در فضای مجازی می‌پذیرند و اگر والدین از همان ابتدا آموزش‌های لازم در رابطه با فضای مجازی را به فرزندان خود بیاموزند، کمتر با آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی مواجه می‌شویم.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار داشت: متاسفانه چالش «مومو» با دستیابی به اطلاعات گوشی فرد از این اطلاعات پنهانی به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده می‌کند و با توجه به روحیه حساس کودکان، آنها از ترس آشکار شدن اطلاعات یا ترس روانی ناشی از آگاه بودن فردی به تمام اطلاعات شخصی آنها، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و این احتمال وجود دارد که دست به اقدامات تهدیدکننده برای سلامت خود یا اطرافیان‌ بزنند.

علیگو از خانواده‌ها خواست تا نسبت به بهره‌وری از فضای مجازی، آموزش‌های لازم را به کودکان خود ارائه دهند و خود نیز به عنوان الگویی در این زمینه برای فرزندانشان باشند.

وی اضافه کرد: سوءاستفاده‌کنندگانی که با ساخت اکانت‌های جعلی نیز کودکان را به چالش مومو دعوت می‌کنند در حقیقت به نوعی مرتکب کودک‌آزاری می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفت وگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتارهای خطرناک دعوت می شود.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی اختصاصی ایرنا اورژانس اجتماعی فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری مومو و چالش حضور کودکان در فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اختصاصی ایرنا اورژانس اجتماعی فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور آسیب های اجتماعی اختصاصی ایرنا اورژانس اجتماعی فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

سارقان اینترنتی راه‌های مختلفی را برای دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه اشخاص امتحان می‌کنند تا با هک کردن گوشی، به اطلاعات حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری آنها در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند.

دغدغه بسیاری از افراد این است که آیا گوشی آنها مورد حمله هکر قرار گرفته است یا نه، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (فتا) چند راهکار را پیشنهاد کرده است تا از امن بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

نشانی‌های هک شدن گوشی تلفن همراه:

۱-ضعف ناگهانی عملکرد

۲-مصرف غیرعادی باطری

۳-داغ شدن گوشی در مدت زمان کوتاه

۴-پاپ‌آپ‌های زیاد و غیرقابل بستن

۵-ظاهرشدن اپلیکیشن‌های ناآشنا برروی گوشی

۶-مبلغ قبض تلفن بالا و غیرعادی (احتمال سوءاستفاده از سیم کارت شما برای برقراری تماس یا پیام‌های مخرب)

اگر فکر می‌کنید گوشی‌تان در خطر هک شدن قرار دارد چه کار‌هایی باید انجام داد؟

۱-عوض کردن پسورد تمام اکانت‌ها از طریق دستگاه دیگر

۲-نصب آنتی ویروس

۳-بازگشت به تنظیمات کارخانه و پاک کردن تمام اطلاعات

در آخر چند راه‌کار برای پیشگیری از هک شدن گوشی که باید انجام دهیم:

۱- عدم استفاده از vpn‌های نامطمن

۲- استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد

۳- عدم استفاده از پایگاه‌های شارژ موبایل در مکان‌های عمومی

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • دروغ‌پردازی اسرائیلی‌ها سوژه کاربران فضای مجازی شد
  • عفونت گوش در کودکان (فیلم)
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی