Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@13:58:07 GMT

تعطیلی مراسم عروسی در سقز/ داماد بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۹۸۹۵

کامیل کریمیان در گفت و گو با فارس در سنندج اظهار کرد: مراسم عروسی غیرقانونی در شرایط حاد کرونایی در یکی از خانه باغ‌های مسیر روستای خیدر هیجانان در اطراف سقز که عصر جمعه در حال برگزاری بود، با حضور فرماندار ویژه و جمعی از مسوولان این مراسم تعطیل و داماد نیز بازداشت شد.

وی تصریح کرد: بعد از اعلام شهروندان به فرمانداری مبنی بر برگزاری این مراسم غیر قانونی در شرایط کرونایی، برای تعطیلی این مراسم در محل حضور یافته و داماد بازداشت و متولیان برنامه سریعا به مراسم خاتمه داده و محل را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گشت پلیس با هماهنگی مقام قضایی در محل حاضر شد ولی بخاطر توجه متولیان به تذکرات و پایان دادن به مراسم، دخالت نکردند، گفت: بدلیل اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط حاد و بالا رفتن میزان مرگ و میر و مبتلا شدن افراد و همچنین در گذشت افراد زیر ۳۰ سال در شهرستان، برگزاری مراسم عزا و عروسی و تجمع ها، غیر قانونی تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود و ممنوع است.

کریمیان تصریح کرد: برگزاری مراسم عزا و عروسی در این ایام، به منزله تهدید کردن سلامت جامعه است و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با تهدید کنندگان سلامت عمومی برخورد می شود.

وی اظهار کرد: دادستانی به نیروهای انتظامی به عنوان ضابطان قضایی اختیار داده با حضور در محل نسبت به تعطیلی مراسم اقدام و افراد خاطی با حکم قضایی دستگیر شوند.

فرماندار ویژه سقز با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان به لحاظ شیوع کرونا ویروس گفت: مردم با توجه به  افزایش شیوع کرونا در شهرستان، پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم و تجمع ها از جمله عروسی و عزا کاملا ممنوع است و در صورت تخطی از این مهم، با صاحبان تالار و خانه باغ‌هایی که برای برگزاری مراسم، مکان در اختیار افراد قرار می دهند و صاحبان عروسی و تجمعات غیرقانونی برخورد قاطع خواهد شد.

کریمیان گفت: با توجه به اِعمال جریمه توسط ستاد کرونا، فرایند و سازکار اجرای آن در شهرستان سقز هم بزودی اجرا می شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان