Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توفیقات رسانه ملی در برپایی عزای اهل بیت علیهم السلام در محرم و همچنین دهه پایانی ماه صفر قدردانی کردند و خواهان پیگیری این الگو در مناسبت های دیگر مذهبی شدند.

قاضی زاده هاشمی: صداوسیما در جلب رضایت عمومی توفیقات زیادی داشت

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما با بیان اینکه امسال رسانه ملی برنامه های ویژه ای رو در ایام ماه محرم و اربعین و همچنین دهه پایانی ماه صفر برگزار کرد گفت: رسانه ملی به خوبی جهت برپایی عزای حسینی نقش آفرینی کرد و رادیو های محرم و اربعین و سایر برنامه های صداوسیما در این ایام نشان دهنده نوع نگاه دینی و مذهبی است که وجود دارد و قطعاً هم آثار و برکاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صداوسیما با این برنامه ها در جلب رضایت عمومی توفیقات زیادی داشت افزود: جادارد از رئیس صداوسیما، سیاستگزاران و مجموعه های دست اندرکار برگزاری این مراسم قدردانی شود و انشاءالله که در آینده هم در مناسبت های دینی و مذهبی و همچنین ملی شاهد ابتکار عمل اینچنینی در سازمان صداوسیما باشیم.

میرتاجدینی: نقش بی بدیل رسانه ملی در گسترش پیام عاشورا

حجت الاسلام میرتاجدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به برنامه های رادیو اربعین و رادیو محرم گفت: برنامه های این رادیوهای مناسبتی بسیار عالی و تداعی کننده فضای خالی سفر اربعین بود.

وی افزود: بیان خاطرات راهپیمایی های اربعین و ارتباط با مردمی که تجربه این سفر را داشتند و همینطور رونق بخشی به جلسات فضای معنوی در این روزهای کرونایی به جامعه خیلی کمک کرد.

سیدمحمدرضا میرتاجدینی نماینده مردم اسکو آذر شهر و تبریز در مجلس با بیان اینکه به خاطر شرایط کرونا به لحاظ فیزیکی جلسات عزای حسینی کم شد اما بخش های مختلف رسانه ملی خصوصاً رادیو اربعین و رادیو محرم بخشی از این خلاء را پر کردند و در گسترش، نشر و انتشار پیام محرم و عاشورا و اربعین نقش بی بدیلی ایفا نمودند.

تقوی: عملکرد امسال رسانه ملی در برپائی شور حسینی بی نظیر بود

حجت الاسلام سید رضا تقوی با بیان اینکه عملکرد امسال صداوسیما در برپائی شور حسینی بی نظیر بود گفت: ایجاد رادیوهای مناسبتی ایده خیلی جالب و مؤثری است که صداوسیما چندین سال است برپا می کند و انصافاً این دو رادیوی محرم و اربعین با توجه به محدودیت های ایجاد شده در جهان، به لحاظ محتوایی بسیار قوی و متنوع عمل کردند و تأثیر قابل توجهی در انعکاس مکتب عاشورا به نسل های جوان در اقصی نقاط جهان داشتند.

وی افزود: به طور کلی صداوسیما امسال سعی کرد یک پدیده جدید از عزاداری را در شرایط بحرانی به خوبی انعکاس دهد، و معتقدم این پدیده جدید یک سری زیباییهایی داشت که باید در آینده هم آنها را حفظ کنیم.

لاجوردی: رسانه ملی راه ارتباطی برای محرومان از پیاده روی اربعین

زهره سادات لاجوردی عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پوشش عزاداری سرور و سالار شهیدان در فقدان اجتماعات حسینی در صداوسیما گفت: امسال بیش از گذشته از برنامه های متنوع صداوسیما خصوصاً رادیو محرم و رادیو اربعین استفاده کردیم و با توجه به اینکه شرایط موجود امکان بهره حضوری از مراسم ذکر اهل بیت را نمی داد رسانه ملی در کل این فضای معنوی رو به شکل عالی ترسیم کرد و مخصوصا پوشش مداحی ها و سخنرانی ها واقعاً یک حس و حال عجیب و معنوی به مردم می داد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال رسانه ملی یک راه ارتباطی بود برای تمامی کسانی که از سفر به کربلا محروم شده بودند گفت: فضای معنوی رادیوها و تلویزیون های سراسر کشور تداعی کننده راهپیمایی اربعین بود.

متفکرآزاد: مخاطب پروپاقرص برنامه های متنوع صداوسیما در ایام محرم و صفر بودم

روح الله متفکر آزاد عضو هئیت رئیسه مجلس با بیان اینکه خودم از مخاطبین پروپاقرص برنامه های متنوع صداوسیما در ایام محرم و صفر بودم گفت: با توجه به محدودیت های به وجود آمده امسال، برنامه های رادیویی و تلویزیونی بسیار خوبی برای مردم تدارک دیده شده بود که بسیار حساب شده و مثبت بود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: پوشش مراسم حسینیه امام خمینی (ره) که با حضور مقام معظم رهبری از شبکه یک سیما در مناسبت های مختلف ماه محرم و صفر پخش می شد تأثیر فوق العاده ای بر اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان داشت.

راستینه: رادیو اربعین بازتابی از یک الگوی موفق در رسانه ملی

احمد راستینه هفشجانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رادیوهای مناسبتی رسانه ملی در ایام محرم و صفر گفت: در سالهای گذشته در رسانه ملی گام های مؤثری در توسعه فرهنگ غنی مکتب اربعین برداشته شد که یک نمونه آن در قالب رادیو محرم و رادیو اربعین بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بازتاب های بسیار خوبی در انعکاس پیام زیبای مکتب اربعین داشت.

راستینه نماینده مردم شهرکرد افزود: بسیاری از مردم با رادیو محرم و رادیو اربعین ارتباط و همنوایی پیدا کردند و وجود خودشان را به صورت ملموس در این پیاده روی احساس می کردند و یکی از توفیقات بارز صداوسیما ایجاد چنین ارتباط پر ثمر معنوی برای مردم در جای جای کشور بود.

وی با بیان اینکه محتواهای بسیار خوبی در خصوص فرهنگ سازی مکتب اربعین و ایجاد شور و شعور حسینی انتخاب شده بود گفت: کارشناسانی که در برنامه های این رادیوها دعوت شدند و مباحثی که به صورت مفهومی ارائه شد در راستای تلاش برای تصویرسازی درست برای مخاطب بود و در کل باید گفت یک اقدام خوبی با ایجاد این رادیوهای مناسبتی شکل گرفته و امیدواریم در موضوعات دیگر هم در غالب شبکه های رادیویی موضوع محور این پیام‌ها به عنوان یک مدل و الگوی موفق بازتاب داده شود.

جلالی: ابراز رضایت مردم از برنامه های رادیو و تلویزیون

حجت الاسلام حسین جلالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برنامه های محرم و صفر امسال در صداوسیما گفت: برنامه های رادیویی و تلویزیونی در شرایطی که پیاده روی امسال به خاطر کرونا منتفی شد بسیار دلگرم کننده و مفید بود و می شنیدم مجریان خوبی با عشق و علاقه برنامه ها را از جای جای میهن اسلامی پوشش  میدادند و در حقیقت اگر بعضی از افراد بخاطر وضعیت کرونایی نتوانستند در مراسم عزاداری به صورت فیزیکی شرکت کنند ولی از طریق صدا و سیما خیلی خوب توانستند که فیض ببرند و خود من بیشترین بهره معنوی را از صدا و سیما بردم و مردم هم از برنامه های امسال رسانه ملی ابراز رضایت می کنند.

میرزایی: گام های مؤثر رسانه ملی در انعکاس پیام مکتب اربعین با رادیو های مناسبتی

حجت الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برپایی رادیوهای محرم و اربعین در ایام عزاداری حسینی گفت: در اوضاع کرونایی که جلسات زنده عزاداری برای حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه خیلی محدود شد گام مؤثر رسانه ملی در رادیو اربعین با زنده کردن یاد و خاطره کربلا و اقامه فرهنگ عاشورا در کشور  و انعکاس مکتب اربعین حسینی بسیار ارزشمند بود.

میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه گاهی توفیق می شد از برنامه هایی که پخش می شد استفاده می کردیم و خاطرات مجالس حقیقی برایمان زنده می شد تصریح کرد: راه اندازی رادیو های مناسبتی و مذهبی در جای خود کار بسیار مؤثر و موفقی بود و از همه عزیزانی که این رادیوها را راه اندازی و این برنامه ها را تهیه کردند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

اسماعیلی: در ایام محرم و صفر رسانه ملی حسینیه مردم ایران شده بود

ولی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز خرسندی از برنامه های امسال صداوسیما در ایام محرم گفت: معتقدم امسال با توجه به وضعیت کرونا صداوسیما در همه بخش های رادیویی و تلویزیونی با دست پر وارد شد و مردم با توجه به محدودیت های اجتماعی برقرار شده ارتباط خوبی با این برنامه برقرار کردند و به نوعی خلاء ناشی از فقدان اجتماعات با برنامه های مختلف رسانه ملی پر شد.

وی با بیان اینکه ارزیابی من از برنامه ها خیلی خوب بود افزود: بحث های کارشناسی که راجع به وقایع کربلا و مباحث پیرامونش مطرح می شد برای خود من بسیار آموزنده بود و در گفتگوهایی که با افراد مختلف داشتم اکثراً از برنامه های مناسبتی صداوسیما رضایت داشتند و به نوعی در این ایام رسانه ملی حسینیه مردم ایران شده بود و من از همینجا به مدیران و دست اندرکاران این برنامه ها دست مریزاد می گویم و ان شاءالله برایشان اجر دنیوی و اخروی خواهد داشت.

طباطبائی نژاد: سنگ تمام صداوسیما برای عزای امام حسین (ع) با خلق رادیو محرم و اربعین

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی با اشاره به رادیوهای ویژه مناسبتی صداوسیما از جمله رادیو محرم و رادیو اربعین گفت: به طور کلی اصل ایجاد این رادیوها برای اشاعه فرهنگ عاشورا کار بسیار ارزشمندی است و خصوصاً در شرایط ویژه امسال که به علت شیوع ویروس کرونا، محدودیت های اجتماعی و فقدان شور و حال ایام عزای حسینی طبیعتاً ضرورت وجود چنین رادیوها و برنامه های مذهبی بیشتر احساس می شد الحق و والانصاف صداوسیما با ایجاد این رادیوها و پوشش مراسم محرم و صفر سنگ تمام گذاشت و توانست از محدودیت های موجود فرصت های بی نظیر و صحنه های نوینی خلق کند که قابل تقدیر است.

بابائی کارنامی: موکب های تلویزیونی همراه مردم ایران در اربعین حسینی

علی بابائی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برنامه های رسانه ملی در محرم و ایام پایانی ماه صفر گفت: رسانه ملی ضمن جلب رضایت مخاطبین با انعکاس صحنه‌های بدیع از عزاداری‌های نوین و سخنرانی‌ها و همچنین ایجاد رادیوهای مناسبتی توانست هر خانه‌ را به یک حسینیه تبدیل کند.

وی افزود: در ایام عزاداری امسال اتفاقات خوبی از سوی این رسانه افتاد و در واقع مردم ایران در ایام اربعین حسینی با یک موکب تلویزیونی همراه بودند که جا دارد از همه عزیزان مسئول این سیاست گذاری ها تشکر کنم و امیدورام این روند هموراه در رسانه ملی رو به پیشرفت و تعالی باشد.

جوکار: رسانه ملی با امکان حضور معنوی، دل های بسیاری را راهی سفر حسینی کرد

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه در شرایط خاص امسال که مردم ما از حضور در راهپیمائی اربعین و شرکت در اجتماعات محروم شدند و نتوانستند حضور فیزیکی در برپایی شعائر حسینی داشته باشند رسانه ملی با امکان حضور معنوی مردم توانست دل های بسیاری را راهی سفر حسینی کند که انصافاً جای تقدیر و تشکر دارد.

جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش پر رنگ صداوسیما تحت عناوین حسینیه تلویزیونی ایران، موکب های تلویزیونی و همچنین رادیوهای مناسبتی محرم و اربعین خیلی خوب دنبال شد و با اطلاع رسانی ها و برنامه های متنوعی که طراحی شده بود، بخشی از فضای معنوی سال های گذشته را برای کل کشور ترسیم کرد و مردم به خوبی توانستند بهره مند شوند.

موسوی: نقش کلیدی صداوسیما در جبران محرومیت های ناشی از کرونا

سیدکاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از صداوسیما جهت برنامه های متنوع و پرمحتوا در ماه محرم و صفر گفت: در دورانی که ویروس منحوس کرونا فراگیر شده انصافا صداوسیما با انعکاس صحنه های ناب از عزاداری ها و سوگواری ها برای حضرت ابا عبدلله الحسین و اهل بیت علیهم السلام خوش درخشید.

وی تصریح کرد: برنامه های مختلف رادیو و تلویزیون توانست بخشی از اون محرومیت های اجتماعات را جبران کند و این نشان دهنده نقش کلیدی رسانه ملی است که اتفاقاً در جاهایی که مردم شاید نمی توانند حضور عینی داشته باشند این حضور عینی توسط صداوسیما برایشان فراهم شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین تاکید کرد: جا دارد از مدیریت توانمند و بزرگوار صدا وسیما جناب دکتر عسگری و معاونین محترمشان، مجریان عزیز، گویندگان محترم، و فضاهای مجازی مربوط به صدا وسیما تقدیر شود که عملکردشان قابل تحسین است و از باب لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق بنده هم به عنوان یک خادم مردم در خانه ملت از زحمات تمامی عزیزان در صدا و سیما و مدیریت این مجموعه بزرگ قدردانی می کنم.

شهریاری: تداعی خاطرات حضور با برنامه های رادیویی و تلویزیونی

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه امسال توفیق حاصل نشد مردم ما پابوس آقا امام حسین علیه السلام بروند برنامه های مختلف رادیو و تلویزیون توانستند خاطرات این حضور در سال های گذشته را به نوعی برای مخاطبین خود یادآوری کنند.

وی افزود: صداوسیما امسال علاوه بر پوشش مراسم عزاداری محرم و صفر در سرتاسر کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای همراهی و ترغیب اقشار مختلف مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامات ارزنده ای انجام داد که جا دارد از سیاست گذاران و دست اندرکاران برنامه های مختلف صداوسیما قدردانی شود.

شکرالهی: نمره قبولی به عملکرد رسانه ملی در اربعین و دهه آخر صفر

منصور شکرالهی نماینده مردم کهنوج، روداب، فاریاب و قلعه گنج در مجلس گفت: عملکرد رسانه ملی در ایام اربعین و دهه آخر صفر با توجه به شرایط کرونایی کشور نمره قبولی دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه خود از بینندگان برنامه‌های صدا و سیما در این ایام بوده است، گفت: حسینیه و موکب های تلویزیونی و سخنرانی‌ها و همچنین ارتباط‌ های زنده با مشهد مقدس در دهه آخر صفر از برنامه‌هایی بود که در این ایام از تلویزیون دیدم و باید یک خداقوت به نیروهای پرتلاش رسانه ملی گفت و از زحمات تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

حسین زاده: خداقوت به نیروهای پرتلاش رسانه ملی

حسین حسین‌زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه های صدا و سیما در ایام اربعین و مناسبت‌های آخر صفر بسیار جذاب و راضی کننده بود، عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور در وضعیت کرونایی قرار داشت و مردم در منازل بودند، صدا و سیما با به نمایش گذاشتن برنامه های متنوع نقش بسزایی ایفا کرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس یازدهم گفت: رسانه ملی با پوشش سخنرانی های مذهبی، مراسم اربعین از کربلای معلا و مشهد مقدس و همچنین پخش ویژه برنامه‌های به مناسبت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت های امام رضا و امام حسن علیهم السلام حال و هوای خوبی را برای مخاطبان رقم زد.

حسین‌زاده ضمن خداقوت به اصحاب رسانه، از زحمات دست‌اندرکاران صدا و سیما تشکر و قدردانی کرد.

رضایت مردم از حسینیه تلویزیونی ایران

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص عملکرد رسانه ملی در ایام محرم و صفر گفت: انصافاً برنامه‌های خوبی در ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و مناسبت‌های آخر ماه صفر از صدا و سیما به نمایش گذاشته شد.

سلیمی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که چند وقتی گریبان‌گیر کشور است، تلویزیون با برنامه‌های متنوع نظیر حسینیه تلویزیونی ایران، مداحی و ارتباطات زنده با کربلا و مشهد مقدس رضایت مردم را فراهم کرد.

نماینده دلیجان و محلات توصیه ای هم به رسانه ملی داشت و عنوان کرد: می‌بایست در خصوص سخنرانی‌ها بیشتر مراقبت شود و از فضلای تراز اول استفاده شود تا از محتوای قوی تری برخوردار باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین رسانه ملی مجلس شورای اسلامی محرم رادیو محرم و رادیو اربعین رادیویی و تلویزیونی ایام محرم و صفر مجلس شورای اسلامی برنامه های متنوع برنامه های رادیو برنامه های مختلف امسال رسانه ملی ایام اربعین عضو هیئت رئیسه محرم و اربعین نماینده مردم رئیس کمیسیون سیما در ایام رسانه ملی برنامه ها حجت الاسلام مکتب اربعین عضو کمیسیون سخنرانی ها مردم ایران فضای معنوی صدا و سیما مناسبت ها صفر گفت ماه صفر آخر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه مجلس برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» چیست؟

شاید بتوان گفت بخش زیادی از مسئولیت تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بر عهده مجلس و نمایندگان مردم بوده و توقعات زیادی از نمایندگان انتخاب شده برای دور دوازدهم مجلس است که در راستای تحقق این شعار سیاست‌های کلانی را در دستور کار چهار ساله خود قرار دهند و برای آن عمل مجاهدانه انجام دهند.

برای سنجش میزان تحقق مفهوم «مشارکت مردم در تولید» و ارزیابی راهکار‌های رسیدن به آن، ابتدا باید وضعیت موجود مشارکت مردم در تولید و اقتصاد را مقایسه کرد و از مقایسه وضع موجود با وضعیت مطلوب که افزایش تولید به سبب مشارکت مردم است، نقشه راه رسیدن به آن را ترسیم کنیم.

متأسفانه در سال‌های گذشته به سبب افزایش‌های بی‌سابقه نرخ تورم و کاهش روزبه‌روز ارزش ریال، بسیاری از مردم برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول خود یا به سراغ خرید ارز و طلا می‌روند که خود باعث افزایش قیمت ارز و خلق تورم می‌شود یا به سراغ برخی واسطه‌گری و سوداگری‌ها رفته که از رقابت بی‌ارزش شدن ارز ملی عقب نیفتند!

درحالی‌که درصورت فراهم شدن تمهیدات و سازوکار‌های مشارکت مردم در تولید از طرف کارگزاران، امروزه می‌توانستیم شاهد مشارکت آنها در بحث تولید باشیم، اما به دلیل عدم سایست‌گذاری در این حوزه، تنها قشر خاصی هستند که با استفاده از رانت‌ها و موقعیت‌های مختلف توانسته‌اند وارد مقوله تولید بشوند و در اقتصاد سهیم باشند. اما سایر مردم هیچ اثری در اقتصاد و تولید ندارند.

حال، مجلس و نمایندگان بعد از نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ به «جهش تولید با مشارکت مردم» برای تحقق این شعار و نیل به مقاصد مد نظر رهبر معظم انقلاب می‌توانند اقداماتی انجام بدهند که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

تا قبل از بیانات مقام معظم رهبری، می‌توان به جد گفت که هیچ مقدماتی برای مشارکت مردم در بحث تولید فراهم نشده بود و اولین اقدامی که لازم است برای تحقق این شعار انجام داد، فراهم کردن یک بستر و سازوکاری است که مردم بتوانند یا به صورت مستقل یا با مشارکت حاکمیت، با وارد کردن سرمایه‌های خود به افزایش میزان تولید ناخالص ملی یا همان GDP کمک شایسته کنند و از طرفی برای مردم نیز، منبعی برای افزایش درآمد و کمکی برای بهبود معیشت آنها محسوب شود.

تسهیلگری روند مشارکت در تولید

یکی دیگر از بزرگترین موانع جهش تولید به دست مردم، مجوز‌های بی‌حدوحصری است که برخی از آنها هم گاهاً بود و نبودشان در کیفیت تولید نقشی ندارند. یکی از راه‌های افزایش تولید توسط مردم، تسهیل کردن روند دریافت مجوز‌های لازم برای شروع تولید به دست نمایندگان مجلس است که می‌تواند با آسان کردن دریافت مجوز‌های تولید و کاهش برخی از موارد غیر ضروری آن و نظارت‌های مداوم بر روند اعطای مجوز، مشوق خوبی برای سوق دادن مردم به سمت تولید باشند.

اهمیت دادن به برنامه هفتم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خود بر اجرای برنامه هفتم تأکید کردند؛ از اهداف این برنامه می‌توان به تک‌رقمی کردن نرخ تورم و تولید ۹۰ درصد کالا‌های اساسی در داخل کشور اشاره کرد که مجلس با برخورداری از کمیسیون مجزا در حوزه برنامه هفتم نقش اساسی در تحقق اهداف این برنامه دارد و می‌تواند برای تحقق بخش تولید این برنامه بر روی ظرفیت مردمی تولید هم حساب ویژه باز کند و بخشی از سهم تولید کالا‌های اساسی در داخل کشور را از جانب مردم در برنامه خود قرار دهد.

الزام دولت‌ها به تقویت دیپلماسی اقتصادی

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنرانی نوروزی خود، به لزوم افزایش تحرکات خارجی و بین‌المللی در زمینه اقتصاد اشاره کردند و خاطرنشان کردند که بدون تقویت این بخش پیشرفت حاصل نخواهد شد؛ مشخصاً تقویت این بخش برعهده تیم وزارت خارجه در قوه مجریه است. اما وظیفه مجلس در این حوزه در ابتدا، الزام دولت به تقویت دیپلماسی اقتصادی بوده و در مرحله دوم نظارت بر روند دیپلماسی اقتصادی نظام و کیفیت تعاملات اقتصادی کشور با دولت‌های خارجی است که باید به شکلی صحیح و منظم اجرا شود و خللی در روند آن اجرا نشود.

قوه مقننه، به عنوان قوه ریل‌گذار برای پیشرانی نظام در حوزه اقتصادی، وظیفه سنگینی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور برعهده دارد. شاید بتوان گفت بخش زیادی از مسئولیت تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» بر عهده مجلس و نمایندگان مردم بوده و توقعات زیادی از نمایندگان انتخاب شده برای دور دوازدهم مجلس است که در راستای تحقق این شعار سیاست‌های کلانی را در دستور کار چهار ساله خود قرار دهند و برای آن عمل مجاهدانه انجام دهند.

یادداشت از امیرعلی فتحی - پژوهشگر سیاسی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • عقب‌گرد بزرگ جبلی به گذشته؛ سلبریتی گریزی جوابگو نبود همه سلبریتی‌ها مجری شدند!
  • جبلی: صداوسیما با پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیست
  • امسال مخاطبان برنامه‌های نوروزی تلویزیون ۸ در صد افزایش یافت
  • نحوه تولیدات رسانه ملی با مشارکت مردم بررسی می‌شود
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • وظیفه مجلس برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» چیست؟
  • بازخوانی پر پرواز شادمهر عقیلی با مجوز صداوسیما