Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران گروه‌های فلسطینی ضمن محکوم کردن اقدام سودان در عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، تاکید کردند: حاکمیت سودان با این اقدام صفحه‌ای سیاه را در تاریخ سودان ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین توافق سودان و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامی ابو زهری، از رهبران جنبش حماس نیز اظهار کرد: اعلام عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم اشغالگر مساله‌ای دردآور است و با تاریخ سودان که همواره یاری‌گر مساله فلسطین بوده، توافق ندارد.

جنبش حماس عادی‌سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی را یک اشتباه سیاسی دانست.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز این مساله را محکوم و اعلام کرد: این امر به سریال سقوط و خیانت به حاکمیت‌های وابسته افزوده می‌شود.

همچنین این جبهه تاکید کرد: اقدام خائنانه حاکمیت سودان خیانت به انقلاب مردم سودان است.

خبرگزاری رویترز عربی به نقل از یکی از مسؤولان سازمان آزادی بخش فلسطین گزارش داد: پیوستن سودان به جمع کشورهای عادی‌کننده (روابط با اسرائیل) به منزله ضربه جدیدی از پشت به فلسطینی‌ها است.

علاوه بر اینها، حزب مردم فلسطین نیز ضمن ابراز تاسف از اینکه سودان در برابر فشارها و باج‌خواهیی‌های آمریکا تسلیم شده، عادی‌سازی سودان با رژیم اشغالگر را محکوم کرده و تشکیل یک جبهه مردمی عربی برای مقابله با عادی‌سازی را خواستار شد.

حزب مردم در ادامه تاکید کرد: این حرکت محکوم به منزله خروج دیگری از طرح صلح عربی سال 2002 بوده و ضربه بزرگی را به مبارزه مردم ما و مساله ملی و عادلانه آنها وارد می‌آورد و همین‌طور فایده‌ای برای مردم سودان و بلندپروازی‌های آنها نداشته بلکه بر بحران‌های متعدد آنها خواهد افزود.

همچنین حزب مردم فلسطین مقابله با موج عادی‌سازی با گام‌هایی جدی برای تشکیل جبهه یکپارچه عربی مردمی و حرکت بدون تردید و وقت‌کشی جهت پایان دادن به اختلافات و بازگرداندن وحدت ملی و نیز تقویت مقاومت مردم در برابر این چالش‌ها را خواستار شد.

جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: توافق عادی‌سازی سودان و رژیم صهیونیستی خیانت به فلسطین و امت اسلامی و تهدیدی برای هویت و آینده سودان است.

داوود شهاب، از رهبران این جنبش گفت: حاکمیت سودان این کشور را به سمت آغوش اسرائیل سوق می‌دهد و آن را همانند هدیه‌ای رایگان به اسرائیل تقدیم می‌کند و مبالغ بسیار سنگینی از سهمیه فقرا و آوارگان این کشور را برای کسب رضایت آمریکا پرداخت می‌کند.

شهاب افزود: حاکمیت سودان با این اقدام صفحه‌ای سیاه را در تاریخ سودان ثبت کرد.

او توافق سودان و رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای هویت و آینده سودان و خیانت به امت اسلامی و اصول توافق عربی دانست و گفت: اطمینان داریم مردم سودان و احزاب آن هرگز این خیانت را نخواهند پذیرفت و فراکسیون‌های آزادی و تغییر در برابر یک آزمایش سرنوشت‌ساز قرار دارند که راه تغییر در این کشور عزیز را تعیین خواهد کرد.

این رهبر جهاد اسلامی فلسطین افزود: سودان کشور بزرگی است و فداکاری‌های بسیاری برای فلسطین انجام داده است، مردم سودان از ماهیت طرح صهیونیستی-آمریکایی برای بر هم زدن اجماع عربی و محاصره کشورهای اسلامی آگاه‌تر هستند.

کاخ سفید روز جمعه از توافق سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط خبر داد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرد کشورهای بیشتری در طول هفته‌ها و ماه‌های آتی به این طرح ملحق شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه های فلسطینی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط میان اسرائیل و سودان سودان و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط حاکمیت سودان مردم سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

کد خبر 6087682

دیگر خبرها

  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • چگونه رژیم صهیونیستی شکل گرفت؟ | در ارتش به یک هیولا تبدیل شدم