Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:08:35 GMT

جنین های فریز شده در قم چند ساله شدند؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۰۰۲۹

جنین های فریز شده در قم چند ساله شدند؟

ایسنا/قم مسئول بخش جنین شناسی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم گفت: فریزجنین به کیفیت آنها آسیبی نمی رساند و امکان ذخیره و فریزآنها برای سال های طولانی وجود دارد و اکنون نیز به قدمت تاریخچه عملIVF در ایران جنین فریز شده داریم و در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم نیز زوجی ۱۱ سال پس از انجام عمل میکرو اینجکشن با جنین های فریز شده خود صاحب فرزند دوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکترراحیل جنتی فر، مسئول بخش جنین شناسی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: درعمل میکرو اینجکشن وIVF  تعداد زیادی جنین تشکیل می‌شود که امکان انتقال همه آنها به رحم مادر وجود ندارد و تعداد مشخصی از این جنین ها بر اساس فاکتور های مختلفی مانند سن و استاندارد جهانی اتقال داده می‌شود.
وی ادامه داد: زوجین می توانند بقیه جنین هایی که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند را ذخیره و فریز کنند تا اگر بارداری صورت نگرفت نیاز به طی کردن همه مراحل انجام شده پیشین نداشته باشند و یا اگرتصمیم به بارداری برای فرزند بعدی را داشتن بتوانند از این ذخیره سازی استفاده کند.
 مسئول بخش جنین شناسی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم افزود: البته گاهی نیز ممکن است که زوجین همه  مراحل عمل میکرو اینجکشن و IVF را انجام دهند؛ اما در روز انتقال به رحم مادر سطح هورمون ها به میزان کافی نبوده و یا رحم آمادگی پذیرش جنین را نداشته باشد که در این صورت جنین ها را فریز کرده تا در سیکل بعدی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه فرایند فریز جنین در شرایط کشت خاصی  و در نیتروژن منفی۱۹۶ درجه نگهداری می‌شود، اظهار کرد: اگر جنین ها با کیفیت خوب فریز بشوند به جنین آسیبی نمی رسد و همچنین امکان ذخیره و فریز جنین برای سال های طولانی وجود دارد و اکنون نیز به قدمت تاریخچه عملIVF در ایران جنین فریز شده داریم و در مرکز نابروری جهاد دانشگاهی قم نیز زوجی را داشتیم که ۱۱ سال پس از انجام عمل میکرو اینجکشن برای فرزند دوم خود از جنین های فریز شده شان استفاده کردند.
جنتی فر درخصوص فریز تخمک عنوان کرد: فریز تخمک به بانوانی که بیماری خاصی دارند و یا در حال گذشتن از سن بارداری شان بوده و تصمیم به بارداری ندارند و یاحتی مجرد هستند و می‌خواهند یک ذخیره تخمک با کیفیت داشته باشند، توصیه می‌شود.
وی ادامه داد: این افراد می توانند بعد از مشاوره با پزشک زنان، برسی پرونده پزشکی و علت ذخیره سازی به راحتی تخمک شان را با پرتکل هایی تقریبا مشابه با فریز جنین، ذخیره و فریز کنند.
وی با بیان اینکه بخاطر شرایط محیطی وآلاینده بسیاری از افراد تمایل به ذخیره سازی اسپرم و تخمک دارند، تصریح کرد: مردانی که به بیماری خاصی مبتلا هستند یا مقدار و تحرک اسپرم آنها پایین است می توانند پس از مشاوره با دکتر اورولوژیست اسپرم خود را ذخیره کنند که این ذخیره سازی می تواند با توجه به شرایط بیمار از مایع منی و یا بیوپسی بیضه باشد.
جنتی فر با تاکید براینکه ما امانت داران خوبی هستیم و افراد نگران از دست رفتن کیفیت ذخیره سازی خود نباشند، عنوان کرد: این ذخیره سازی ها در تانک های نیتروژن با شماره پرونده و تعداد ذخیره سازی شماره گذاری شده تا اختلالی ایجاد نشود.
وی با اشاره بر اینکه در مقالات پزشکی و آمار برخی از ماه های مرکز، به دلیل اینکه رحم تحت تاثیر دارو نبوده درصد موفقیت ثبت شده جنین های فریز شده بالاتر از جنین تازه است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه محدودیتی فضای ذخیره سازی برای فریز نداریم اما این نکته که آیا همه افراد نیاز به ذخیره سازی و فریز دارند یا خیر باید برسی شود.
مسئول بخش جنین شناسی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: با آرزوی سلامتی برای همه زوجین، توصیه میکنم اگر افراد نیاز به ذخیره سازی و فریز دارند زمان را از دست ندهند؛ زیرا افزایش سن و عوامل محیطی می تواند باعث از بین رفتن کیفیت اسپرم و تخمک و بروز نازایی شود.
وی در انتها افزود: سالانه افراد باید برای ذخیره سازی مبلغی را پرداخت کنند که جهاد دانشگاهی این امکان را فراهم کرده که افراد در سال اول بدون پرداخت هزینه ذخیره سازی و فقط با پرداخت هزینه محیط فریز و ذخیره سازی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جنين مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی منطقه قم مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم جنین های فریز شده ذخیره و فریز ذخیره سازی جنین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال

‌به گزارش خبرنگار مهر ابتدای امسال و بعد از آنکه مقام معظم رهبری شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم تعیین کردند، مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی از تعیین راهبرد این وزارت خانه هم راستا با شعار سال که همان مردمی‌سازی است، خبر داد.

در همین راستا محمد صالح شکوهی بیدهندی، پژوهشگر حوزه مسکن و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با مهر، شرط تحقق شعار سال و وعده دولت را عرضه زمین به متقاضیان و مردمی‌سازی نهضت ملی مسکن دانست. تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن در گرو مردمی‌سازی است.

بیدهندی با توجه به شعار سال و جدیت وزیر راه‌وشهرسازی در اتخاذ راهبرد مردمی‌سازی گفت: «حوزه مسکن یکی از جاهایی است که مردمی‌سازی خیلی زود در آن نمود خواهد داشت. طبق قانون جهش تولید، دولت متعهد شده است تا در پایان هر سال یک میلیون مسکن بسازد تا در آخر ۴ سال ۴ میلیون مسکن ساخته شود. اگر دولت این تصور را داشت که خودش باید از ابتدا این ۴ میلیون مسکن را بسازد به طور حتم از همان ابتدا شکست می‌خورد. منتهی اگر دولت به سمت عرضه زمین برای واجدین شرایط حرکت کند و این افراد خود فرایند ساخت را پیش ببرند، موفقیت ساخت مسکن بسیار سریع‌تر و ساده‌تر خواهد بود.

او در ادامه افزود: «زمانی که مردم خانه‌های خود را بسازند؛ با کیفیت مدنظر خود این کار را انجام می‌دهند و دیگر فرایندهای واسطه‌گری و انبوه‌سازی و پیمان‌کاری که ممکن است باعث تنزل کیفیت شود؛ از بین می‌رود. همچنین، اگر مردمی‌سازی در مسکن انجام شود، کسری ساخت برای مردم امری قابل پذیرش است و زمان ساخت بسیار کوتاه می‌شود. به عنوان مثال امروز در استان‌هایی که به سمت واگذاری زمین به افراد واجد شرایط حرکت کرده‌اند؛ کارها بسیار سریع پیش رفته است.

مردمی‌سازی بهترین راه برای بالابردن سرمایه اجتماعی

شکوهی در ادامه سخنان خود با اشاره تطبیقی به نوع ساخت و ساز در برخی استان‌های کشور در خصوص مزیت مردمی‌سازی بیان کرد: از این بین می‌توان به استان‌های خراسان شمالی و رضوی اشاره کرد که زمین و مجوز ساخت خانه‌های دو طبقه به افراد واجد شرایط داده شده است. در این استان‌ها کارهای ساخت بسیار سریع‌تر از استان‌هایی نظیر زنجان که کار ساخت به انبوه‌ساز سپرده شده یا استان سیستان و بلوچستان که به تعاونی‌ها سپرده شده است؛ پیش رفت چرا که کار در این استان‌ها با مشکلات پیچیده‌تری روبرو شد. به بیان ساده، در استان‌هایی که به سمت انبوه‌سازی رفته‌اند؛ به دلیل کندی سرعت پروژه‌ها، بستر نارضایتی متقاضیان به شدت وجود دارد و اگر این روش تغییر نکند تا پایان سال ممکن است این اعتراضات بیشتر نیز شود. دولت برای اینکه سرعت کار ساخت مسکن را افزایش دهد و برای خود سرمایه اجتماعی خوبی بسازد؛ باید به سرعت با واگذاری زمین مردم را به سمت مردمی‌سازی سوق دهد. یعنی به جای آنکه از افراد در زمان‌های مشخص ۴۰ میلیون تومان دریافت کند و افراد را به سمت ساخت خانه‌ها سوق دهد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه درخصوص دیگر مزیت‌های مردمی سازی عنوان کرد: از دیگر مزیت‌های ساخت مردمی، معماری تدریجی است. به این معنا که افراد با توجه به میزان پولی که دارند بخشی از خانه خود را بسازند و در زمانی که پول دیگری تهیه کردند؛ بخش دیگر مسکن خود را بسازند. به عنوان مثال خانوار می‌تواند بسته به بودجه خود پنجاه متر یک ساختمان را بسازد و در آن ساکن شود. پس از مدتی نیز بخش دیگری را، مثلاً یک اتاق، به خانه اضافه کند، اما این امر در ساخت و ساز انبوه میسر نیست و باید همه آپارتمان‌ها یک مدل و یک نوع ساخته شود. اما ساخت واحدهای یک طبقه و در نهایت دو طبقه توسط مردم به صورت ساخت تدریجی ممکن است.

شکوهی در پایان افزود: «مهمترین مزیت مردمی‌سازی رضایت مردم است. به بیان دیگر به غیر از همه مزیت‌های اقتصادی، رضایت و امنیت خاطر مردم در این امر بسیار اهمیت دارد. به بیان ساده مردم در این شیوه می‌گویند به میزانی که پول داشته‌ام مسکن مورد نظر خود را خودم ساخته‌ام. اما در نوع ساخت دولتی و انبوه‌سازی که از مردم وجه برای ساخت دریافت شود؛ اولاً اگر اشکالی مانند خرابی یک شیر آب نیز وجود داشته باشد؛ مردم از آن رضایت ندارند؛ ثانیاً گاهی بعد از پرداخت تقریباً تمام مبلغی که تعهد داده بودند هیچ استفاده‌ای از ملک خود نمی‌توانند بکنند. مثلاً فقط برای اینکه یکی دیگر از متقاضیان سهم خود برای تکمیل آسانسور را پرداخت نکرده، تمام پروژه نیمه‌کاره مانده و به مردم تحویل نمی‌شود. پس با مردمی‌سازی دولت از یک بار مسئولیت گران خارج می‌شود و براساس گام دوم انقلاب مردم به صحنه می‌آیند. در طول تاریخ نیز هر کجا امری به مردم سپرده شد؛ به طبع نتایج بهتری نیز حاصل شده است. آخرین مزیت آن نیز سرعت بیشتر ساخت است. اگر به سمت مردمی سازی حرکت شود؛ فرآیند ساخت و ساز خیلی سریع‌تر پیش می‌رود و دولت می‌تواند تمرکز خود را بر روی اختصاص زمین‌ها بگذارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان گفت: «این یکی از سیاست‌ها است و باید در کنار آن دیگر سیاست‌ها را مد نظر قرار داد و یک بسته برای شکست قیمت‌ها ارائه داد. در کنار عرضه زمین باید سیاست‌های مالیاتی برای جلوگیری از سوداگری و دلالی زمین نیز در نظر گرفته شود. به بیان دیگر، افرادی که معاملات زیاد زمین را می‌کنند و یا چندین قطعه زمین و ملک دارند یا کسانی که خانه را خالی و زمین را بایر نگه می‌دارند؛ باید مالیات بدهند تا این چرخه وارد سوداگری نشود.»

کد خبر 6080770 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی