Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فاضلاب روستای سراب قامیش به صورت مستقیم وارد خط انتقال فاضلاب ۱۹ کیلومتری سنندج و تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر خواهد شد، اظهار داشت: تلاش ما این است تا ۲ ماه آینده این پروژه را نهایی کرده و برای همیشه از ورود فاضلاب این روستا به دریاچه سد قشلاق ممانعت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ورود پساب‌های کشاورزی، کود حیوانی و شیمیایی به سد قشلاق را از دیگر عوامل آلوده‌کننده آب این سد اعلام و اضافه کرد: ورود این مواد باعث رشد جلبک در سد و بدطعم شدن آب شرب سنندج می‌شود که نیاز است جهاد کشاورزی و محیط زیست هم برای آن چاره‌ای بیندیشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به دلایل بدطعم و بود شدن آب شرب سنندج اشاره کرد و افزود: هر سال به دلیل تغییرات هوا در فصول بهار و پاییز، لایه‌بندی آب سد قشلاق دچار تحولاتی می‌شود که همین عامل در تغییر طعم آب شرب سنندج تاثیر می‌گذارد.

محمدی با اشاره به وجود و رشد جلبک در برخی لایه‌های آب سد، یادآور شد: در سایر فصل‌ها لایه مناسب برای برداشت آب شرب وجود دارد اما در بهار و پاییز واگردانی اتفاق می‌افتد و بخاطر یک سری فعل و انفعالات در سد، لایه مناسب از دسترس خارج می‌شود و لایه مورد استفاده نیز دارای جلبک بوده و جلبک هم مولد طعم و بو است.

وی اظهار داشت: هر چه سطح آب سد قشلاق پایین می‌آید، طعم و بوی آن هم شدیدتر می‌شود، بنابراین انتقال آب از سد آزاد به آن، باعث خواهد شد سطح آب قشلاق کمتر افت کند و به طور قطع مانع از شدیدتر شدن طعم و بوی نامطلوب آب شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان مطلوب شدن طعم و بوی آب شرب سنندج را نیازمند تغییرات هوا و آغاز بارندگی اعلام کرد و گفت: انتقال آب از سد آزاد باید تا بهبود شرایط ادامه پیدا کند، ضمن اینکه همیشه اواخر پاییز این مشکل رفع می‌شود.

ظرفیت تصفیه خانه آب سنندج، ۲.۵ مترمکعب در ثانیه و میانگین مصرف شهروندان سنندجی هم حدود ۲ مترمکعب در ثانیه است. فرآیند تصفیه در آن از نوع لجن فعال متعارف با اختلاط کامل در بخش مایع و هضم بی‌هوازی با آبگیری مکانیکی در بخش لجن است.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که ۱۷۰ هزار مشترک آن مربوط به سنندج است.

برچسب‌ها کردستان آب و فاضلاب اختصاصی ایرنا قشلاق سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان آب و فاضلاب اختصاصی ایرنا قشلاق سنندج کردستان آب و فاضلاب اختصاصی ایرنا قشلاق سنندج اخبار کنکور آب شرب سنندج سد قشلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

دیدار نخست از رقابت‌های بسکتبال مرحله چهارم لیگ جوانان بانوان امروز در سالن آزادی سنندج برگزار شد و تیم لاستیک بارز کردستان توانست حریف زنجانی خود را شکست دهد.

 در این دیدار بلندقامتان تیم بسکتبال لاستیک بارز کردستان با نتیجه ۶۲ - ۳۸ تیم آکادمی زنجان را مغلوب کرد.

 سرمربی تیم ملی بسکتبال کردستان در این خصوص گفت:در این بازی توانستیم در مقابله با تیم تلاش زنجان بهترین بازی خود را ارائه دهیم.

سروه ضرقامیان افزود: دیدار دوم این تیم در این مرحله روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در سالن آزادی برگزار می‌شود و در صورت بُرد لاستیک بارز، نماینده کردستان به مرحله ۱/۴ نهایی صعود خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در سنندج + فیلم
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم