Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با پایان تعمیرات دوره‌ای سالیانه تاسیسات و خطوط لوله انتقال گاز و میعانات گازی خود، برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان آماده شده است.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حمید ایزدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: با پایان ایمن و موفق تعمیرات دوره‌ای خطوط لوله انتقال و تاسیسات فرآورشی گاز و میعانات گازی دو منطقه عملیاتی پارسیان و آغار و دالان در هفته جاری، این شرکت برای بهره‌برداری و تولید پایدار گاز در فصل زمستان در آمادگی کامل قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه اولویت برنامه تعمیرات دوره‌ای در منطقه عملیاتی پارسیان، ایمن‌سازی خطوط لوله جریانی چاه‌ها و خطوط اصلی انتقال گاز بوده است، افزود: در سال جاری خطوط لوله 36 اینچ ارسال گاز از مرکز تفکیک هما و شانول(خیرگو) به پالایشگاه گاز پارسیان، خط لوله 36 اینچ لخته‌گیر مرکز تفکیک هما و شانول، خطوط لوله 26 و 24 اینچ انتقال مرکز جمع‌آوری هما به مرکز تفکیک هما و شانول و خطوط لوله جریانی چاه‌ها در مراکز جمع‌آوری شماره 1 و 2 میدان گازی تابناک تعمیرات اساسی شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه تعمیرات دوره‌ای منطقه عملیاتی پارسیان از 13 شهریور ماه امسال آغاز شد و 28 مهرماه به پایان رسید، ادامه داد: در این بازه زمانی افزون بر ایمن‌سازی خطوط لوله، همه تعمیرات‌ برنامه‌ریزی شده روی تجهیزات و تأسیسات در مراکز تفکیک، مراکز جمع‌آوری و چاه‌ها از سوی واحدهای تعمیراتی و با همکاری دیگر ادارات منطقه انجام شد. تعمیرات منطقه عملیاتی آغار و دالان نیز با هدف ارتقا ضریب اطمینان تجهیزات فرآیندی و صیانت از سرمایه ملی برای حفظ شرایط تولید پایدار از ابتدای مهرماه آغاز و ظرف مدت 29 روز به پایان رسید.
وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم فعالیت تعمیرات امسال منطقه عملیاتی آغار و دالان روی ناحیه آغار و خطوط لوله 24، 3 و 42 اینچ انتقال گاز و میعانات متمرکز بوده است، اضافه کرد: تعمیرات ادواری امسال این منطقه عملیاتی با ارزیابی بازرسی و حفاظت فنی، 348 فقره درخواست کار تعمیراتی و اصلاحیه‌های فرآیندی در پالایشگاه گاز فراشبند، تسهیلات مرکزی ناحیه آغار، مراکز جمع‌آوری، چاه‌ها، خطوط لوله و بررسی خطوط هوایی برق تحت پوشش منطقه انجام شده است.
ایزدی در تشریح این فعالیت‌ها گفت؛ تعمیر و تعویض پوشش هزار و 250 متر از خطوط لوله 24، 3 و 42 اینچ انتقال گاز و میعانات گازی در 26 مقطع و تعمیرات برخی از تجهیزات در مراکز تفکیک و جمع‌آوری ناحیه آغار از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بازه زمانی تعمیرات امسال در این منطقه عملیاتی است.
وی با یادآوری اینکه تعمیرات منطقه عملیاتی نار و کنگان نیز هفته گذشته به پایان رسید، گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعمیرات ادواری امسال این شرکت به صورت حداقلی و با اولویت‌بندی و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.
ایزدی با تاکید بر آمادگی کامل این شرکت برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان شرکت زاگرس جنوبی گفت: تعمیرات امسال این شرکت در مناطق عملیاتی با تلاش گروه‌های چندگانه تعمیرات، بهره‌برداری، بازرسی و حفاظت فنی، ایمنی، اچ‌اس‌یی، خدمات پشتیبانی، حراست و پشتیبانی ستاد این شرکت و با پوشش رسانه‌ای روابط عمومی، بدون وقوع حادثه و در ایمنی کامل به پایان رسید.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بزرگترین شرکت بهره‌بردار نفت و گاز تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که بعد از پارس جنوبی به عنوان دومین هاب گازی کشور، همه‌ساله نقش بسزایی در تولید پایدار گاز مصرفی کشور ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تولید پایدار گاز تعمیرات دوره ای منطقه عملیاتی گاز و میعانات پایان رسید انتقال گاز خطوط لوله جمع آوری انجام شد چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق

به گزارش «تابناک»، حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۳ اظهار د اشت: در حوزه افزایش ظرفیت تولید پراکنده برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۳۱۳ مگاوات پروژه در برق منطقه‌ای تهران تعریف شده که معادل ۳ برابر ظرفیت در نظر گرفته شده برای سایر شرکت‌های برق منطقه‌ای است.

وی با تاکید بر اهمیت حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کرد: در حوزه تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای تهران اولین برق منطقه‌ای کشور است که موفق به اخذ مجوز فروش گواهی ظرفیت به میزان ۸۱ مگاوات در بورس انرژی شده است که منجر به تأمین مالی نزدیک به ۸,۰۰۰ میلیارد ریال در این بخش برای سال آتی خواهد شد.

قراگوزلو گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها ضمن کسب موفقیت جدید در جلب مشارکت بخش خصوصی، امکان تأمین بخشی از انرژی مصرفی شبکه و تقویت شبکه جهت گذر از پیک بار تابستان محقق خواهد شد و از مزایای افزایش راندمان تبدیل انرژی، تعویق هزینه‌های توسعه شبکه، پیک سایی و کاهش تلفات برق، بهبود سطح ولتاژ و کاهش هزینه‌های انتقال نیرو بهره مند خواهیم شد.

وی تأثیر اجرای این پروژه‌ها را برای مردم با اهمیت دانست و گفت: نصب و راه اندازی این مولدها، موجب تأمین برق پایدار، کاهش مدیریت مصرف‌های احتمالی، افزایش راندمان تبدیل انرژی و حفظ بهتر ذخایر و کاهش آلودگی زیست محیطی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • عملیاتی کردن بازار آب و ایجاد تشکل آب بران در سال جدید با جدیت پیگیری شود
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • آمادگی توزیع نیروی برق فارس، برای تامین برق مطمئن و پایدار در ایام نوروز
  • عملیاتی شدن بازار آب در یزد
  • بازدید مدیرعامل پارس خودرو از خطوط تولید
  • ۱۳۰۰۰ نفر در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از آب شرب بهره مند شدند
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا