Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: امام خمینی(ره) به علمای حوزه علمیه می‌فرمود: شما سال‌ها در حوزه درس خواندید، یکبار هم بنشینید و وصیتنامۀ شهدا را مطالعه کنید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی گفت: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی روزی به علمای حوزه علمیه فرمود: «شما سال‌ها در حوزه درس خواندید که خیلی هم خوب است اما یک‌بار هم بنشینید و وصیتنامۀ شهدا را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این مملکت بیش از 300 هزار شهید داده و 10 هزار جانباز اعصاب و روان و ... هنوز در برخی خانه‌ها حضور دارند.

وی افزود: این انقلاب به این راحتی‌ها به دست نیامده که فردی که سنّش هم به انقلاب نمی‌رسد از آن طرف دنیا بلند شود، سر و صدا و مردم را به شورش دعوت کند. ما مشکلاتی داریم؛ سوء مدیریت‌ها داریم؛ همگی اینها را قبول داریم اما اصل نظام مسألۀ مهم‌تری است.

«امام خمینی (ره) فرمود: اصل نظام برتر از همۀ واجبات است؛ حاج آقای قرائتی می‌گفت امام خمینی (ره) می‌فرمود: حفظ نظم از نماز بالاتر است، می‌گفت من به فکر فرو رفتم که این حرف امام یعنی چه، نماز که اساس دین است، به خانه آمدم و قرآن را برداشتم که به این آیه رسیدم که پیغمبر اکرم(ص) نماز جمعه می‌خواند، کاروان‌های تجاری وارد مدینه شد «وَإِذَا رَأَوْاتِجَارَةً أَوْلَهْوًا انْفَضُّوا إِلَيْهَا وَتَرَكُوكَ قَائِمًا» در این هنگام نماز جمعه خوانان به دنبال تجارت و لهو و موسیقی رفتند. قرآن نمی‌گوید نماز را ترک کردند، بلکه می‌فرماید «وَتَرَكُوكَ قَائِمًا» پیغمبر را رها کردند، آقای قرائتی می‌گفت دیگر قانع شدم؛ در اینجا شخص پیغمبر و نظام از نماز مهم‌تر شمرده شده است.»

توصیۀ مهم پیامبر(ص) به والدین دربارۀ تربیت کودکانماجرای اویس پیامبر(ص) که موفق به دیدار محبوب خود نشدصلح جهانی تنها با تقویت جبهۀ مقاومت تا ظهور منجی حاصل می‌شود/ پیامبر(ص) خط اصلی جریان مقاومت را بنا نهادپدرانی که پیامبر(ص) از آنها بیزار است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام رفیعی حوزه علمیه امام خمینی ره حجت الاسلام رفیعی حوزه علمیه امام خمینی ره امام خمینی حوزه علمیه پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: دانش آموزانی که پایه هشتم خود را به اتمام رسانده باشند می‌توانند در حوزه‌های علمیه بلند مدت شهرستان‌های جاسک، بشاگرد، میناب، بندرعباس، رودان، پارسیان و حاجی آباد نام نویسی کنند.

حجت الاسلام نادر حقیقی افزود: نام نویسی در این حوزه‌های علمیه تا شهریور ادامه دارد و تابستان برای افراد کلاس‌هایی برگزار می‌شود و افراد پذیرفته شده در کلاس می‌توانند وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وی گفت: دو حوزه علمیه قشم و بندرلنگه به عنوان سفیران هدایت برای افراد دیپلم به بالا است.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: در ۱۰ حوزه علمیه هرمزگان با بیش از هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام نادر حقیقی افزود: در حوزه‌های علمیه استان بیش از ۴۰۰ رشته در حوزه‌های دانش قرآنی، حدیث در علوم انسانی، اقتصاد اسلامی، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، عرفان، کلام، منطق و فلسفه آموزش داده می‌شود.

وی گفت: طلاب در استان هرمزگان تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ادامه تحصیل دهند و در کنار حوزه در دانشگاه‌های دیگر هم می‌توانند مشغول به تحصیل شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان افزود: در سال تحصیلی آینده هم در مقطع دکتری رشته‌های کلام با گرایش مهدویت و سطح سه کارشناسی ارشد مدیریت اسلامی، مشاوره اسلامی، کلام و تفسیر در استان طلبه پذیرش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه