Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

درحالی که چند روز پیش عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورتی ندارد، گفت «این موضوع تاکنون در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار نگرفته و به نظر من این مسئله در اولویت قرار ندارد» یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای می‌گوید: تفکیک وزارت راه و ترابری از مسکن و شهرسازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز،  رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال دار استان تهران افزود: مسئولان به دلائلی که قابل درک و قابل قبول نیست اقدام به ادغام 2 وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی کردند، کاری که به اذعان متخصصان و صاحبان علم، اندیشه و تجربه، اشتباه بزرگی بوده است.

بیشتر بخوانید:

تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورتی ندارد نقدی بر ادغام‌ها و تفکیک‌ها تفکیک وزارت راه و شهرسازی؛ بازگشت به گذشته ناکارآمد یک پیشنهاد جدید؛ تشکیل سازمان مسکن و شهرسازی بدون ایجاد یک وزارتخانه

عبدالله خانعلی گفت: شاید هم فعالیت این 2 وزارتخانه اهمیت چندانی نداشته است،  زیرا اگر موضوعی برای مسئولان کشوری اهمیت داشته باشد قطعاً نگاه ویژه‌ای هم به آن خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بسیار خرسند شدم از اینکه اخیراً کانون سراسری انبوه سازان به درستی و کارشناسانه به موضوع واکنش نشان داده و خواستار تفیک این 2 وزارتخانه از یکدیگر شده است.

او افزود: تا جایی که بنده اطلاعات دارم جوامع پیشرفته یا جوامعی که قصد پیشرفت، بهینه‌سازی و بهره‌وری بیشتر و بهتر را دارند، در صدد تفکیک وظایف، تخصصی کردن امور، اعطای مسئولیت به افرادی متخصص و پاسخگو کردن فرد مسئول در قبال مسئولیت شان هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال دار استان تهران عنوان کرد: در حالی که ادغام وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی مغایر با کار اصولی، درست و مسئولیت پذیری است.

خانعلی تاکید کرد: معتقدم از زمانی که وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ادغام شده کارآیی وزارت راه و ترابری به‌شدت تنزل داشته و حمل و نقل نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه با مشکلات عدیده ای نیز مواجه شده که  شرایط امروز حمل و نقل گواهی بر این ادعاست.

این فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای افزود: با توجه به اظهار نظر کانون سراسری انبوه سازان، احتمالاً نظر فعالان بخش مسکن و شهرسازی هم در مورد وزارت متبوع خویش همین است.

 وی گفت: از آنجا که اطلاعات تخصصی در مورد مسکن و شهرسازی ندارم، شاید از نظر مسئولان، وزارت مسکن و شهرسازی نیازی به وزارتخانه و وزیر مستقل نداشته باشد و بدون وزیر هم قابل اداره کردن باشد، کما این‌که یک مسئول در نطقی فرمودند کار دولت ساختن خانه نیست و افراد خودشان باید خانه بسازند.

خانعلی ادامه داد: ولی در مورد حمل و نقل، از آنجا که فعالان بخش‌های مختلف حمل و نقل نمی‌توانند خودشان زیرساخت‌های آن را ایجاد کنند، مدیریت وزارت راه و ترابری به دلیل اهمیت بسیار ویژه آن و تاثیرگذاری بر سایر بخش‌های جامعه، نه تنها باید به تنهایی وزیری مستقل داشته باشد،  بلکه اگر مسئولان واقعاَ بخواهند دلسوزانه و با در نظر گرفتن منافع ملی و موقعیت استراتژک منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد به آن نگاه کنند، باید هر یک از بخش‌های زمینی، دریایی، هوایی و ریلی آن باید مستقلاً وزیری متخصص و آگاه به مسائل داشته باشد مانند کشور هندوستان که برای جاده‌های کشورش وزیری مستقل دارد تا چه رسد به اینکه با نگاه سطحی بخواهیم برای هر 2 وزارتخانه یک وزیر داشته باشیم.

وی گفت: بر این اساس امیدوارم مسئولان با درک صحیح حساسیت و جایگاه ویژه حمل و نقل در اقتصاد ایران و ارزش افزوده آن برای معیشت مستقیم و غیر مستقیم افراد جامعه و اقتصاد کشور توجه خاصی به وزارت راه و ترابری داشته و این وزارتخانه را از مسکن و شهرسازی تفکیک نمایند.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ادغام وزارتخانه ها تفکیک وزارتخانه تفکیک وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و ترابری مسکن و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تا اواخر سال ۱۴۰۰ در استان فارس فقط ۴۰۰ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده شده بود که طی ۲ سال گذشته تاکنون با احتساب شهرک‌های جدید این میزان به بیش از هشت هزار هکتار رسیده است.
محمود رضا طالبان با بیان اینکه استان فارس در بحث مهیا سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه نخست قرار داردادامه داد: بیشترین توافقات در بحث تامین زمین هم در این استان انجام شده است.
وی اظهار کرد:  بیشترین میزان آماده سازی زمین برای اجرای این طرح نیز در استان فارس در حال اجرا است و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین آماده سازی شده یا در مراحل مختلف آماده سازی قرار دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون در استان برای ۱۰۵ هزار نفر مراحل آماده سازی زمین شامل نقشه برداری، طراحی فاز یک، طراحی فاز ۲ و ماده ۱۱ آن انجام شده است.

دیگر خبرها

  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • وبینار تخصصی ترانزیت و مدل سازی حمل­ و نقل بار برگزار می شود
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است
  • بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • اصلاح قیمت خریدتضمینی گندم ضرورتی اجتناب ناپذیر است
  • چرا حمله ایران به اسرائیل اجتناب ناپذیر بود؟