Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از سوی وزارت آموزش و پرورش آمار پنج هزار و ۱۸ نفر دانش‌آموز ثبت نام نشده در مدارس استان اصفهان اعلام شد، تعداد دو هزار و ۶۱۰ نفر بازماندگان از تحصیل شناسایی شدند و آموزش مجازی به ۳۸ بیمار صعب‌العلاج در دستور کار قرار گفت.

علیرضا سلطانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی گذشته، اظهار کرد: بازماندگان از تحصیل به دو گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه لازم‌التعلیم‌های پایه اول و گروه دیگر ترک تحصیل کرده‌ها هستند که هر سال اسامی این دو گروه دانش‌ آموز از طریق وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل استان‌ها اعلام می‌شود که چه تعداد دانش‌ آموز با مشخصات تعیین شده در استان دارند که در مدارس ثبت‌نام نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطابق آمار اعلام شده وزارت آموزش و پرورش این اسامی در سامانه سناد در استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در استان اصفهان هم در سامانه سناد همه موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم که چه تعداد از این دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کردند و چه تعداد هنوز مراجعه‌ای برای ثبت‌نام نداشته‌اند.

ثبت‌نام نشدن پنج هزار و ۱۸ نفر دانش‌ آموز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، تصریح کرد: مطابق آمار سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مشخصات تعداد پنج هزار و ۱۸ دانش‌ آموز از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان اصفهان اعلام شد که این تعداد در مدارس ثبت‌نام نشدند و باید آنها را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: سازمان‌های بهزیستی، شهرداری، کمیته امداد، بهداشت، پست و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با سازمان آموزش و پرورش در شناسایی و جذب این دانش‌آموزان برای تحصیل، تعامل و همکاری لازم را دارند تا کودکی از تحصیل باز نماند.

به گفته سلطانی، مشخصات این تعداد دانش‌ آموز ثبت نام نشده در مدارس را در سامانه سناد مورد بررسی قرار دادیم و از تعداد پنج هزار و ۱۸ نفر دانش‌ آموز تعداد دو هزار و ۶۱۰ نفر آنها شناسایی شدند. از تعداد دو هزار و ۶۱۰ نفر دانش آموز تعداد ۴۸۸ نفر در سامانه سناد ثبت و مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: تعداد هزار و ۲۰۸ نفر از دانش‌آموزان کودک استثنایی بودند، کودکانی که متأسفانه به دلایل مختلف، تحت آموزش پذیری در مدارس عادی و استثنایی نبودند که این افراد مورد پیگیری قرار گرفتند و با اعلام اسامی آنها و تعامل سازمان بهزیستی تحت بررسی هستند و به زودی گزارش این برنامه به دست آموزش و پرورش خواهد رسید.

سلطانی با بیان اینکه از آمار ارائه شده دو هزار و ۶۱۰ نفر دانش آموز تعداد ۲۷۰ نفر در داخل کشور مهاجرت کرده و در استان‌های دیگر ساکن شدند، افزود: در حقیقت از استان اصفهان خارج شدند و تعداد ۴۴۱ نفر از این دانش‌آموزان به خارج از کشور مهاجرت داشتند و اصلاً در مدارس ایرانی ثبت‌نام نکردند.

وی با تاکید بر اینکه ۴۶ نفر از این دانش‌آموزان کوچ نشین و از عشایر بودند، گفت: در واقع این دانش‌آموزان به استان دیگری کوچ کردند و باید وضعیت تحصیل آنها در همان استانی که کوج کردند مورد پیگیری قرار گیرد. البته آموزش و پرورش استان اصفهان نیز پیگیر است که اگر این دانش‌آموزان به اصفهان بازگشتند حتماً آنها را به چرخه آموزش وارد کند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، خاطرنشان کرد: ۳۸ نفر از این دانش‌آموزان بیماری صعب العلاج داشتند که طی جلسه‌ای با سازمان بهداشت قرار بر این شد که اسامی این افراد به آموزش و پرورش اعلام شود تا از طریق مدارس به صورت مجازی تا حد ممکن و در توان مدارس ارائه آموزش‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه هفت نفر از این تعداد به دلیل فقر مالی خانواده نتوانستند ادامه تحصیل دهند، اظهار کرد: البته با درایت مدیر کل آموزش و پرورش و معاونت آموزش ابتدایی استان اصفهان، کارگروهی زیر مجموعه مجمع خیران مدرسه ساز تشکیل شده است و آنها حامیان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل هستند.

سلطانی ادامه داد: اسامی این دانش‌آموزان را ارائه کردیم تا در صورت مشکل از نظر وسایل، تجهیزات و موارد مالی به وسیله خیران این کارگروه مورد حمایت قرار گرفته و بتوانند وارد چرخه آموزش شوند و از تحصیل بازنمانند.

وی تاکید کرد: این تعداد قبلاً ۱۳ نفر بودند و پنج نفر از آنها جذب تحصیل شدند و برای هفت نفر باقی مانده هم برنامه‌ریزی‌ هایی شده تا به زودی وارد چرخه آموزش شده و جذب تحصیل شوند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: طی جلسه‌ای با استانداری، ابلاغ نامه نگاری به فرمانداران در دستور کار قرار گرفت و استاندار اصفهان هم به طور جدی پیگیر این قضیه در مناطق و نواحی هستند و با ابلاغ نامه به فرمانداران به عنوان رئیس شواری آموزش و پرورش مناطق و نواحی هدف نهایی این است تا همت کاملی روی قضیه صورت گیرد و همه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل بتوانند جذب آموزش شوند.

عدم شناسایی دو هزار و ۴۰۸ نفر دانش آموز ثبت نام نشده

سلطانی با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده بازمانده‌ها از تحصیل استانی است و سپس شهرستان به شهرستان این آمارها مشخص شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در این بررسی‌های تعیین می‌شود که هر شهرستان چه تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داشته و چه تعداد لازم‌ التعلیم به مدرسه نرفتند. با تفکیک این آمارها به طور مجزا بازماندگان از تحصیل برای هر منطقه و ناحیه مشخص شده و سپس به رؤسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق با توجه به دبیری شورای آموزش و پرورش اعلام می‌شود تا این موضوع به کمک دستگاه‌های مختلف مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌هایی که به تازگی انجام گرفته است همکاری با سپاه صاحب‌ الزمان (ع) برای شناسایی این دانش‌آموزان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه آمار شناسایی شده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تعداد دو هزار و ۶۱۰ نفر آنالیز شده بودند و از سویی تعداد دو هزار و ۴۰۸ نفر دانش‌ آموز هنوز به وسیله هیچ دستگاهی شناسایی نشدند در حالی که اسم آنها از ثبت‌احوال برای آموزش و پرورش آمده است اما هنوز در سیستم سناد ثبت نشدند، طی جلسه‌ای با سازمان سپاه صاحب‌ الزمان (ع) اسامی این دانش‌آموزان برای شناسایی به این بخش ارائه شده است.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، تاکید کرد: باید ابتدا این دانش‌آموزان شناسایی شوند که گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است. طی تعامل با سپاه صاحب‌ الزمان (ع) و بسته شدن تفاهم‌نامه‌ای، نیروهای بسیج اعلام آمادگی بررسی خانه به خانه برای شناسایی این دانش‌آموزان را کردند تا در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند که هر چه زودتر این گروه از بازماند گان از تحصیل جذب شده و در واقع از آموزش عقب نمانند.

کد خبر 451439

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اموزش ابتدایی بازماندگان از تحصیل دانش آموزان افزایش یادگیری آموزش مدارس معلمان ثبت احوال آمار ثبت نام عشایر بیماری های صعب العلاج فضای مجازی استثنایی وزارت آموزش و پرورش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان بازمانده از تحصیل وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان مورد بررسی قرار سامانه سناد نفر دانش آموز استان اصفهان پنج هزار و ۱۸ سال تحصیلی چه تعداد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هم گفت: طرح ملی اتقان که مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.
وی افزود: این طرح در پنج استان ایلام، قم، خراسان شمالی،  بوشهر ‌و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

گفته شده تعداد شرکت کنندگان طرح اتقان در استان ایلام هزار و ۶۹۱ نفر، خراسان شمالی هزار و ۴۵۸ نفر، قم سه هزار و ۱۸۱ نفر، تهران هفت هزار و ۴۳ نفر، بوشهر چهار هزار و ۹۷۳ نفر بوده و در مجموع ۱۸ هزار و ۳۴۶  در این طرح شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند