Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:08:57 GMT

تیران و کرون، قطب تولید موسیر در کشور

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۰۲۳۸

تیران و کرون، قطب تولید موسیر در کشور

محمد حسین احمدی مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با بیان اینکه رعایت اصول و شرایط کشت موسیر از نکات مهم در افزایش کمی و کیفی این گیاه است گفت: شهرستان تیران و کرون با توجه به سطح زیر کشت بزرگترین قطب تولید موسیر در کشور شناخته می‌شود، سطح زیر کشت موسیر در سال قبل صد و سی هکتاربوده که پیش بینی می‌شود با افزایش ۲۰ درصدی، سطح زیر کشت این محصول امسال به صد و پنجاه هکتار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   او  افزود: نیاز آب کم و بهره وری بالا و ایجاد اشتغال پایدار را مهمترین دلایل استقبال کشاورزان برای کشت این محصول است،   مدیر جهاد کشاورزی تیر ان و کرون ادامه داد: از ابتدای مهر تا اواسط آبان را بهترین زمان برای کشت موسیر بیان کرد ، حدود بیست هزار هکتار از مراتع کوهستانی منطقه دالانکوه در تیران و کرون رویشگاه طبیعی موسیر است کشت این محصول تاثیر زیادی برای حفاظت از این گونه گیاهی خودرو در طبیعت دارد.   حسینی کارشناس مرکز جهاد کشاورزی عسگران هم گفت: انتخاب بذر مرغوب و ضد عفونی شده، آماده سازی بستر مناسب و استفاده از کود و ریز مغذی ها، رعایت زمان کشت، آبیاری به موقع در افزایش کمی و کیفی محصول حائز اهمیت است.    او نبود مراکز پیشرفته فرآوری موسیر، گرانی کود‌های شیمیایی مورد نیاز، و نبود بازار صادرات مناسب را از مهمترین مشکلات موسیرکاران بیان کرد.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت موسیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون منطقه دالانکوه تیران و کرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ