Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سهم استان کرمان از تسهیلات کرونایی، اعتباری بالغ بر ۱۱۴۰ میلیارد تومان با نرخ ۱۲ درصد و بازگشت ۲۴ ماهه و با تنفس سه ماه بوده است.

"رضا اسماعیلی" صبح امروز سوم آبان‌ ماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی در استان کرمان گفت: تسهیلاتی در ستاد ملی کرونا برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا مصوب شد که سهم استان کرمان از این تسهیلات، اعتباری بالغ بر ۱۱۴۰ میلیارد تومان با نرخ ۱۲ درصد و بازگشت ۲۴ ماهه و با تنفس سه ماه بوده است

وی با بیان اینکه در استان کرمان و تا پایان مهرماه ۴۰۰ میلیارد تومان ثبت نام برای دریافت تسهیلات کرونایی داشتیم که در حال فرآیند پرداخت است افزود: متاسفانه شیوع کرونا همچنان بر بخش گردشگری تاثیر دارد و افرادی که در بخش گردشگری فعال بوده، هنوز نتوانسته اند شروع به فعالیت مجدد بکنند و این اتفاق نیز در کل کشور و حتی دنیا در شرایط کنونی طبیعی است لذا فعالین این بخش توان پرداحت تسهیلات کرونایی با هر سودی را ندارند بنابراین تعداد کمی فعالین این حوزه در سامانه کارا ثبت نام کردند و آنها به دنبال دریافت تسهیلات بلاعوض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با تاکید براینکه از نیروهای بیکارحمایت می‌کنیم تا این نیروها سرانجامی داشته باشند، اظهار کرد: تعدادی از هموطنانمان با تعطیلی مشاغل در اپیدمی کرونا از ادامه کار بازمانده‌اند.  برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا این افراد بتوانند درخواست بیمه بیکاری خود را در این سامانه ثبت کنند که تاکنون در استان کرمان ۲۵ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۲۲ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و که برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت مبلغ ۶۰۰ هزار تا یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان بیمه بیکاری به این افراد پرداخت شده است

وی افزود: از اردیبهشت‌ماه به بعد تغییر وضعیتی صورت گرفت و مقرر شد از صندوق بیمه بیکاری حقوق این افراد پرداحت شود که از  ۲۲ هزار نفر واجد شرایط نزدیک به ۴۵۰۰ نفر مجددا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که بخشی از بیمه بیکاری آنها در ۱۵ مهر و بخشی دیگر در ۱۵ آبان ماه پرداحت خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی آمادگی همکاری و حمایت با همه اصناف و واحدهای آسیب‌دیده از کرونا را دارد اما در بحث مالیات ما هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم ضمن آنکه باید عنوان کرد که پرداحت وام بلاعوض و تسهیلات کم درصد در اختیار استان ها نیست و تنها تسهیلات روستایی با نرخ ۶ درصد و تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد هستند اما در حوزه گردشگری تسهیلات کم درصد نداریم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای گردشگری به دلیل شیوع کرونا دچار مشکل شدند. حدود ۴ هزار نفر در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند و متاسفانه تعدادی از کسانی که در حوزه گردشگری فعال بوده، بیمه نبودند و همین امر باعث شده که ما نتوانیم از آنها حمایت کنیم ضمن آنکه برخی از مشاغل خانگی مثل صنایع دستی که  در ارتباط با مشاغل گردشگری هستند نیز از شیوع این ویروس ضربه دیده‌اند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته مقداری از این التهاب را کاهش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهیلات کرونایی اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی تسهیلات کرونایی رفاه اجتماعی تسهیلات کرونا میلیارد تومان بیمه بیکاری استان کرمان هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک با مدیرعامل بانک ملت یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ را حرکت هدفمندتر و اولویت‌بندی دقیق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری مشترک ما با شبکه بانکی کشور نیز مبتنی بر این برنامه‌ها خواهد بود. سال ۱۴۰۲ همکاری خوبی را با ۳ بانک در راستای شعار سال و رشد تولید اجرا کردیم. حدود ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) مصوبات در این حوزه داشتیم که ۳ هزار میلیارد تومان (۳ همت) پرداخت و منجر به ۷۴ هزار میلیارد تومان رشد فروش محصول دانش‌بنیان شد که رقم قابل‌توجهی در راستای کمک به تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است.

وی، انتشار اوراق صکوک را یکی از مصادیق مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: فرآیند این کار نیاز به تسهیل‌گری دارد و بانک ملت می‌تواند در این حوزه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری خوبی داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته موضوع تأمین مالی جمعی را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این حوزه نیز یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم محسوب می‌شود و اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال خواهد داشت.

بحث تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره ۱۸ و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: همه ما به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی مهم این شرکت‌ها در اقتصاد کشور، اعتقاد راسخ داریم. یکی از بخش‌های مورد توجه دولت، توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. بانک ملت تلاش می‌کند در راستای سیاست‌های نظام و متناسب با ظرفیت‌های مجموعه بانک، به وظایف خود در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها عمل کند.

دکتر فرشید فرخ نژاد افزود: تعامل بسیار خوبی میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دوجانبه هستیم. امیدواریم با شناسایی دقیق نقاط قوت همکاری مشترک، بتوانیم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور با همکاری یکدیگر رقم بزنیم. در بحث عمل به تسهیلات تکلیفی (تسهیلات تبصره ۱۸) تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اوراق صکوک و تأمین مالی جمعی نیز از موضوعات مورد توجه بانک ملت محسوب می‌شوند و تلاش می‌‎کنیم در قالب چند تفاهم‌نامه، دامنه فعالیت‌های مشترک در این حوزه‌ها را گسترش دهیم. بانک ملت تلاش می‌کند بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود برای کمک به توسعه زیست بوم نوآوری کشور استفاده کند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: بازیگران متعددی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرینی می‌کنند و در این بین، شبکه بانکی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

دکتر روح‌الله ذوالفقاری افزود: همکاری میان صندوق نوآوری و بانک ملت از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و طی دو سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است؛ همچنین ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های بسیار خوش‌حسابی در شبکه بانکی کشور محسوب می‌شوند و بخشی از این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است که در انتخاب و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد