Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین بختیاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار می‌رود که مردم برای حفظ سلامتی و جان خود و کمک به کادر بهداشت و درمان رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک را در اولویت داشته باشند.

وی بیان کرد:افزایش شمار بیماران کرونایی دیگر تخت بستری خالی در مراکز درمانی این شهرستان باقی نگذاشته و تامین تخت خالی برای مبتلایان بدحال به سختی صورت می‌گیرد و تنها راه جلوگیری از شیوع این بیماری توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اراک ادامه داد: تصمیم‌های سختگیرانه‌ای در کمیته مقابله با کرونا شهرستان اراک اعمال شده و شیوع بالا در موج سوم کرونا دیگر جایی برای تذکرو فرصت دهی به افراد سهل‌انگار نگذاشته و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

بختیاری اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته مقابله با بیماری کرونا در شهرستان اراک  هر دستگاه، سازمان و نهادی که کارکنان آن پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مدیر آن مجموعه مورد سئوال قرار می‌گیردو در این راستا تنها در کمتر از ۱۰ روز اخیر ۲ دستگاه اجرایی این شهرستان معرفی شده است.

وی بیان کرد: صنوف اراک نیز تذکر و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند و اگر تخلفی مشاهده شود رئیس صنف مربوط باید پاسخگو باشد و از این پس، هر صنفی که به واسطه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مهر و موم شود بنر آن باید از سوی رئیس صنف تهیه و نصب شود.

فرماندار اراک افزود:دریافت پول نقد در  نانوایی‌ها تحت هر شرایطی ممنوع است و باید تنها از طریق دستگاه کارت‌خوان و وجود مواد ضدعفونی در کنار آن پول رد و بدل شود و هرگونه گزارش در پذیرش افراد بدون ماسک و یا رعالیت نشدن فاصله گذاری اجتماعی منجر به بسته شدن این واحد خواهد شد.

بختیاری عنوان کرد: اتوبوس‌های عمومی و تاکسی‌های بین شهری به‌صورت مستمر بازرسی می‌شوند و در این بخش تخلفاتی گزارش شده که برای آن تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده و در صورت مشاهده هر تخلف مدیرعامل اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید پاسخگو باشد.

وی گفت: به‌زودی تقسیم کرایه نفر سوم تاکسی‌ها بر چهار نفر (یک نفر راننده و سه سرنشین دیگر) در ستاد مقابله با کورنا استان مرکزی مصوب می‌شود.

فرماندار اراک ادامه داد: خودروهای شخصی نیز تاز سوی مسئولان مربوطه رصد می‌شوند و هر راننده‌ای که دارای یک سرنشین باشد مکلف به زدن ماسک است و افرادی که در این راستا تخطی کنند، جریمه می‌شوند.

بختیاری اظهار داشت: بیشترین تخلفات رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مربوط به صنوف مشاوران املاک، میوه و تره‌بار و نانوایی‌ها است که روسای اتحادیه‌های این صنف فراخوانده شده و تذکرات لازم به آنان ارایه شده و پس از این دیگر هیچ تخلفی قابل چشم پوشی نیست.

۶۸۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان اراک زندگی می‌کند و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این منطقه اول اسفندماه پارسال، پس از قم به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله گذاری اجتماعی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله گذاری اجتماعی اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی شهرستان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند
  • ۶ الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کند
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان