Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تأکید کرد، تحریم‌های غرب علیه کشورهایی مانند ونزوئلا، ایران و کوبا که مانع از دریافت کمک‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا شده، اقدامی غیرانسانی، غیرقابل قبول و سزاوار محکوم شدن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری مدویدیف" معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس حزب «روسیه واحد» (حزب حاکم روسیه) روز جمعه در نشست مجمع بین المللی احزاب کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بعلاوه، تأکید کرد که تحریم‌هایی که مانع از دریافت کمک‌های لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در برخی کشورهای جهان شده است، اقدامی قابل سرزنش و غیر قابل قبول بوده و چنین سیاستی تنها سزاوار محکومیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مدویدیف با یادآوری این واقعیت که به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی، برخی کشورها - از جمله ونزوئلا، ایران و کوبا در وضعیت دشواری قرار گرفته و امکان دست یابی به کمک‌های لازم برای مبارزه موثر با ویروس کرونا را ندارند، افزود: «چنین برخوردی فقط قابل محکوم شدن است. چنین محدودیت‌هایی در شرایط شیوع بیماری همه گیری که همه جهان را در برگرفته، کاملاً غیر انسانی و پذیرفته شده نیست.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه ابراز اطمینان کرد که "برای مبارزه با ویروس کرونا"، همکاری کامل همه کشورها، بین دولت ها و شرکت‌ها ضروری است. به گفته وی، کشورهای سازمان همکاری شانگهای از ابتدا اطلاعات مربوطه را رد و بدل کرده و از یکدیگر حمایت می کرده و خواهند کرد.

مدویدیف موضع کشورها در مبارزه با بیماری همه گیر باید همراه با همبستگی باشد و کالاهای اساسی، غذا و دارو را برای تمامی نیازمندان فراهم شود و در این زمینه روسیه از ارسال تجهیزات پزشکی و وسایل حفاظت شخصی به کشورهایی که درخواست کنند، دریغ نخواهد کرد.

تحریم‌های آمریکا 5 میلیارد دلار به اقتصاد کوبا لطمه زدمسکو: به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه پاسخ خواهیم دادلاوروف: تحریم‌های آمریکا علیه کوبا، غیرانسانی و غیرقانونی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا اخبار روسیه آمریکا اخبار روسیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، نبنزیا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • واکنش ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد