Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها بخش زیادی از کشور درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا است و متاسفانه البرز از جمله استان هایی است که با میزان شیوع بالای این بیماری روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،این افزایش مبتلایان کار را برای کادر درمان و بیمارستان های استان با دشواری زیادی روبرو کرده است و به همین دلیل محدودیت هایی از سوی مسئولان ملی و استانی در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال عدم نظارت کافی بر اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی اقشار وصنوف مختلف و ساده انگاری های برخی نهادها و ارگان های متولی سبب شده محدودیت های اعمال شده از اثربخشی لازم برخوردار نباشد و آمار افزایشی میزان بستری ها و فوتی های کرونا در استان موید همین موضوع است.

این شرایط نابسامان در روزهای اخیر انتقادها و گلایه های مختلفی را از سوی برخی طیف ها و مردم به دنبال داشته است که مهمترین آنها ابراز نگرانی وگلایه ای بود که امام جمعه محترم کرج ونماینده ولی فقیه مطرح کرد و با انتقاد از نحوه مدیریت این بیماری در استان وعدم نظارت کافی مسئولان مرتبط خواستار جدیت بیشتر در این خصوص شد.

آیت الله حسینی همدانی در این خصوص گفت: "شب گذشته به خاطر این‌که فقط اکتفا به انبوه گزارشات مردمی و تماس‌ها نکرده باشم خودم از سطح شهر در ساعات پایانی شب  بازدید کردم و بسیار غصه خوردم. گذشته از تجاهر و تظاهر به فساد و بعضا امور خلاف شئون که جای تأمل و رسیدگی عاجل مسئولین مربوطه را دارد، عده‌ای با بی‌اعتنائی به مقررات و بی‌توجهی تمام، جان مردم را به خطر انداخته‌اند و متأسفانه نظارتی هم مشاهده نشد.

شده مثل دوران دفاع مقدس که دشمن حمله کرده بود و شهرها را می‌زد و در جبهه‌ها شهید می‌گرفت و تمام کشور درگیر بود، اما عده‌ای از ساکنین بعض شهرها اصلاً اهمیت نمی‌دادند و نفهمیدند کی جنگ شروع شد و کی تمام شد و حتی قوانین را رعایت نمی‌کردند. الان در این جنگ ویروسی که همه مردم درگیرند و تیم پزشکی استان شبانه‌روز و خستگی‌ناپذیر در سنگر سلامت مردم جهاد می‌کنند و شهید می‌دهند معنا ندارد اجازه جولان به عده‌ای منفعت‌طلب داده شود.

رستوران‌ها و جگرکی‌ها و قلیان  سراها و … بدون رعایت دستورات باز بودند. مگر بنا نبود فقط بیرون برها  کار کنند؟ پس چرا در سالن‌ها جمعیت نشسته بود؟ دستگاه‌های متولی اجراء چکار می‌کنند؟ ناظران کجا هستند؟ اگر نمی‌توانید اداره کنید اعلام کنید تا بنده اعلام کنم خود مردم و نیروهای جهادی و دغدغه مند کنترل این امور را به دست بگیرند و برای حفظ سلامت مردم اقدام کنند. اطلاعیه دادن که کار را درست نمی‌کند. وقتی اطلاعیه اول را دادید و عمل نشد و ضعیف بود باید روش را عوض کنید.

این را هم‌عرض کنم اگر در اجرای دستور قاطع نباشیم، آن دستگاه و مسئولی که خوب اجراء کرده و یا مأموری که وظیفه‌اش را درست انجام داده دیگر دیده نمی‌شود و حقش ضایع می‌شود. من اسم دستگاهی را نمی‌برم و امیدوارم مجبور نشوم رسماً به اسم، از اشخاص و یا دستگاه‌هایی که جان مردم برایشان ارزش ندارد نام ببرم. از طرف دیگر خود مردم و کسبه به قوانین ملتزم باشند تا مسئولین مجبور به اعمال قانون سخت‌تر نباشند می‌بینید که در بعضی کشورها منع آمدوشد می‌گذارند.

در ضمن نظر بنده راجع به مساجد و مصلاها این است که این قشر و گروه به تمامه و کماله قوانین را رعایت می‌کنند تا امروز هم همین‌طور بوده که رهبر معظم انقلاب هم تشکر فرمودند، لذا اگر مساجد و مصلاها باز باشند و تکالیف دینی را با رعایت دقیق مقررات از آنان بخواهید قطعاً تمکین می‌کنند و ضرری هم به وجود نمی‌آید. اما اینکه بگوئید مساجد و مصلاها تعطیل است این حرف درستی نیست چون این‌ها تعطیل‌بردار نیستند.

بله می‌شود در مقاطعی جماعت و اجتماع را تعطیل کرد اما عملکردهای دیگر مساجد را که نمی‌شود تعطیل کرد، کمک‌های مؤمنانه در محلات با محوریت مساجد و همراهی امام و بسیج انجام می‌شود و ده‌ها خدمت دیگر. لذا هیچ مسجدی حتی زمانی که نماز جماعت اقامه نمی‌شود تعطیل نیست. همیشه در بحران‌ها و سختی‌ها جائی که مأمن بوده و آرامش‌بخش، مساجد و مشاهده مشرفه بوده و لذا باید به اقل آن اکتفا کرد اما تعطیل نباید کرد."

صحبت های امام جمعه کرج به خوبی گواه شرایط نامساعدی است که در روزهای هجوم کرونا در سطح شهرهای استان دیده می شود و متاسفانه افراد منفعت طلب با بی توجهی به سلامت عمومی در پی کسب وکار خود هستند.

امید می رود صحبت ها وتذکرات  نماینده محترم ولی فقیه در روز گذشته مسئولان و متولیان مربوطه را به خود آورده باشد و از این پس شاهد جدیت بیشتر آنها در برخورد با افراد متخلف و رعایت بیشتر پروتکل ها باشیم .به امید آنکه هر چه زودتر سایه سنگین این بیماری از سر مردمان شهر واستان و کشورمان رفع گردد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه البرز امام جمعه کرج کرونا آیت الله حسینی همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای "طرح نور" قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرح نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازی جامعه با اجرای" طرح نور" بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود.

برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایر نهادهای مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در شهرها نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمت هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهای متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می رسانند و انتظار داریم تا با همّت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاههای مسئول روند هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

کد خبر 846502 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا گشت ارشاد

دیگر خبرها

  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد