Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی هادی صابریان ۴۵ ساله که از بیمارستان نهم دی تربت حیدریه به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کلیه‌های زنده یاد هادی صابریان در بیمارستان بو علی سینا شیراز به آقای ۴۶ ساله ساکن اصفهان و اقای ۵۸ ساله ساکن شیراز که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.   بیشتر بخوانید جوان مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کبد این مرحوم در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به آقای ۴۵ ساله ساکن بیرجند پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید.

خالقی بیان کرد: قرنیه‌های زنده یاد هادی صابریان جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

او تصریح کرد: همچنین قسمتی از پوست زنده یاد به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) جهت پیوند ارسال شد.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای عضو علوم پزشکی مشهد پیوند اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مبنی بر کاهش سطح هوشیاری آقای ۷۰ ساله در مطب یکی از پزشکان قلب نیشابور فورا با توجه به حجم بالای ترافیک، موتورلانس پایگاه یک به عنوان کد پیشران و بطور همزمان آمبولانس پایگاه چهار شهری به محل فوریت اعزام شد.

سیدحمید حسینی افزود: عملیات احیای پایه توسط کادر درمان حاضر در صحنه قبل از رسیدن اورژانس شروع و پس از رسیدن کارشناس موتورلانس اورژانس عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته برای بیمار آغاز شد.

وی افزود: پس از رسیدن آمبولانس پایگاه چهار شهری به محل فوریت عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته برای بیمار ادامه یافت و بیمار پس از دریافت حمایت‌های پیشرفته قلبی و تنفسی با موفقیت احیا و بیمار در نهایت تحت پایش مداوم به کادر درمانی بیمارستان بیست و دو بهمن تحویل شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: در صورتی که عملیات احیای قلبی ریوی پایه برای بیمار در دقایق اولیه آغاز شود، شانس بقای بیمار بسیار افزایش پیدا می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند