Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه مشکل کمبود نهاده های دامی همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: علی رغم خرید نهاده دامی از سامانه بازارگاه، اما طی ۲۳ روز گذشته یک کیلو ذرت و کنجاله با نرخ مصوب به دست ما نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود نهاده‌های دامی چالش پیش روی مرغداران

او افزود: با وجود تلاش های متعدد پشتیبانی امور دام مبنی بر تامین و توزیع نهاده، اما مشکل کمبود ارز و نقل و انتقالات پولی مانع اجرای وظایف پشتیبانی امور دام شده است.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان برای مرغدار اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه ای ۲۵ هزار تومان عرضه می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در واکنش به فروش تخم مرغ با نرخ های بالا در خرده فروشی ها بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که تخم مرغ حدود ۲ برابر نرخ درب مرغداری به دست مصرف کننده می رسد که دستگاه های نظارتی در این خصوص باید پاسخگو باشند و این موضوع ارتباطی به مرغدار ندارد.

به گفته او، با وجود ثبت نام نهاده در سامانه بازارگاه، اما خبری از عرضه نیست که با ادامه این روند مرغدار قادر به تولید نخواهد بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار از افزایش ساعتی قیمت ریز مغذی و سایر نهاده های تولید خبر داد و گفت: قیمت کارتن، شانه، ریز مغذی و مکمل ها لحظه ای تغییر می کند و مرغدار نمی داند که برای تامین نیاز خود چه باید کند.

آینده تولید تخم مرغ در معرض خطر است

او تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تولید بیش از تقاضاست، اما اگر چاره ای برای تامین نهاده اندیشیده نشود، بازار دچار مشکل خواهد شد.

نبی پور در پایان درباره آخرین وضعیت آنفلوانزا فوق حاد پرندگان تصریح کرد: در حال حاضر مشکل واحدهای مرغداری کمبود نهاده بویژه کنجاله سویاست و حال وقتی غذا به مرغ ندهیم چه فرقی دارد که مرغ از آنفلوانزا بمیرد یا گرسنگی؟

پربیننده ترین برنامه جدید ایران برای تهاتر نفت با کالا/ در نیمه دوم سال تجارت خارجی افزایش می‌یابد گل‌فروشی‌ها پرپر شدند نرخ واقعی هر کیلو مرغ چند؟ باید به ۶۰میلیون نفر کالا برگ پرداخت شود کارگر پول خرید روزانه ماسک را ندارد!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تخم مرغ تولید تخم مرغ قیمت تخم مرغ گرانی تخم مرغ مرغ تخم گذار قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد