Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگو با هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک درباره اظهارات بایدن درباره ادعای دخالت ایران در انتخابات امریکا بار دیگر به بی‌طرفی ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: «ما در خصوص موضوعات انتخاباتی اظهار نظر نمی‌کنیم و علاقه‌ای به ورود به مناظره‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما مکرراً اعلام کرده‌ایم که ایران در انتخابات کشورهای دیگر هیچ مداخله‌ای نمی‌کند».

 

میریوسفی در پاسخ به این اتهامات واهی مقام‌های آمریکایی در پیامی که در صفحه توییتر خود منشتر کرد، گفت: «برخلاف آمریکا، ایران در انتخابات کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند. جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه خود آمریکا برای زیرسؤال بردن نتایج انتخاباتشان در بالاترین سطح می‌باشند».

وی سپس با رد اتهام‌های واشنگتن به ایران ادامه داد: «این اتهامات چیزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان (آمریکایی) نیست و مضحک است. ایران هیچ علاقه‌ای به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا باید به اتهام‌زنی شرورانه و خطرناک خود به ایران پایان دهد».

جو بایدن در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص گزارش ادعایی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در خصوص دخالت ایران در انتخابات آمریکا گفت: «هر کشوری- فرق نمی‌کند کدام کشور باشد-در انتخابات آمریکا دخالت کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت».

وی اضافه کرد: «درباره این انتخابات، ما می‌دانیم که روسیه، دخالت کرده، چین تا حدی دخالت کرده و حالا متوجه شده‌ایم که ایران هم دخالت کرده است. اگر من انتخاب شوم، آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت».

پیش از این روز چهارشنبه هفته گذشته، «کریس ری» مدیر «اف بی آی» و راتکلیف در یک کنفرانس خبری مدعی شدند که ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) آمریکا، اطلاعات رأی‌دهندگان آمریکایی را به دست آورده‌اند.

راتکلیف همچنین مدعی شد ایران برای رأی‌دهندگان آمریکایی با هدف ارعابگری، ایمیل‌های جعلی ارسال کرده است  تا ضمن دامن زدن به ناآرامی‌های اجتماعی به ترامپ نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ضربه بزند.

310 310

کد خبر 1446982

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری امریکا ایران و آمریکا جوزف بایدن ایران در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

به گزارش همشهری آنلاین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

کد خبر 847118 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن