Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:26:06 GMT

رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۰۸۰۵

رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات در استان سمنان

ایسنا/سمنان قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، گفت: طی 6‌ماهه امسال، ۱۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

 محمد قوسی، قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان 3 آبان‌ماه با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، اظهار کرد: در نیمه اول امسال، ۱۵ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان زکات در استان سمنان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعهد این نهاد در استان برای جمع‌آوری زکات در 6‌ماهه امسال، ۱۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان بوده است، افزود: با جمع‌آوری زکات در این مدت، ۱۰۸ درصد تعهدات کمیته امداد استان سمنان در زکات، محقق شد.

قوسی با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در دو سرفصل کمک به فقرا و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی تعهد استان سمنان را در  جمع‌آوری زکات  در سال جاری را  ۲۹ میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: قسمت اعظم زکات استان سمنان مستحبی  است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان به جمع‌آوری سه میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان زکات در شهرستان سمنان ، دو میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان شهرستان گرمسار و شهرستان میامی با دو میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان در سه شهرستان پیشتاز در پرداخت زکات در 6 ماهه سال جاری برشمرد و گفت: به ترتیب شهرستان‌های میامی با ۱۸۷ درصد، سمنان با ۱۶۶ درصد  و بسطام با ۱۴۹ درصددر تعهد زکات پیشتاز شدند.

  وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود، گفت: هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زکات کمیته امداد سمنان کمیته امداد استان سمنان کمیته امداد استان سمنان میلیون تومان جمع آوری شده پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ستاد حمایت از جوانی جمعیت استان گفت: قانون جوانی جمعیت، قانونی جامع با مشوق‌های خوبی برای مزدوجان و فرزند آوری است و همه دستگاه‌ها باید برای اجرای این قانون اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات امسال منابع مورد نیاز برای تسهیلات فرزند آوری تامین خواهد شد تا صف تشکیل شده تسهیلات کمتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه در راستای واگذاری زمین خراسان جنوبی رتبه اول را دارد گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ تک واحدی و دو واحدی آماده قرعه کشی است.

طالبی گفت: بر اساس ماده پنج قانون جوانی جمعیت باید دستگاه‌های خدمت رسان انشعابات را به خانواده‌های دارای سه فرزند با تخفیف ۵۰ درصدی و چهار فرزند با تخفیف ۷۰ درصدی و عوارض شهرداری با تخفیف۱۰ درصد داده شود.
وی افزود: مصوبات قانون جوانی جمعیت به خوبی به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم مشمول طرح جوانی جمعیت از این قوانین استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد