Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:57:12 GMT

۱۰ واحد غذایی برتر استان یزد تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۰۸۰۶

۱۰ واحد غذایی برتر استان یزد تجلیل شدند

ایسنا/یزد ۱۰ واحد غذایی برتر سال ۹۸ استان یزد در مراسمی با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد، تندیس و لوح زرین سازمان غذا و دارو را دریافت کردند.

دکتر «محمدحسین مصدق» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این باره افزود: هم چنین شش واحد تولیدی قابل تقدیر و ۱۱ مسئول فنی برتر معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارتقا امتیازهای prps  که نمره A را کسب کرده اند، کسب نمره قابل قبول در شاخص های عدم انطباق، عرضه موادغذایی با کیفیت در بازارهای داخل و خارج کشور از موارد انتخاب واحد تولیدی برتر در سال ۹۸ در استان یزد است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شیوع کرونا و نقش غذا و سبک زندگی در ابتلا به این بیماری، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده افرادی قربانی کرونا می‌شوند که از سبک زندگی غلط رنج می‌برند.

مصدق خاطرنشان کرد: در ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا یکی از ریز فاکتورهای بیماری‌های غیرواگیر از قبیل فشار خون یا دیابت را داشته‌اند که این موضوع اهمیت غذا و سبک زندگی سالم را دو چندان می‌کند.

وی افزود: هم چنین با کمک و حمایت واحدهای تولیدی استان ۱۰۰ بسته معیشتی و ۱۰۰ بسته بهداشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۰ واحد صنعتی فعال و ۳۵۰ واحد کارگاهی فعال در حوزه های غذایی، آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است.
زهرا نهبندانی گفت: در سال گذشته حدود ۳۷۱ هزار حیوان گزیدگی در کشور گزارش شده است که از این میزان ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتفاق افتاده است.

او افزود: از کل آمار گزش توسط سگ‌ها، ۱۵ درصد گزش با سگ‌های ولگرد بوده است به طوری که در سال گذشته، ۲۱۴۵ مورد حیوان گزیدگی با سگ ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده که ۱۰۶۳ مورد آن فقط در شهر مشهد اتفاق افتاده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستا‌ها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، گفت: ۵۰ درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر ۱۵ سال گزارش شده است.

نهبندانی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های خوب صورت گرفته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم.

او با مقایسه آمار حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱گفت: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰۰ مورد افزایش نشان می‌دهد، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه ۱۳۷تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

 

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت