Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:14:48 GMT

آمریکا در پاسیفیک غربی قایق‌های تندرو مستقر می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۰۹۷۶

آمریکا در پاسیفیک غربی قایق‌های تندرو مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از استقرار قایق‌های تندروی گارد ساحلی آمریکا در غرب اقیانوس آرام خبر داد.

قرار است این قایق‌ها در عملیات‌های امنیتی و در تقابل با چین به کار گرفته شوند.

همچنین انتظار می‌رود که طی سال مالی آینده، قایق‌های واکنش سریع گارد ساحلی آمریکا در جزیره ساموا واقع در پاسیفیک جنوبی نیز مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبرایان در بیانیه‌ای که به این منظور صادر شد؛ از آمریکا به عنوان یکی از قدرت‌های اقیانوس آرام نام برد و با متهم کردن چین به ماهیگیری غیرقانونی و ایجاد مزاحمت برای کشتی‌ها در مناطق ویژه اقتصادی، مدعی شد که این گونه اقدامات، تهدیدی علیه حق حاکمیت آمریکا و دیگر همسایگان حوزه پاسیفیک است.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در سفری که ماه جاری میلادی به توکیو داشت؛ در دیدار با همتایان خود از ژاپن، استرالیا و هند، به دنبال اجماع نظر علیه چین بود.

این اقدامات در اندک بازه زمانی باقی‌مانده تا انتخابات ۲۰۲۰؛ با هدف تقویت عملکرد کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حوزه سیاست خارجی انجام می‌شود.

کد خبر 5055089 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایندوپاسیفیک ایالات متحده امریکا رابرت اوبرایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی ایران ترکیه روسیه لبنان مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

پلیس آمریکا دانشجویان معترض را در دانشگاه تگزاس در شهر آستین و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت و دیگران را متفرق کردند.

به گزارش مشرق، دانشگاه‌های آمریکا همچنان شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از غزه و محکوم کردن نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی هستند.

در همین حال، پلیس و نیروهای گارد ویژه آمریکا شمار زیادی از معترضان را در دانشگاه‌های مختلف بازداشت کردند.

بازداشت‌های ساعات گذشته در شهرهای آستین و لس‌آنجلس در حالی انجام شد که دانشجویان دانشگاه هاروارد و دانشگاه براون در سواحل شرقی نیز تهدیدات را نادیده گرفتند و اردوگاه‌هایی را برای همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه برپا کردند.

این اعتراضات که هفته گذشته در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، از دانشگاه‌ها می‌خواهد روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

اعتراضات مسالمت‌آمیز و عمدتا بدون تنش بوده است، اما در بحبوحه ادعاهای یهودی‌ستیزی با اقدامات شدید بسیاری از دانشگاه‌ها مواجه شده است.

بزرگترین تظاهرات ساعات گذشته در دانشگاه یوتی سهر آستین برگزار شد، جایی که صدها دانشجو دست به تجمع زدند و به سمت محوطه دانشگاه راهپیمایی کردند. اما دانشگاه از پلیس محلی و ایالتی خواست تا جمعیت را متفرق کند.

صدها افسر پلیس و همچنین گارد ملی که برخی از آن‌ها سوار بر اسب بودند، در محل حاضر شدند

آن‌ها با در دست داشتن باتوم به جمعیت حمله کردند و چندین دانشجو را با خضونت بازداشت کردند.

مقامات تگزاس اعلام کردند که دست‌کم ۳۴ نفر بازداشت شده‌اند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس گفت که معترضان در زندان هستند و اضافه کرد که هر دانشجویی که به تظاهرات‌ها بپیوندد، باید اخراج شود.

اعتراضات دانشجویان دانشگاه USC در لس‌آنجلس نیز با خشونت نیروهای امنیتی مواجه شد.

در سوی دیگر آمریکا، صدها دانشجوی دانشگاه هاروارد با وجود بسته شدن محوطه از سوی دانشگاه و تهدید اقدامات انضباطی علیه دانشجویان تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

دیگر خبرها

  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست