Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 فیلم کوتاه «زمین شماره اس ۷» ساخته‌ آبتین سرابی پس از شرکت در بخش مسابقه‌ جهانی جشنواره لوکارنو و حضور در جشنواره‌ ژنو، به شصت و دومین جشنواره جهانی زینه‌بی بیلبائو راه یافت.

این فیلم محصول مشترک «کریستالید دیفوزیون» و «استر کریتیو پیکچرز» است و مشکلات کارگران را با سبکی شاعرانه به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره زینه‌بی بیلبائو که یکی از جشنواره‌های معتبر فیلم اروپا در زمینه فیلم های مستند و کوتاه به ‌شمار می‌رود که واجد شرایط اسکار، بفتا، گویا و مورد تایید فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) است که برنده جایزه بزرگ آن برای رقابت جایزه اسکار معرفی می‌شود.

این فیلم کوتاه مستند-تجربی ۲۸ دقیقه‌ای محصول مشترک فرانسه، ایران و سنگال است.

سایر عوامل «زمین شماره اس ۷» عبارتند از نویسنده، کارگردان و مدیر فیلمبرداری: آبتین سرابی، صدابردار: جاکوب وینر، موسیقی: کریستف رضاعی، طراح صدا: ترنت هدایتی، اشعار: سهراب سپهری، مشاور امور بین‌الملل: قصیده گلمکانی، با حمایت Institut français - Le Fresnoy - DRAC

جشنواره زینه‌بی بیلبائو سیزدهم تا بیستم نوامبر برابر با ۲۳ تا ۳۰ آبان در شهر بیلبائوی اسپانیا برگزار می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جشنواره مستند جایزه اسکار جشنواره بین المللی سینمای مستند فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه دکتر موسی‌خانی به ۳ نفر از برگزیدگان
  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی