Web Analytics Made Easy - Statcounter

از شیوع ویروس کرونا ۸ ماهی است که می‌گذرد ویروسی که علاوه بر اینکه جان بسیاری هم وطنان را گرفت و آنها را درگیر این بیماری کرده بر وضیعت اقتصادی بسیاری از مردم هم اثر گذاشته و وضعیت اقتصادی و شغلی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان: این شرایط با وجود ویروس منحوس کرونا در همه جای جهان برقرار است اما مردم ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه شرایط سخت‌تری را تجربه می‌کنند به طوری بسیاری از افراد به ویژه کارگران فصلی و افرادی که شغل آنان با کرونا گره خورده است حتی توان مایحتاج و معیشت روزانه خود را ندارند و روز به روز دستانش خالی‌تر و شرمنده خانواده خود می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حال خبرنگار شبستان پای درد و دل برخی از افراد ناتوان و کارگران فصلی و افرادی که به خاطر ویروس منحوس کرونا شغل خود را از دست دادند نشسته است و شما مخاطبان را به این گفتگو دعوت می‌کند.

دو سوم کارمندان هتل‌های همدان بیکار شدند

رئیس انجمن هتلداران استان همدان با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به صنعت گردشگری استان همدان وارد کرده است عنوان کرد:کرونا بیش‌ترین آسیب را به بخش گردشگری وارد کرده و صنعت نیمه فعال گردشگری استان دوران خاموش خود را سپری می‌کند.

منصور شعبانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارمندان هتل‌های استان همدان کار خود را از دست دادند عنوان کرد: بیش از دو سوم کارمندان هتل‌های همدان به دلیل شیوع کرونا و با تعطیلی این مراکز کار خود را از دست دادند و تعدادی از هتل‌ها هم تغییر کاربری دادند.

کرونا باعث شده است روز به روز ناامیدتر بشوم

یکی از کارگران هتل‌های همدان با بیان اینکه سرپرست خانواده هستم وچندین سال است که همسرم را ازدست دادم برای معیشت فرزندان مشغول به کار درهتلی در همدان شدم بیان کرد: چندین سال است که در این هتل مشغول به کار بودم و از آن جایی که نیاز مبرمی به این کار داشتم به دنبال بیمه خود نبودم وگرفتن حقوقی هر چند ناچیز بسنده می‌کردم.

زهراکبری ادامه داد: هر چند قبل از کرونا اوضاع اقتصادی خوبی نداشتم اما با آمدن ویروس منحوس کرونا کار خود را از دست دادم ودر دنیای بی‌کسی و قرض و وام‌ها و خرج‌های زندگی خودم و فرزندانمان تنها ماندم.

وی افزود: با گذشت هشت ماه از شیوع ویروس کرونا و بیکاری نتوانستم شغلی برای خود پیدا کنم و هر روز نا امیدتر از روز قبل و با چشم‌های شرمگین به خانه برمی‌گردم.

اکبری گفت: با تعطیلی مدارس و لزوم استفاده دانش آموزان از گوشی‌های هوشمند مشکلم دو چندان شد و دیگر نمیدانم با این وضع اقتصادی چگونه ادامه زندگی دهم.

خبری از بیمه بیکاری و کرونایی برای اکثر کارگران نیست

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان همدان با بیان اینکه بیشتر کارگران هیچ گونه بیمه‌ایی تاکنون دریافت نکردند عنوان کرد: با توجه به بحران کرونا بسیاری از کارگران و اصناف همدان دچار آسیب جدی در حوزه خود شدند.

محسنی با اشاره به نزدیک بودن فصل سرما و بیکاری مجدد بسیاری کارگران ساختمانی بیان کرد: در بحران کرونا بسیاری از کارگران روز کار، شغل خود را از دست دادند و شاهد بحران جدی مالی و روانی در بین این قشر زحمتکش بودیم که با توجه فرا رسیدن فصل سرما تعداد بیشتری از کارگران کار خود را از دست خواهند داد.

وی افزود: بیکاری این تعداد از کارگران در مشاغل مختلف زمینه ساز مشکلات برای آنها و خانواده‌هایشان خواهد شد و از مسولین استانی همدان می‌خواهم با توجه به شرایط سخت اقتصادی که درآن قرار داریم این قشر را حمایت کنند.

محسنی در پاسخ خبرنگار ما مبنی بر این که چه تعداد کارگر کار را از دست دادند گفت: آمار دقیقی نداریم اما تعداد خیلی زیاد است و میزان بیکاری که اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان همدان آن را 6.2درصد اعلام کاملا اشتباه است و درصد بالاتری در استان همدان بیکار وجود دارد .

شرمنده خانواده هستم دیگر نمیتوانم ادامه بدهم

یکی از کارگران فصلی که در گوشه ای از خیابان در انتظار روزکاری بود،که بتواند هفته خود را با حقوق ناچیز کارفرما بگذارند گفت: اگرچه می‌دانم هیچ وقت مشکلات ما برای دولت و مسولین اهمیتی نداشته اما مصاحبه می‌کنم.

یوسفی گفت: 17 سال نگهبان یکی از مراکز خرید همدان بودم که به دلیل وجود شرایط بد اقتصادی و کرونایی مدیرمرکز خرید دیگر نمی‌توانست حقوق کارگران را پرداخت کند و عذر بسیاری از کارگرانش را خواست ومن بیکار شدم.

وی ادامه داد: به دلیل نداشتن سواد کافی نتوانستم کاری پیدا کنم وکارگر شدم اما به دلیل کرونا هیچ کاری نیست و من روز به روز دستانم خالی‌تر می‌شود و شرمنده خانواده هستم اگر این وضع ادامه پیدا قطعا نمی‌توانم ادامه بدم.

یوسفی مطرح کرد: از مسولین در خواست دارم حال کارگران را درک کنند و آنها را مورد حمایت خود قرار دهند چرا که بسیاری از کارگران در این شرایط اقتصادی دیگر سفره ایی ندارند که به کوچک شدن آن قانع باشند.

افزایش نرخ‌های مصوب توسط انجمن عکاسان به روز رسانی نمی‌شود

یک آتلیه دار همدان با بیان اینکه افزایش نرخ‌های مصوب توسط انجمن عکاسان به روز رسانی نمی‌شود مطرح کرد: با توجه به افزایش نجومی قیمت و عدم پیگری و حمایت انجمن عکاسان، عکاسان همدانی به شدت ضرر خواهند کرد.

وی با اینکه بحران کرونا آسیب جدی به عکاسان همدانی وارد کرد است بیان کرد: از شیوع کرونا هشت ماه است که می‌گذرد و به جرات می‌توانم بگویم که در این مدت هیچ گونه درآمدی نداشتیم.

جلیلیان در ادامه گفت: متاسفانه صنف عکاسان همدان نمی‌توانند عضو صندوق هنر بشوند و فقط عکاسانی می‌توانند عضو این صندوق شوند که گواهینامه کاری خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.

این آتلیه دار جوان همدانی با بیان اینکه هیچ گونه بیمه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد بیان کرد: متاسفانه بیشتر عکاسان همدانی بیمه نیستند و تا کنون هیچ گونه وام و تسهیلات کرونایی را دریافت نکردیم.

مسئول اتحادیه عکاسان ‌‌وتصویر برداران استان همدان با بیان اینکه ویروس کرونا تاثیر به سزایی در بیکاری عکاسان وتصویربرداران همدانی داشته است عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از تجمعات وجشن‌ها و مراسم‌ها در همه جای دنیا لغو شد واین امر موجب گردید بسیاری از صنوف از جمله عکاسان و‌تصویر برداران کار خود را از دست داده و در اوضاع نابسمانی اقتصادی روزگار خود را به سختی سپری کنند.

شرایط سخت اقتصادی و کرونا موجب تعدیل نیر‌‌و گردید

علی رشیدی گفت: بسیاری از عکاسان وتصویر برداران به دلیل شرایط بد اقتصادی که در آن قرار گرفتیم متاسفانه نتوانستند نیروهای خود را حفظ کنند و مجبور به تعدیل آن ها شدند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از عکاسان تحت پوشش بیمه نیستند عنوان کرد: متاسفانه هیچ یک از عکاسان وتصویر برداران تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و صندوق هنر پذیرای عکاسان و تصویر برداران نیست.

جلیلیان در ادامه مطرح کرد:عدم حمایت از این واحد صنفی، منجر به ورشکستگی و تعطیلی تعداد کثیری از واحدهای عکاسی جدید‌ التاسیس و بسا قدیمی گشته است.

رشیدی ادامه داد: تعداد کمی از عکاسان وتصویر برداران همدانی موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شدند که با توجه به گرانی تجهیزات عکاسی این وام مناسب برای خرید ادوات دوربین و تجهیزات نمی‌باشد و افرادی که آن را دریافت کردند برای گذراندن امور زندگی از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش شبستان: همانطور که اشاره شد شیوه‌های کار تغییر کرده است؛ در این شرایط نیاز است که یک ایده بزرگتر مطرح شود و به جای شروع کسب و کارهای کوچکتر سرمایه‌ها روی کار بزرگتر متمرکز شوند.یک ایده کامل در شرایطی بحرانی مثل کرونابا نیروی انسانی متخصص و تلفیق سرمایه های مالی می تواند به هدف برسد.

گزارش: سمیرا قادری

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاثیر کرونا بر مشاغل تغییر کاربری استان همدان خود را از دست دادند بسیاری از کارگران کار خود را از دست خود را از دست عکاسان همدان ویروس کرونا استان همدان هیچ گونه هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت

مدتی است شرکت فروسیلیس ملایر در استان همدان تعطیل شده است و این تعطیلی منجر به بیکار شدن کارکنان و کارگران شده و آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

شهروند خبرنگار‌های ما با ارسال پیام‌هایی از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار‌ها
باسلام، تعطیلی شرکت‌های فروسیلیس ملایر در استان همدان از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ موجب بیکار شدن هزار کارگر در اول سال شده است خواهش میکنم مشکل کارکنان و کارگران این شرکت‌ها را پیگیری کنید.

سلام وقت شما بخیر؛ شهرک صنعتی امام رضا (ع) که بیش از ۱۰۰۰ کارگر دارد به دلیل گران شدن تعرفه برق بیش از یک هفته است که تعطیل شده و کارگران بیکار شده اند خواهش میکنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت