Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه همزمان با ۲۴ اکتبر روز ملل متحد عنوان کرد: سازمان ملل متحد در پی جنگ ها، نزاع و درگیری و کشتار میلیون ها انسان، به عنوان یگانه راه حل مبتنی بر سازوکارهای پذیرفته شده مجموعه ملل مهم جهان به منظور حفاظت از نسل های آینده از بلای جنگهای ویرانگر و خانمان سوز که در مقاطع کوتاه جامعه بشری را با انواع مصایب پرشمار و غیرقابل جبران و غیرقابل بیان روبرو ساخت، با تلاش ها و با اهدافی متعالی و صلح جویانه و به منظور پاسداشت ارزشهای انسانی، حقوق اولیه و اساسی انسان ها در هر کجای جهان پا به عرصه وجود نهاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اهدافی والا و بنیادین برای حفظ عدالت و احترام به تمامی معاهدات و حقوق بین المللی و تلاشی برای ارتقای جایگاه اجتماعی، زندگی برتر و آزادی و عدالت برای همگان و زیستنی صلح آمیز و گامی بلند برای حفظ امنیت و ثبات پایدار و توسل به تمامی ابزارهای مشروع به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی ملل گوناگون و بدین سان در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۵ منشور ملل متحد با هزاران امید و آرزو در پی قرن ها کشتار میلیون ها زن و مرد و کودک بخصوص در قاره اروپا لازم الاجرا شد. 

سفیر ایران در فرانسه بیان کرد: ۲۴ اکتبر، "روز ملل متحد" را گرامی می داریم و آن را بهانه ای می سازیم برای باز اندیشیدنی دگربار پیرامون اهداف والای تاسیس سازمان ملل و تصویب منشور ملل متحد و نقد منصفانه عملکرد این سازمان و اهداف اعلامی آن و آنچه از آن روز تا به امروز بر ما مردم جهان گذشته است، آنچه بود و آنچه شد و آنچه باید باشد. بی شک خیزش و رستاخیزی دیگر برای توان بخشی به این سازمان و بازنگری عملکرد آن در روزگار پرآشوب کنونی و جهان "در حال گذاری" که به واسطه سیاست های برخی قدرت های جنگ افروز و زیاده خواه، از دامنه و کارآمدی آن به عمد و از سر آگاهی نااهلان زورمدار، بسیار کاسته شده است. 

 قاسمی افزود: ایالات متحده و برخی شرکای آن تاکنون با توجه به سیاست های مخرب یکجانبه گرایانه، سعی در تضعیف تمامی معاهدات بین المللی، نقش سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی داشته اند. همه ما جهانیان که در جهت تقویت جایگاه واقعی سازمان ملل، منشور ملل متحد را امضا کرده ایم، باید برای جلوگیری از تخریب و تضعیف این سازمان جهانی و در مخالفت با یکه تازی های ایالات متحده آمریکا کارزاری دراز مدت و همه جانبه را آغاز کنیم.

وی گفت: سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی در آید و باید هم راستای منافع صلح آمیز تمامی ملت های جهان، آزاد، مستحکم و اثربخش شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای مصراوی، سادات اونال نماینده ترکیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت، گفت: غزه با بدترین فاجعه ساخت بشر در دوران معاصر مواجه است.

وی افزود: آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حال حاضر با توجه به جنگ (رژیم) اسرائیل علیه غزه که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، بارقه امیدی است.

نماینده ترکیه اضافه کرد: آنروا نشان‌دهنده حق بازگشت و کرامت برای آوارگان فلسطینی است و ترکیه به حمایت از این آژانس در انجام وظایف خود ادامه خواهد داد.

پیش تر فیلیپ لازارینی رئیس آنروا گفته بود که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.

دیگر خبرها

  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • هرگونه تعرض به منافع‌مان را در داخل رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • به جهان بگوئید «ایران متجاوز نیست»؛ اسرائیل آنچه را که کاشت، درو کرد
  • به جهان بگوئید «ایران متجاوز نیست»/ اسرائیل آنچه را که کاشت، درو کرد