Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:42:50 GMT

کشت کلزا در شوشتر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۱۳۸۴

کشت کلزا در شوشتر آغاز شد

ایرج بادپیما روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : کشت این محصول تا پایان آبان ماه در اراضی کشاورزی شهرستان شوشتر ادامه دارد .
وی افزود : پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۱۶ هزار تن محصول از این سطح زیر کشت از کشاورزان شوشتر خریداری شود.

مدیرجهادکشاورزی شوشتر ادامه داد : شوشتر در کشت و تولید دانه روغنی کلزا رتبه دوم استان خوزستان را دارد و پارسال بیش از ۶ هزار تن کلزا در این شهرستان خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : ارقام کشت شده محصول کلزا در این شهرستان  هایولا ۵۰ و تراپر آلمانی می باشند.

روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه ای بالایی برخوردار است و بین ارقام آن و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب مشاهده می‌شود.

برداشت کلزا در شهرستان شوشتر از نیمه دوم فروردین شروع و تا نیمه نخست اردیبهشت ادامه می‌یابد.
کلزا از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف به نسبت وسیعی از سازگاری اقلیمی است.
دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است.
شوشتر از قطب‌های مهم کشاورزی در استان خوزستان است و سالانه حدود ۵۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی از سطح ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم  آن برداشت می‌شود.

برچسب‌ها کشاورزی شوشتر کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی شوشتر کلزا کشاورزی شوشتر کلزا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر

حسین نیکفرجام در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل کشت و زرع در گیلان اظهار کرد: تاکنون ۹۸ درصد شالیزارهای رودسر اجرای شخم اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار شالیزار است، افزود: حدود ۷۰ درصد از شالیزارهای شهرستان رودسر خزانه گیری و یک درصد نشاء کاری شده است.

نیکفرجام میزان کود تأمین شده برای شهرستان تا پایان فروردین ۴۰۵۹ تن و میزان کود جذب شده توسط کشاورزان را ۴۰۳۲ تن برای زراعی و باغی اعلام کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رودسر تصریح کرد: برنج محصول استراتژیک شهرستان رودسر محسوب شده و این شهرستان رتبه ششم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شالیکاران زحمت کش برای کشت این محصول با اهمیت علاوه بر بهره گیری از تجربه باید به توصیه‌های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی برای برخورداری از فصل زراعی بدون دردسر توجه کنند تا محصولی بیشتر و با کیفیت تولید شود.

نیکفرجام تصریح کرد: خزانه گیری برنج یکی از مهمترین مراحل شالیکاری به شمار می‌رود، کشت برنج که با خزانه گیری برای جوانه زدن بذرها آغاز می‌شود باید با انتخاب بذرهای مناسب، به موقع و در دمای مساعد همراه باشد.


کد خبر 6084923

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل