Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز در گزارشی به آمار نگران‌کننده کرونا در موج سوم این بیماری پرداخته است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

انگار باید خودمان را برای روزهای تلخ‌تری هم آماده کنیم و شاید تا روزهای هولناکی که وزیر بهداشت خطر رسیدن آن را هشدار داده بود، فاصله چندانی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین هفته قبل بود که دکتر نمکی با گلایه شدید از بی‌توجهی‌ها به کرونا، برای همه خط و نشان کشید و گفت: «اگر با اپیدمی کرونا، درست مقابله نشود باید از ته رودخانه، جنازه جمع کنیم». این حرف‌های بی‌تعارف دکتر نمکی، اگرچه واکنش‌ها و انتقادهایی را از جانب برخی مسئولان دولتی به همراه داشت، اما هرچه بیشتر می‌گذرد صحت و دقت آن بیشتر آشکار می‌شود.

رسیدن تعداد بدحالان به مرز ۵ هزار نفر

طی روزهای اخیر، بارها و بارهار آمار فوت‌شدگان و مبتلایان رکورد شکسته است و در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته هم بار دیگر این رکوردشکنی تکرار شد: ۶ هزار و ۱۳۴ مبتلای جدید. در کنار این آمار، تعداد ۳۳۵ فوتی در یک روز هم عددی ترسناک بود که اگرچه رکورد را نشکست اما برای پنجمین روز متوالی، رقم بیش از ۳۰۰ جان‌باخته در کشور را ثبت کرد. اما در کنار این دو آمار، اعداد ترسناک دیگری هم طی روزهای اخیر ثبت شده که شاید کمتر به آن توجه شده است: «تعداد موارد حاد و شدید». روز گذشته آمار کرونایی‌های با وضعیت حاد و شدید، ۴ هزار و ۹۳۳ بیمار اعلام شد؛ عددی که نسبت به روزهای قبل افزایش یافت و روند صعودی خود را حفظ کرد. و نکته تلخ این‌که، بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت حدود ۵۰ درصد این بیماران بدحال، توان مقابله با کرونا را نخواهند داشت و جان خود را از دست می‌دهند.

بیماران دیر مراجعه می‌کنند

دکتر «جان‌بابایی» معاون وزیر بهداشت هم در این باره هشدار داده و گفته است: «متأسفانه در دو سه هفته‌‌ای که روند صعودی داشته‌‌ایم، تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است؛ یکی از دلایلش این است که بیماران دیرتر مراجعه می‌‌کنند، بنابراین درخواست ما این است که اگرچه بیماران در اکثر موارد با یک درمان مناسب بهبود می‌‌یابند اما باید زود به پزشک مراجعه کنند و بسته درمانی را زودتر دریافت کنند تا به وضعیت بدتری دچار نشوند». 

ابتلا به کرونا خانوادگی شده است

از ویژگی‌های موج سوم کرونا، ابتلای خانوادگی آن است که از بی‌توجهی خانواده‌ها به رعایت قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی در منزل حکایت دارد. به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، «در موج جدید کرونا موارد زیادی داریم که چندنفر از اعضای یک خانواده به صورت همزمان در بیمارستان بستری هستند و این نشان می‌‌دهد که قرنطینه در مواردی که نیاز به بستری بیمار نیست، رعایت نمی‌‌شود». «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران هم در این باره گفته است: «هم‌اکنون در تهران با حجم قابل توجهی از خوشه‌های ابتلای خانوادگی مواجه هستیم شاید در پیک اول و دوم با این پدیده کمتر روبه‌رو بودیم، اما اکنون در بسیاری از موارد پدر، مادر خانواده همراه با فرزندان به ما مراجعه می‌کنند».

جولان بمب‌های ویروسی در جامعه

دو شب قبل بود که دکتر «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزیر بهداشت هم در گفت‌وگوی ویژه خبری، شرایط کشور در مواجهه با موج سوم کرونا را نگران‌کننده توصیف کرد که اهم آن به این شرح است:

- خیز جدید کرونا در دنیا شروع شده، هم‌اکنون این بیماری واکسن و درمان مشخصی ندارد و تنها راه تاخت و تاز آن، نادیده گرفتن و عادی سازی شرایط است.

- در خیز جدید کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم بسیار کم شده است. بیش از نیمی از مردم(۵۸ درصد) دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند اما در قبال افرادی که شیوه‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند باید فرایندهایی را تعریف کنیم تا افراد ملزم به رعایت آن شوند. حتماً باید با اشد مجازات با آن‌ها برخورد کرد، چون مثل بمب ویروسی در جامعه هستند.

اعمال محدودیت در ۴۳ شهر بحرانی

در همین حال روز پنج‌شنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد از روز دوشنبه تا پایان آبان نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام شود. همچنین در ۴۳ شهرستان با وضعیت بحرانی، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال خواهد شد که در صورت لزوم در هفته آینده نیز ادامه می یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت بهداشت رعایت پروتکل ها موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.



باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • مسیح مهاجری: اول تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن کنید بعد جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • مسیح مهاجری: تا وقتی تکلیف واعظ توهین کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی توانید جامعه را ملتزم به رعایت حجاب کنید
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی