Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان بازار سرمایه یکی از دلایل نزول شاخص کل بورس را نزدیک شدن به تحولات انتخاباتی آمریکا می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، روند نزولی بورس همچنان ادامه دارد تا ساعت 10 امروز شاخص کل بورس با 33 هزار 139 واحد کاهش به یک میلیون و 379 هزار و 215 واحد رسید که پس از شروع ریزش بورس از اوایل تیرماه، این مقدار کمترین میزان شاخص بوده که با از دست دادن محدود یک میلیون و چهارصد هزار به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم وزن نیز امروز با 3448 واحد کاهش به 390 هزار و 432 واحد رسیده که نسبت به روز  قبل 0/88 درصد کاهش داشته است.

تاکنون موثرترین نمادها بر شاخص کل، نمادهای فولاد، فملی، شپنا، کگل و شتران بوده‌اند همچنین پربیننده‌ترین نمادهای نیز خودرو، فملی،شپنا و فولاد بوده‌اند.

تعادل نسبی بازار نسبت به روزهای منفی گذشته

در حال حاضر حجم فروش بسیاری از نمادها بالا بوده که سهامداران به دلیل ترس از ادامه روند نزولی بازار اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند.

از سوی دیگر بسیاری از خریداران با رسیدن برخی نمادهای اثرگذار و شاخص بورس به کمترین قیمت‌های یک سال اخیر، اقدام به خرید حجم بالایی از آن کرده‌اند.

علاوه‌بر این امیدواری بخشی از سهامداران به بازگشت بازار نیز موجب کاهش حجم صف‌های فروش شده و بخشی از سهامداران تنها نظاره‌گر بازار بوده و برای خرید یا فروش اقدامی نکرده‌اند.

در مجموع دلایل فوق نشان می‌دهد که بازار نسبت به روزهای منفی گذشته تعادل بیشتری داشته و این موضوع خود را بیش از گذشته در صف‌های فروش نشان داده است.

حتی برخی از کارشناسان بازار  معتقدند که محدوده یک میلیون و سیصد هزار برای حمایت و بازگشت بازار بسیار مناسب بوده و روند فعلی نیز برای آغاز صعود در کوتاه مدت بسیار مناسب است.

تفاوتی بین ترامپ و بایدن وجود ندارد

کارشناسان بازار سرمایه یکی از دلایل نزول شاخص کل بورس را نزدیک شدن به تحولات انتخاباتی آمریکا می‌دانند که قرار است 13 آبان ماه برگزار شود. ولی نادی قمی کارشناس بازار سرمایه معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از منابع اصلی نااطمینانی در بازارهای مختلف از جمله سهام است که این اتفاق محدود به ایران نبوده است. این اتفاق باعث شده تا نوسان‌پذیری بازار سهام افزایش یابد.

این درحالی است که بررسی مناظره‌ها و اظهارات جو بایدن و دونالد ترامپ نشان می‌دهد که هر دو کاندیدای انتخابات آمریکا رویکرد مشابهی نسبت به مواضع و شرایط کشورمان دارند.

هر دو نامزدمشکل انتخاباتی با الفاظ تند ایران را به برخورد تهدید می‌کنند و در این مواضع از یکدیگر گوی سبقت را ربوده‌اند. تنها بایدن، ترامپ را در مهار کردن ایران ناکارآمد جلوه می‌دهد.

این رفتارهای دو کاندیدا نشان می‌دهد که شرایط برای اقتصاد ایران پس از انتخابات آمریکا تغییری نخواهد کرد و تنها باید به حل مشکلات اقتصادی از طریق توان داخلی اقدام کنیم.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا بازار سرمایه شاخص کل بورس تهران یک میلیون شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار