Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:09:32 GMT

کاهش 30 درصدی جرایم شکار و صید غیر مجاز در ایلام

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۱۸۱۲

کاهش 30 درصدی جرایم شکار و صید غیر مجاز در ایلام

حسین خالقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 39 شکارچی غیر مجاز در سطح این شهرستان دستگیر شده که  این تعداد نسبت به سال قبل با توجه به حضور شبانه روزی یگان حفاظت این اداره در استان 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: روز گذشته مأمورین یگان حفاظت این اداره، حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده کولگ به منظور جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، موفق به دستگیری شکارچیان متخلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام اظهار داشت: در این زمینه 5 نفر متخلف در حین شروع به شکار دستگیر شده و از متخلفین مذکور، سه قبضه سلاح گلوله زنی کشف شد.

خالقی ادامه داد: شکارچیان غیر مجاز پس از تشکیل پرونده به جرم شروع به شکار حیوانات، به مراجع قضایی معرفی شدند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایلام بیان داشت: خوشبختانه توجه مردم این استان به رعایت مسایل زیست محیطی به ویژه حیات وحش در سال‌های گذشته بسیار بیشتر شده و همکاری مناسب و گسترده‌تری با یگان حفاظت محیط زیست دارند.

گفتنی است، 37 گونه پستاندار، 183 گونه پرنده، 59 گونه دوزیست و 34 گونه ماهی تاکنون در عرصه‌های طبیعی استان ایلام شناسایی شده است.

انتهای پیام/ 970821

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست ایلام شکار صید غیرمجاز حفاظت محیط زیست غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • شناسایی مراکز غیر مجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست