Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@10:41:08 GMT

۳۰ درصد از واحدهای صنعتی لرستان فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۱۹۶۱

۳۰ درصد از واحدهای صنعتی لرستان فعال می‌شود

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: بالغ بر ۳۷۰ صنایع در شهرک‌های صنعتی لرستان مستقر شده که از این تعداد ۷۰ درصد فعال و ۳۰ درصد غیرفعال‌اند. - اخبار استانها -

بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار داشت: در راستای حمایت و تحقق پیام سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، در سال جدید با تلاشی مضاعف و در ادامه روند رشد تولید و اشتغال در صدد هستیم در مسیر توسعه کشور گام‌‌های بلندتر و موثرتری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان لرستان دارای 26 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی به مصوب هزار و 600 هکتار است که از این تعداد  یک منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ازنا و  شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی لرستان است که به صورت خصوصی اداره می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: از تعداد 26 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه 18 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه  فعال و آمادگی استقرار واحدهای صنعتی را در خود دارند.

وی بیان کرد: مجموع هزار و 600 هکتار شهرک در استان لرستان در مقایسه با شهرهای مجاور بسیار کمتر است که این امر نشان می‌دهد استان لرستان تقریبا استان صنعتی محسوب نمی‌شود.

مشکلات واحدهای تولیدی بروجرد بررسی می‌شود‌‌تملک بانک‌ها بر 1718 واحد تولیدی‌/ 7 دستور رئیس‌‌جمهور‌ ‌‌برای برگرداندن همه واحدهای تولیدی ‌به شبکه اشتغالمعاون استاندار قزوین: واحدهای تولیدی اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را تامین می‌کنند

رازانی گفت: در استان لرستان تاکنون هزار و260  پروانه بهره‌برداری برای صنایع صادر شده که بالغ بر 370 صنایع در شهرک‌های صنعتی مستقر شده که از این تعداد 70 درصد فعال و 30 درصد غیرفعال‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد واحدهای راکد به چرخه تولید تصریح کرد:24 واحد راکد در سال 97، سال گذشته 31واحد که مطلقا تعطیل بودند به چرخه تولید برگشتند و برنامه امسال نیز جهت فعال سازی واحدهای راکد در شهرک‌‌های صنعتی حدود 30 واحد برنامه‌ریزی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی اظهارداشت: واحدهایی که مشکل نقدینگی داشته باشند برای تجهیز و نوسازی خط تولید و یا سرمایه در گردش از طریق طرح رونق به بانک‌های عامل معرفی  و به هر میزان تسهیلات نیاز داشته باشند دریافت می‌کنند، برخی از واحدهایی که مشکل شرکا دارند نیز از طریق قضایی مشکل آنها حل و فصل می‌شود، برخی  دیگر از واحدها تولید کردند ولی محصولشان در بازار عرضه نمی‌شود که با بهبود فرآیند کمک کرده‌ایم محصول با کیفیتی تولید کنند که به راحتی در بازار عرضه شود. 

وی افزود: از نرم  حدود 92 درصد صنایع کوچک و متوسط کشور استان لرستان 96 درصد صنایع کوچک و متوسط دارد که نشان می‌دهد تعداد صنایع بزرگ استان کم است. 

رازانی عنوان کرد: یکی ازاقدامات بسیار خوب شرکت شهرک‌های صنعتی حمایت از توسعه خوشه‌های کسب و کار است که در همین راستا 16 خوشه کسب و کار در سال 95 مطالعه شده که از این تعداد در حال حاضر خوشه عسل، آبزی‌پروی و فرش در حال توسعه‌اند که امیدواریم با توسعه این کسب و کارها که کسب و کارهای کاربراند نه سرمایه بر به اشتغال خانگی، صنایع کوچک و متوسط کمک کنند.

انتهای پیام/645/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت شهرک های صنعتی صنعتی لرستان استان لرستان منطقه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم رونق تولید در سال جاری گفت: لازم است بهره‌برداری از معدن تاش طی سال جاری تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در دیدار مدیر عامل شرکت آلومینای ایران اظهار کرد: رشد ظرفیت اسمی صنایع استان به ویژه آلومینای ایران و کارخانه‌ی آلومینای جاجرم را در سال جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت زیرا این عامل در تحقق شعار سال کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی تحقق و تقویت کشور با ارتقای شاخص‌های اقتصادی را تنها از طریق افزایش تولید، ممکن دانست و افزود: برای این مهم باید صنایع بیش از ظرفیت اسمی خود کار کنند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صنایع راکد را باید فعال کنیم و صنایع نیمه فعال را به تولید واقعی باز گردانیم.

حسین‌نژاد دلیل وجود جمعیت و ماندگاری مردم در منطقه کویری جاجرم را وجود صنایع آلومینا دانست و گفت: امیدواریم در سال جدید استفاده‌ی کارخانه آلومینا از معدن تاش نیز تعیین تکلیف نهایی شود.

کد خبر 744850

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بهره‌برداری از معدن تاش تعیین تکلیف شود
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • ۳ هزار سند مالکیت واحدهای صنعتی استان تهران صادر شد
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو