Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام اتمام یک میلیون و ۳۵۵۰۰۰ مسکن مهر در دولت تدبیر و امید، تعهد وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰۰۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان۱۴۰۰، آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای مسکن ملی به دستور رییس جمهور بخشی از اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اهم اخبار حوزه مسکن در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اتمام یک میلیون و ۳۵۵۰۰۰ مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای مسکونی ملی، حوزه مسکن را پیشران بسیار مهم بخش گسترده‌‌ای از صنایع کشور برشمرد و تاکید کرد، تکمیل طرح‌های این حوزه با توجه به نقش مهم آن در عرصه اشتغال‌زایی، باید تا پایان دولت دوازدهم، با شتاب ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعهد وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰۰۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان۱۴۰۰

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در روزهای آتی با حضور رییس‌جمهور خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰هزار واحد مسکن ملی تا پایان ۱۴۰۰ به شرط همکاری پذیرفته‌شدگان، متعهد است. اسلامی گفت: دستورالعمل و شیوه نامه ای تنظیم شده که بر اساس آن، صاحبان خانه های خالی و یا نیمه تمام می توانند در طرح اقدام ملی مسکن وارد شوند و واحدهایشان راعرضه کنند. در مقابل وزارت ره و شهرسازی، زمین مرغوب در اختیار این عده قرار می دهد تا جریان تولید و عرضه مسکن تداوم یابد.

استانداران جریان تولید مسکن را رهبری کنند

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۵۰۹ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر از شکل‌گیری جریان پایدار تولید مسکن در کشور خبر داد.

حمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه امروز شاهد فعالیت خط تولید پیوسته مسکن هستیم، آن را نشانگر یک جریان پایدار تولید مسکن دانست و گفت: امروز از نقطه آغاز یعنی تهیه نقشه و زمین تا ساز و کار ساخت، تعیین و معرفی متقاضی، اجرا، اتمام و تحویل پروژه را شاهد هستیم. این یکی از مهم‌ترین اهدافی بود که ما با تدبیر دولت دنبال کردیم تا بتوانیم جریان تولید مسکن را با مصون‌سازی از همه آفت‌هایی که کشور را تهدید می‌کند ایجاد کنیم.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۶۹۰۰۰ مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با سایر وزارتخانه‌ها

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان جزئیات افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن را که با حضور رییس‌جمهوری در اول آبان‌ماه انجام می‌شود، تشریح کرد و از تعیین‌‌تکلیف نهایی ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی در قالب واگذاری گروهی زمین و یا معرفی افراد به پروژه‌های آغاز شده و در حال ساخت خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰۰۰۰ مسکن ملی در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.

طاهرخانی، مجموع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید که ساخت آن شروع شده را ۱۲۰ هزار واحد عنوان و اعلام کرد: سعی کرده‌ایم طرح اقدام ملی در اراضی بدون مشکل که به خدمات پایه دسترسی دارند، ساخته شود. تمرکز ما در مسکن مهر، در ساخت واحد است و قرار نیست مانند مسکن مهر، زیرساخت‌های سکونتی را هم تأمین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان آورده متقاضیان طرح ملی مسکن گفت: بر اساس آخرین برآوردها، ساخت واحد با متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ درصد افزایش انجام خواهد شد و این رقم به پیمانکاران ابلاغ شده است.

آغاز احداث ۱۰۰۰ واحد مسکن ملی در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آخرین آمار درباره میزان و حجم ریالی واریز آورده اولیه متقاضیان این طرح در شهرهای کوچک را اعلام کرد.

بنا بر اعلام حق‌شناس تاکنون ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل آورده متقاضیان سپرده‌گذاری شده است که این اعتبارات برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی هزینه خواهد شد و در روند ساخت از اعتبارات و تسهیلات بانکی نیز استفاده می‌شود.

به گفته وی، افزایش سرعت روند واریز آورده اولیه طرح اقدام ملی مسکن به معنای شتاب‌گرفتن روند اجرای این طرح است و هر چه سریعتر متقاضیان اقدام به واریز آورده‌های خود کنند روند ساخت نیز سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

تدوین لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد و گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌های طرح اقدام ملی مسکن، نهایی و کامل خواهد شد.

بهره‌برداری از ۱۹۴۰۰۰ مسکن محرومان تا خرداد ۱۴۰۰

سهرابیمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری از ۱۹۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان تا خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد در همکاری بنیاد با سازمان برنامه و بودجه، تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازار مسکن ساخت مسکن مسکن طرح اقدام ملی مسکن آغاز عملیات اجرایی وزیر راه و شهرسازی مسکن ملی تا پایان واحد مسکن ملی شهرهای جدید بهره برداری مسکن ملی تولید مسکن هزار واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی حریم ۳۰ متری تونل های ریلی منطقه 17 تهران در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است، اعلام کرد: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده در این منطقه، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۶ اردیبهشت و در حاشیه بازدید رئیس جمهور از محلات شهر تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط راه آهن در منطقه ۱۷ شهری تهران در سالهای گذشته به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، تصریح کرد: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تاکید قرار گرفت از جمله این موضوعات، ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد.

بذرپاش ادامه داد: در توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری هایی انجام شود.

بذرپاش افزود: هم اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می کنند. این حریم ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر