Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم صالحی عمرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۰۰ هزار دانشجو از دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و نظری جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور شده‌اند، بیان کرد: کار ثبت نام این دانشجویان در حال انجام است تا بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان جدید ثبت نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته ثبت نام شده‌اند، افزود: در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارتی رسالت اصلی خود را تربیت نیروی دارای مهارت اشتغال و علم می‌داند، ابراز داشت: در این راستا ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور وجود دارد.

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به چهار صورت دانشجو می‌پذیرد، افزود: دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار شاخه اصلی شامل کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته و پیوسته درس می‌خوانند که البته تاکید ما بر روی کاردانی ناپیوسته با ۹۰ رشته مختلف در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ۶۰ رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد، بیان کرد: ما دانش آموزان متوسطه و فنی حرفه‌ای را به سمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشویق می‌کنیم چرا که اولویت در این دانشگاه یادگیری مهارت‌های مرتبط با بازار کار محسوب می‌شود که می‌تواند در آینده شغلی شأن بسیار مفید باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود تا دانشجویان به صورت عملی کار را بیاموزند، تاکید کرد: سه هزار و ۶۰۰ کارگاه در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.

کد خبر 5055193

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشجویان ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه مجلس شورای اسلامی هفته ناجا سیستان و بلوچستان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • آغاز ثبت نام کنکور فنی و حرفه‌ای از نیمه دوم اردیبهشت ماه
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم