Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام بلندپایه امنیتی سودان از موافقت این کشور با قرار گرفتن نام حزب الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام بلندپایه امنیتی سودان در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: خارطوم درصدد است که چند سازمان تندرو از جمله حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنجاندن  نام حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی درچارچوب توافقات مرتبط با حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم آمریکا قرار دارد.

به دنبال اعلام عادی سازی روابط خارطوم تل آویو یک مقام آمریکایی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای العربیه اظهار داشت: سودان با درج نام حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی موافقت کرده است.

اقدام نیروهای سودانی برای تشکیل جبهه‌ای ضد عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

رئیس جمهور آمریکا دیروز ( جمعه ) پیش از اعلام خبر عادی سازی روابط خارطوم تل آویو ، رسما با حذف نام سودان از فهرست حامیان تروریسم موافقت کرد.

به نوشته رسانه‌های سودانی، حزب الله لبنان در سودان دفتر نمایندگی دارد.

ناظران تحولات سودان بر این باورند، درصورتی که دولت خارطوم حزب الله را به عنوان یک گروه تروریستی به رسمیت بشناسد، این جنبش مجبور است دفتر خود را در سودان تعطیل کند و این همان چیزی که سال هاست رژیم صهیونیستی به دنبال آن است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان اسرائیل کشور سودان حزب الله لبنان اسرائیل کشور سودان فهرست گروه های تروریستی حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به المپیک خنثی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پلیس فرانسه یک نوجوان 16 ساله را به ظن تدارک حمله تروریستی در بازی‌های المپیک پاریس بازداشت کرد.

به نقل از تسنیم بر اساس گزارش روزنامه Le Parisien؛ سرویس‌های اطلاعاتی به دلیل پایبندی نوجوان 16 ساله به اسلام‌گرایی افراطی او را تحت نظر گرفتند. او همچنین در پیام‌رسان تلگرام پیامی نوشت و به دنبال خرید مواد مورد نیاز برای ساخت کمربند انفجاری بود. او در این پیام‌ها اشاره کرده بود که می‌خواست به نام یکی از گروه‌های تروریستی بمیرد.

2 روز قبل مظنون در خانه پدر و مادرش دستگیر و در آنجا تفتیش شد. این نوجوان سپس به ایستگاه پلیس منتقل شد و در آنجا اعتراف کرد که می‌خواسته در جریان بازی‌های المپیک 2024 همراه با کمربند انفجاری دست به حمله بزند و وقتی بازداشت شود، بر اثر گلوله‌های پلیس جان خود را از دست بدهد.

در طول بازرسی، بازرسان اسناد دست‌نویس، از جمله سوگند وفاداری به یکی از گروه‌های تروریستی را پیدا کردند. گوشی تلفن همراه متهم کشف و ضبط و برای بررسی ارسال شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899456

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • آژیر خطر در «کزوویم» به صدا درآمد/ مقابله قسام با اشغالگران
  • اعلام اسامی ۳۰ بازیکن ایران برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • چهره منطقه پس از«طوفان الاقصی»و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد