Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، مجمع عمومی خود را از روز چهارشنبه تا روز جمعه برگزار کرد و تصمیم گرفت تا ایران و کره شمالی را در فهرست سیاه خود نگاه دارد و محدودیت‌های سخت‌تری بر کشورهایی که در زمینه پولشویی و تامین تروریسم همکاری نمی کنند، اعمال کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، گروه ویژه اقدام مالی پیش از این فرصتی را به ایران داه بود تا به FATF بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت روحانی نیز لوایح FATF را برای تصویب پیشنهاد داده بود که با مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد و بعد از آن FATF ایران را در لیست سیاه قرار داد.

بر اساس اعلام آسوشیتدپرس و رویترز، مارکوس پلیر، رئیس FATF گفت با توجه به اینکه وضعیت این دو کشور تغییر نکرده است، همچنان در فهرست سیاه می‌مانند. وی از تمامی کشورها و مقامات ناظر خواست تا اقدامات واکنشی موثر در مورد آنها اعمال کنند.

وی گفت کشورهایی نظیر کره شمالی و شبکه‌شان در دور زدن تحریم‌ها زیرک‌تر شده‌اند از این رو مقامات باید نیز زیرک‌تر شوند.

FATF بالغ بر 37 عضو دارد و ده کشور آن در فهرست خاکستری قرار دارند نظیر پاکستان، سوریه، یمن و پاناما.

* گروه اقدام مالی چیست؟

«گروه ویژه اقدام مالی» در سال ۱۹۸۹ در پاریس توسط سران گروه هشت (G8) و با مأموریت پولشویی تأسیس شد. سران گروه جی-۸ ضرورت تشکیل چنین نهادی را یکسان کردن مقررات بانکی و مبارزه با پولشویی عنوان کردند.

در سال ۲۰۰۱ و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، آنچه «تأمین مالی تروریسم» خوانده شده در دستور کار فعالیت‌های گروه ویژه اقدام مالی FATF قرار گرفت. نظارت بر عملکرد شبکه بانکی در سطح جهانی و در سطح کشورها رسالت اصلی FATF محسوب می‌شود.

با وجود این، مواضعی که مقام‌های آمریکایی ابراز می‌کنند نشان می‌دهد که آنها FATF را ابزار مناسبی برای اعمال هر چه موثر تحریم‌ها علیه کشورهای ناهمسو با سیاست‌های آمریکا می‌دانند. 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پولشویی تحریم گروه ویژه اقدام مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سرهنگ رضا همتی رئیس پلیس راهور کردستان اظهار کرد: از ساعت ۱۲ شب قبل اجرای مراسم توقف هرگونه وسائط نقلیه در مسیر برگزاری رژه ممنوع بوده و در صورت توقف با جرثقیل جابجا می گردند؛ از شهروندان درخواست نمود از پارک خودرو در مسیرهای اعلامی خودداری نمایند.

رئیس پلیس راهور کردستان در ادامه گفت: رانندگانی که از سمت میدان گاز و میدان شورا و شهرک پنج آذر قصد عزیمت به سمت مرکز شهر دارند، می‌توانند از کمربندی آبیدر، بلوار آزادگان، خیابان غفور، خیابان آبیدر و میدان مولوی کرد استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش تا پایان مراسم اعمال می‌شود، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در زمان اعمال محدودیت‌های ترافیکی همراهی خوبی را با پلیس داشته و رانندگان در زمان برگزاری مراسم از مسیرهای جایگزین برای تردد استفاده کنند تا از بروز گره‌های ترافیکی در حواشی مسیرهای برگزاری مراسم رژه جلوگیری شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895659

دیگر خبرها

  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی ویژه روز ارتش در ساری
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • بلومبرگ: بایدن بیشتر از ترامپ مخالف چین است