Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@08:35:57 GMT

فرق مسکن ملی با مسکن مهر چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۶۶۴

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ متر مربع زمین جانمایی شده است.

به گزارش تین نیوز، مسعود حق لطفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تفاوت طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر اظهار کرد: برای ثبت نام در پروژه مسکن مهر آورده متقاضی و آورده بانک که تقریبا به یک اندازه بود ملاک قرار می‌گرفت ولی در طرح اقدام ملی نحوه دریافت آورده این طور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرار است در اجرای طرح اقدام ملی مسکن دهک‌های پنج، شش و هفت جامعه که فاقد مسکن هستند خانه دار شوند، اظهار کرد: این در حالی است که مسکن مهر برای دهک‌های یک تا سه جامعه پیش بینی شده بود.

وی توضیح داد: تنها یک سوم مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام متقاضی در طرح اقدام ملی تسهیلات بانکی است و مابقی را ثبت نام کننده باید تامین کند.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده هر وقت متقاضی از ارائه منابع مالی قید شده در قرارداد و حتی پرداخت اقساط بانکی خود ممانعت کند، بلافاصله قرارداد وی لغو و نفر جدیدی جایگزین می شود.

حق لطفی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی زمین در چندین قالب از جمله اجاره ۹۹ ساله و قیمت کارشناسی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در اجاره ۹۹ ساله هیچ پولی برای زمین از متقاضی دریافت نمی شود ولی در روش دوم ۱۵ درصد مبلغ زمین از فرد گرفته و بعد از دو ماه تنفس برای ساخت تا ۱۰ سال امکان بازپرداخت قیمت کارشناسی زمین فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: در این طرح بیشتر تمرکز بر این است که مردم با سلیقه خودشان خانه‌ای که قرار است در آن زندگی کنند را بسازند و دولت کمتر در این خصوص دخالت کند.

وی اضافه کرد: بیشترین هدف دولت در اجرای طرح اقدام ملی تهیه زمین ارزان و ارائه تسهیلات به کسانی است متقاضی خانه دار شدن هستند.

وی افزود: در حال انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف هستیم که طبق آن تسهیلات و زمین را ما تامین کنیم و ساخت وساز را متقاضیان انجام دهند.

وی گفت: بدون شک با این شرایط واحدهای مسکونی ساخته شده هم از لحاظ کیفیت ساخت و هم امکانات شرایط بهتری از پروژه‌های مسکن مهر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با هدف متعادل شدن بازار مسکن اجرایی شده، افزود: ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی و به ویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا از ویژگی‌های اصلی این طرح است.

وی یادآور شد: تاکنون از حدود ۲۶ هزار نفر برای بهره‌مندی از این واحدهای مسکونی ثبت نام کرده‌اند که البته این ثبت نام‌شدگان در حال پالایش هستند و برخی از آنان در فرآیند ثبت نام قطعی از فهرست ثبت نام شدگان حذف خواهند شد و واجدان نهایی باقی خواهند ماند.

وی گفت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۱۲ متر مربع زمین جانمایی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد گفت: اجرای این چنین پروژه‌هایی فقط یک راهکار تسکین دهنده است تا به نیاز مسکن عده‌ای از اقشار متوسط و کم درآمد که امکان مشارکت در ساخت این مسکن‌ها را دارند، پاسخ داده شود.

حق لطفی افزود: برای آغار اجرا و ساخت پروژه‌ها لازم است افرادی که در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن واحد شرایط شناخته شده و پیامک دریافت کرده‌اند، نسبت به تکمیل مدارک و واریز وجه آورده خود اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسعود حق لطفی اجرای طرح اقدام ملی طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید هشتگرد مسکن مهر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   جلسه قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن در جغتای با حضور مدیر طرحهای هادی بازنگری و رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی و دهیاران وروسای شوراهای اسلامی شهرستان جغتای برگزارشد
  رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی در این مراسم با قدردانی از فرمانداری  و مجموعه بنیاد مسکن شهرستان جغتای که با همت خود در بحث واگذاری توانستند مقام اول واگذاری زمین را  در استان کسب کنند گفت : همه دهیاران  نسبت به ثبت نام افراد بدون مسکن و جوانان ۲۵سال به بالای مجرد برای دریافت زمین اقدام نمایند تا با اجرایی شدن نهضت ملی مسکن دیگر کسی بدون مسکن نباشد .
 مهر افزا گفت : در برخی از روستا که زمین برای ساخت مسکن وجود ندارد ولی در فاصله یک کیلومتری روستا زمین ملی و یا زمین اشخاص وجود داشته باشدمیتوان نسبت به ساخت مسکن اقدام کرد و با این کار در اینده مشکل توسعه روستا وجود نخواهد داشت و بحث مهاجرت وحاشیه نشینی از بین می رود.


در پایان جلسه مهندس مهر افزا مدیر طرحهای هادی بازنگری و رئیس توسعه طرحهای پایدار منظومه های روستایی خراسان رضوی به سوالات دهیاران واعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان جغتای پاسخ داد

دیگر خبرها

  • متقاضیان بومی منطقه؛ اولویت اول واگذاری زمین نهضت ملی مسکن
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار برگزار شد
  • اولویت امسال دولت واگذاری پروژه‌های مسکونی به مردم است
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • جزئیات تازه از پرونده زمین خواری مدیر یک شرکت خصوصی
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • مدیر شرکت خصوصی در اردبیل به اتهام زمین‌خواری روانه زندان شد
  • شکایت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری علیه زمین‌خواری در هیر
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند