Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در دیدار مدیرکل و مدیران اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت دهه وقف با وی هفته وقف را فرصتی برای بازنگری در وضعیت و ظرفیت‌های وقفیات و افزایش درآمدهای استان کرمان دانست و افزود: به رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا فرصت‌های بسیاری در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد مشاغل خرد به ویژه در روستاها وجود دارد و باید در خصوص جایگاه وقف در جامعه اقدامات مطالعاتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز ایجاد درآمد پایدار را از اولویت‌های اوقاف در این استان برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت موقوفات برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی از سیاست‌های سازمان اوقاف در کشور است و در این راستا در کرمان نیز افزایش بازدهی موقوفات از جمله باغ‌های پسته، پرورش دام‌های دارای نژاد اصیل، سند دار کردن موقوفات تاریخی و احیای موقافات تاریخی در دستور کار است.
حجت‌الاسلام جلالی افزود: کرونا مشکلات زیادی را برای درآمدهای وقف در استان ایجاد کرده اما به رغم این شرایط تاکنون بیش از ۱۱ هزار بسته معیشتی در قالب سه مرحله کمک مومنانه در اختیار محرومان قرار گرفته است.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی محمد جواد فدایی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی محمد جواد فدایی کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی محمد جواد فدایی کرمان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان

حمزه زاده در نشست شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان، روستای مدفون در دل کوه حیله ور را یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان اسکو و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت:تاکنون ۶۰ واحد کران در داخل این غار زیرزمینی کشف و از زیر گل و لای بیرون آمده و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مطالعاتی افزون بر ۲۰۰ واحد کران دیگر نیز شناسایی شود.

 وی گفت:با شناسایی کران‌های مدفون روستای حیله ور و جذب سرمایه گذاران خواهیم توانست نسبت به توسعه گردشگری و عمرانی کندوان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به ثبت جهانی گردشگری روستای کندوان بر لزوم اجرای سریع طرح جامع کندوان تاکید کرد و افزود:با اجرای طرح جامع کندوان ساماندهی این روستا سرعت بیشتری گرفته و شاهد استاتدارد سازی در ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود.

 حسین فیروزی یکی از تهدیدات و چالش‌های پیش روی کران‌های تاریخی کندوان را ورود خودرو‌های سبک و سنگین گردشگرات به داخل روستا عنوان کرد و افزود:لرزش و صدای این خودرو‌ها آسیب‌هایی به کران‌های سنگی کندوان وارد می‌کند که در این راستا طرح ایجاد پارکینگ خودرویی در بیرون از محوطه تاریخی روستا به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تدارک دیده شده است.

 وی همچنین ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده تاریخی روستای کندوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این روستا برشمرد و گفت:با اجرای سیاست‌های تشویقی برای روستائیان جهت تخریب سازه‌های جدید و انتقال آنها به روستای پایین دست خواهیم توانست تا حدودی از تغییر منظر تاریخی و هویت اصلی کندوان جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • احیای‌آب انبار تاریخی مریم آباد
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم