Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یاسین شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) صدقه جاریه یکی از مواردی است که با انجام دادن آن پرونده عمل انسان پس از مرگ بسته نمی‌شود و صدقه جاریه همانا سنت حسنه وقف است که بسیار پر ارزش درنزد ائمه(ع) است.

وی گفت: وقف برکات بسیار زیبایی دارد و نام انسان با وقف زنده می‌ماند و تا زمانی که موقوفه پابرجا است اجر و پاداش برای واقف نوشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس بیان کرد: شهرقدس و پلاک ۲۴ اصلی شامل موقوفه میرشکار بوده و حدود ۸۰ درصد مساحت شهرقدس را شامل شده است که بخش قابل توجهی از درآمد موقوفه طبق نیت واقف صرف عزاداری و روضه خوانی در قدس می‌شود.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی، ریاست سازمان اوقاف و نماینده ولی فقیه مجوزی مبنی بر جایگزینی توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی بین نیازمندان با توزیع اطعام از محل موقوفات عزاداری صادر کرد.

وی عنوان کرد: بر همین مبنا رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه طی چند مرحله توسط اداره اوقاف شهرستان قدس از ابتدای سال جاری انجام شده و در مجموع حدود ۴ هزار بسته غذایی با ارزش ریالی هر بسته ۵ میلیون ریال در میان خانواده‌های کمتر برخوردار شهرستان قدس توزیع شد و در ادامه سال نیز این برنامه وجود خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قدس با اشاره به بهترین نیت امروز برای واقفان و خیران خاطرنشان کرد: بهترین نیت نیاز امروز جامعه که خیران و واقفان می‌توانند قدمی در راستای آن بردارند مسئله ازدواج جوانان است که مشکلات متنوعی امروز در این مسیر وجود دارد.

انتهای پیام/ش/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مومنانه ازدواج جوانان قدس انسان یاسین شریفی وقف توزیع بسته معیشتی شهرستان قدس اداره اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رییس کمیته امداد امام خمینی ره سلماس با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در راستای کمک‌های مؤمنانه بوده است گفت: به مناسبت سال نو یک هزار و ۵٠٠بسته معیشتی بین مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح شهرستان سلماس توزیع شد.   وی با قدردانی از حمایت‌های خیرین و مراکز نیکوکاری از کمیته امداد در مناسبت‌های مختلف افزود: این بسته‌های معیشتی، شامل برنج، روغن، خرما، گوشت قرمز، ماکارونی و رب است.   وی ارزش هر بسته را ۱۵میلون ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از دو میلیارد و پانصد میلون تومان هزینه تهیه این بسته‌های معیشتی شده است.   رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سلماس تاکید کرد: این بسته‌های معیشتی که توسط خیرین تهیه شده، بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد با اولویت مناطق محروم و روستایی در سطح شهرستان توزیع شد

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • توزیع ۱.۲ میلیون غذای گرم میان نیازمندان خوزستانی
  • برپایی سفره‌های افطاری ساده در جوار ۷۴ امامزاده مازندران
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • توزیع دو هزار بسته معیشتی در تبریز
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بیرجند توزیع شد