Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@14:47:48 GMT

اعتراض روسیه به آلمان از جنس هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۷۰۱

ساعت 24-روسیه بخاطر مشارکت آلمان در یک "رزمایش آمادگی برای جنگ هسته‌ای" که آمریکا از روز 24 مهر آغاز کرده است، مراتب اعتراض خود را به این دولت اروپایی اعلام کرد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که وابسته نظامی سفارت آلمان در مسکو را احضار کرده است.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، موضع این وزارت در مورد شرکت طرف آلمانی در رزمایش ناتو با عنوان «گارد پایدار» که در آن بخشی از بکارگیری سلاح هسته ای تاکتیکی آمریکا تمرین شد به ارنست پتر هورن وابسته نظامی آلمان در روسیه ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه ها یک هفته پیش اعلام کردند که نیروهای هوایی آلمان و شرکای این کشور در ناتو در یک رزمایش مخفیانه تحت عنوان "بعد از ظهر ماندگار" در پایگاه نظامی نورونیخ در ایالت نوردراین -وستفالن در غرب آلمان شرکت می کنند تا مانورهای لازم در صورت وقوع جنگ هسته‌ای را تمرین کنند.

همزمان با آن، رزمایشی با عنوان «گارد پایدار» در بوچل واقع در منطقه  راینلاند-فالتس عملیات دفاع در برابر دشمن با شرکت نیروهای آلمانی برگزار شد و در پایگاه آمریکایی در این منطقه ۲۰ کلاهک هسته ای نگهداری می شود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: به وابسته نظامی آلمان در روسیه گفته شده است که شرکت پرسنل نظامی و هواپیماهای آلمان به عنوان یک کشور غیرهسته ای عضو ناتو در تمرینات سناریوی بکارگیری سلاح هسته ای نقض آشکار قرارداد عدم انتشار سلاح هسته ای است.

طرف روسی در آن دیدار خاطرنشان کرد که این گونه اقدامات حد نصابی که پس از آن ممکن است سلاح اتمی بکار گرفته شود را پایین می آورد و سبب افزایش تنش ها در خطوط حائل میان روسیه و ناتو می شود و بر سطح اعتماد در اروپا تاثیر منفی می گذارد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند

اندیشکده آمریکایی موسوم به «انستیتوی مطالعه جنگ» در گزارشی مدعی شد که روسیه در حال گسترش بخشی از ارتش خود با هدف کسب آمادگی برای یک جنگ در ابعاد بزرگ با ائتلاف ناتو است.

به گزارش مشرق، ارزیابی این اندیشکده که در واشنگتن دی.سی مستقر است، بعد از آن مطرح می‌شود که روزنامه روسی «ایزوستیا» که نزدیک به کرملین است، گزارشی را درباره برنامه وزارت دفاع روسیه برای گسترش منطقه نظامی جدیدالتاسیس «لنینگراد» منتشر کرد. این برنامه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه دسامبر در پاسخ به پیوستن فنلاند به ائتلاف ناتو اعلام شد.

منابع وزارت دفاع روسیه به ایزوستیا گفتند، ارتش این کشور در «جمهوری کارلیا» در شمال روسیه در مرز با فنلاند، یک یگان موشکی مجهز به موشک‌های بالستیک «اسکندر-ام» را تشکیل داده است. طبق این گزارش، روسیه تشکیل یک واحد مجهز به تانک را هم در نظر دارد، اما هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته است.

در ادامه گزارش روزنامه ایزوستیا آمده است، روسیه همچنین یک واحد جدید پدافند هوایی و نیروی هوایی را در این منطقه مستقر کرده است؛ واحدی که متشکل از چند هنگ سرباز، بمب‌افکن‌های سامانه‌های پدافند هوایی و سربازان مهندسی رادیویی است.

«ولادیمیر والویف» فرمانده سابق ناوگان بالتیک روسیه به روزنامه ایزوستیا گفت این تدارکات در پاسخ به پیوستن هلسینکی به ناتو و تقویت مواضع قوای روسی در جبهه غربی آنها اتخاذ شده‌اند.

والویف اظهار کرد: «اگر بدترین سناریو رخ دهد، این یگان موشکی ماموریت‌ برخورد با نیروهای ناتو را که تهدید ایجاد کرده‌اند، عملی خواهد کرد. حالا ما باید چشمانمان را به فنلاندی‌ها بدوزیم.»

ائتلاف ناتو به‌رغم هشدارهای روسیه درباره نادیده گرفتن منافع امنیتی خود توسط این ائتلاف‌، به سیاست تحریک‌آمیز گسترش خود ادامه داده و در پی پیوستن سوئد و فنلاند به این ائتلاف حالا تعداد اعضای آن به ۳۲ عضو رسیده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ماه گذشته میلادی در پاسخ به این سیاست از تشکیل ۲ ارتش و ۳۰ لشگر جدید در روسیه تا پایان سال جاری میلادی خبر داد. ارتش روسیه همچنین برنامه‌هایی را برای تغییر شکل مناطق نظامی مسکو و افزایش تعداد سربازانش از ۱.۲ میلیون نیرو به ۱.۵ میلیون نیرو اعلام کرده است.

پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده بود روسیه چشم به تصرف مناطقی فراتر از اوکراین و حمله به اعضای ناتو دارد. ولادیمیر پوتین این ادعاها را «بی‌اساس و پوچ» خوانده و رد کرده است. پوتین اما در موضعی که ابهام بیشتری را ایجاد کرد، بعد از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری اخیر روسیه درباره موضوع درگیری با ائتلاف ناتو، گفت: «هر چیزی ممکن است.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند