Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، سرمایه گذاران نباید منتظر حرکت چشمگیری در بازار طلا باشند زیرا قیمتها فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار در حال تحکیم هستند.

 بازار طلا همچنان در تلاش برای یافتن جهت حرکت مشخص است و در این بین، میان تحلیلگران بازار نظرات مختلفی وجود دارد و در مقابل، سرمایه گذاران خرد به شدت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند اما میزان علاقه به این بازار به پایینترین حد از ابتدای سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان حرکت قیمت و فضا در بازار طلا را دو گام به جلو و یک گام به عقب توصیف کرد و گفت: این نوسان تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ادامه خواهد داشت. برخی از سرمایه گذاران در آستانه انتخابات در حال نقد کردن داراییهایشان هستند اما سایرین از این که نیروی صعودی طلا از بین رفته، عصبانی هستند. از سوی دیگر سرمایه گذاران از قیمتهای پایین برای سود بردن از روند صعودی بلندمدت این فلز ارزشمند بهره برداری می کنند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، هفت نفر معادل ۴۱ درصد به افزایش قیمت و به همین تعداد به ثابت ماندن قیمت رای دادند و سه نفر معادل ۱۸ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران ۱۳۰۵ نفر شرکت کردند که پایینترین سطح مشارکت از ابتدای امسال تاکنون بود. از میان این عده، ۸۰۰ نفر معادل ۶۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۵۵ نفر معادل ۲۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۲۲۰ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

بازار طلا هفته را با کمتر از ۰.۱ درصد کاهش قیمت به پایین برد و اونس طلا آخرین بار در ۱۹۰۵ دلار و ۲۰ سنت معامله شد که فاصله اندکی با قیمت نهایی ۱۹۰۶ دلار و ۴۰ سنت هفته پیش از آن داشت.

در حالی که برخی از تحلیلگران به روند صعودی طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند اما انتظار ندارند تا زمانی که شفافیت بیشتری پیرامون مذاکرات دموکراتها و جمهوریخواهان آمریکا در خصوص بسته محرک مالی جدید وجود ندارد، قیمت بالاتری در بازار شکسته شود.

کریستوفر وچیو، استراتژیست ارشد ارزی گروه آی جی اظهار کرد در مقطع فعلی بعید است بسته محرک مالی جدیدی پیش از انتخابات سوم نوامبر اعلام شود و این موضوع بهای معاملات بازارها را در کوتاه مدت در بازه محدودی نگه می دارد.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینرز ریپورت" به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بود اما سقف قیمت طلا را ۱۹۲۰ دلار پیش بینی کرد و گفت: همچنان انتظار دارد پس از انتخابات قیمت طلا تا پایان سال به ۲۲۰۰ دلار صعود کند.

در حالی که اکثر تحلیلگران نظر خنثی یا مثبتی نسبت به طلا دارند، برخی دیگر کاهش قیمت طلا را در کوتاه مدت پیش بینی می کنند به خصوص پس از این که طلا موفق نشد سطح مقاومتی کوتاه مدت را در هفته گذشته بشکند. نیکلاس فرپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمت طلا حمایت در سطح ۱۸۸۸ دلار را تست کند.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرمایه گذاران افزایش قیمت قیمت طلا کاهش قیمت نفر معادل بازار طلا کوتاه مدت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹