Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، نشست خبری مجازی نهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان(امید) با حضور محمدهادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و حسین یزدان شناس، دبیر این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

عسکری در ابتدای این نشست با بیان اینکه نهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان(امید) در دانشگاه خلیج فارس برگزار می شود، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، هر چه حضور غیرفیزیکی دانشجویان را در کانون دانشگاه ها داشته باشیم، حس مسوولیت پذیری دانشجویان تقویت می شود و شاهد بالارفتن تاب آوری جامعه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه ها و فعالیت هایی که از این کانال دنبال می شود، اثربخشی فزاینده ای خواهد داشت. جشنواره فیلم و عکس کوتاه امید ظرفیت کم نظیری فراروی علاقه مندان و فعالان این حوزه اجتماعی قرار می دهد و ماحصل آن تقویت هنجاری های مثبت و اصلاح خلقیات ناپسند است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: اگر دانشگاهیان فرهیخته وارد این حوزه شوند، سهم و اثر بیشتری در این زمینه حاصل می شود.

عسکری گفت: بر اساس بحث های مفصلی که صورت گرفت، جمع بندی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر بر این است که با رویکرد فعالانه، جشنواره فیلم و عکس کوتاه امید را دنبال کنیم.

به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، فعالیت این جشنواره می تواند در ترسیم فضای مثبت و مفید برای دستیابی به اهداف و آرمان ها موثر باشد.

وی تاکید کرد: بعد از مراسم اختتامیه، برگزیدگان این جشنواره به سازمان های مرتبط برای همکاری معرفی می شوند.

استقبال دانشجویان از جشنواره فیلم و عکس امید

در ادامه این نشست، دبیر نهمین جشنواره فیلم و عکس امید دانشجویان گفت: این جشنواره ابتدا قرار بود خرداد ماه امسال برگزار می شود اما به دلیل شیوع ویرس کرونا، زمان برگزاری آن به آبان ماه موکول شد.

حسین یزدان شناس با بیان اینکه نهمین جشنواره فیلم و عکس کوتاه امید نخستین جشنواره ملی است که به صورت آنلاین برگزار می شود، درباره آثار ارسالی به این جشنواره، اظهار داشت: دانشجویان ۲۹۲ فیلم کوتاه، ۷۲ فیلمنامه و هزار و ۱۳۷ فریم عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

دبیر این جشنواره درباره تعداد آثار انتخاب شده، خاطرنشان کرد: ۳۰ عکس در بخش دوربین حرفه ای، ۱۵ عکس موبایلی، ۱۰ مجموعه عکس و هفت عکس در بخش ویژه انتخاب شدند که به صورت گالری آنلاین به نمایش گذاشته می شود و با شروع جشنواره، لینک دسترسی به گالری آنلاین منتشر خواهد شد.

یزدان شناس، افزود: این فیلم ها از ۵ تا ۸ آبان ماه در سامانه وودیو بدون پرداخت حق اشتراک برای علاقه مندان به نمایش در می آید.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو جشنواره فیلم کوتاه و عکس امید اخبار کنکور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نهمین جشنواره فیلم جشنواره فیلم و عکس فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ بخش اول گفتگوی اختصاصی خبرگزاری صداوسیما با همسر سردار شهید حسن طهرانی مقدم با عنوان "روزهایی که نیستی"بزودی از شبکه خبر پخش می شود.

 شهید حسن طهرانی مقدم ۶ آبان سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. وی پس از تحصیلات مقدماتی، موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته مهندسی صنایع شد. این شهید که در آغازین روز‌های تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت آن درآمده بود، در دوران جنگ عراق و ایران، جزو نخستین فرماندهان توپخانه سپاه و بنیان‌گذاران این واحد بود. شهید طهرانی مقدم بنیان‌گذار یگان موشکی سپاه است که با گذراندن دوره موشکی در سوریه، این واحد ارزشمند را در زمان جنگ مدیریت می‌کرد. او در سال ۱۳۶۴ به سمت فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد و همچنان تحقیقات خود را درباره ساخت موشک و راکت ادامه داد. راکت نازعات، موشک شهاب ۳، قیام، قدر، عاشورا و خلیج‌فارس، جزو تولیدات موشکی ایران در دوران مدیریت اوست. شهید حسن تهرانی مقدم در سال ۱۳۸۵، مسؤولیت سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده گرفت و تا روز شهادتش در حادثه انفجار مهمات یکی از پادگان‌های تحت امر در تاریخ ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰، برای تولید و گسترش تسلیحات موشکی کشور فعالیت داشت. علی طهرانی مقدم برادر شهید حسن طهرانی مقدم نیز ۱۸ آبان سال ۱۳۵۹ مصادف با ظهر عاشورا وقتی تنها ۱۸ سال داشت در جبهه سوسنگرد به شهادت رسیده بود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند