Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@21:19:40 GMT

واکنش پلیس به درخواست تجمیع شماره‌های اضطراری

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۴۲۸۳۳

واکنش پلیس به درخواست تجمیع شماره‌های اضطراری

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به درخواست تجمیع شماره تماس‌های اضطراری در شهر تهران گفت: بسیاری از کشورهای جهان این کار را انجام داده‌اند و در کشور ما نیز این موضوع دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش ایمنی، امنیت و سلامت که پیش از ظهر امروز در مقر مرکز فاتب برگزار شد، گفت: امروز در همایش دستگاه‌های مختلفی نظیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس تهران، هلال احمر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. حضور داشتند. این دستگاه‌ها در بسیاری از ماموریت‌ها و به خصوص حوادث در کنار پلیس هستند و هماهنگی خوبی نیز میان ما وجود دارد.

رحیمی درباره درخواست مطرح شده از سوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای تجمیع شماره‌های اضطراری و امدادی در پایتخت گفت: دربسیاری از کشورهای جهان این اتفاق رخ داده و شماره تلفنی یکسان برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه ایجاد شده است. در کشور ما نیز این موضوع دنبال می شود و تا جایی که من اطلاع دارم مقدمات آن فراهم شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه این موضوع بالاخره باید انجام شود، گفت: به عنوان مثال همین حالا هم ما تماس‌هایی با سامانه ۱۱۰ داریم که شهروندان از قطع شدن گاز یا مشکلاتی که در پی بارش برف و ... ایجاد شده، خبر می‌دهند. حدود نیمی از تماس‌ها با مرکز۱۱۰ ما در تهران ارشادی و هدایتی است و این یعنی موضوع ربطی به پلیس ندارد و جزو فوریتهای انتظامی نیست اما ما به این موارد نیز رسیدگی می کنیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تماس اضطراری پليس سردار رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۴۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري ماموران قلابی در تهران

  به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه‌ی غصب عنوان پلیس، دستگیری این سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی انتظامی مشخصات ظاهری متهمان و محل عبور و مرور آن‌ها را شناسایی کردند افزود: شیوه‌ی این سارقان به این صورت بود که با معرفی خود به عنوان پلیس از مال باختگان اقدام به اخاذی و سرقت می‌کردند؛ لذا تصویری از متهمان ترسیم و در اختیار تمامی تیم‌های گشت انتظامی کلانتری قرار گفت.

این مقام انتظامی به گشت زنی‌های هدفمند اشاره کرد و گفت: در نهایت با تلاش ماموران کلانتری روز گذشته این ۲ مامور قلابی در زمانی که قصد اخاذی از سه نفر از اتباع کشور همسایه را داشتند، شناسایی که بلافاصله نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه بی سیم و دستبند و حکم ماموریت جعلی و مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد که به تازگی اخاذی کرده بودند کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخاذی از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف کردند.

وی گفت: تا کنون ۴ تن از مال باختگان شناسایی و در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم‌پور در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب افراد سود جو باشند و حتما در موارد مشابه، کارت شناسایی و حکم ماموریت پلیس را مشاهده کنید و در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل
  • دستگيري ماموران قلابی در تهران
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • بازداشت یک مامور در تهران!
  • افزایش تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر از زبان متهمان
  • اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب
  • اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب/ تقدیر از روشنفکری آگاهانه زنان
  • نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره عملیات تنبیهی ایران